Ka nogen forklarer mig dette? (ang ram)
Fra : Jim

Dato : 03-04-08 16:16

Hej Ng,
Det er snart længe siden jeg har været herinde, men jeg håber at experterne
stadig er her :)

Jeg mangler lidt ram (igen) og kiggede lidt på
Kingston HyperX:
KHX6400D2LLK2/4G og
KHX6400D2K2/4G

de øverste er næsten 3 gange så dyre, men har samme specs,

Ka nogen fortælle mig på nogenlunde dansk hvad det "LL" er i produktkoden,
for det er umiddelbart den eneste forskel jeg ka finde

Håber en af jer ka hjælpe mig

Hilsen Jim

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 03-04-08 16:28

Jim skrev den 03-04-2008:
> [...]
>
> Ka nogen fortælle mig på nogenlunde dansk hvad det "LL" er i produktkoden,
> for det er umiddelbart den eneste forskel jeg ka finde
Et slag på tasken "Low Lattency"

--
mvh.

Free Tibet!

Fra : Jim

Dato : 03-04-08 16:32

"Ludvig Nielsen." <lunielsen @ yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Et slag på tasken "Low Lattency"
>
> --
> mvh.
>
> Free Tibet!
>
>Efter prisen at dømme går jeg så ud fra at det er en god ting :)

Men er det så mærkbar eller kun målbar forskel ??
Og er det virkelig 1200.- værd at ta "LL" ??

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 03-04-08 16:37

Følgende er skrevet af Jim:

> Men er det så mærkbar eller kun målbar forskel ??
> Og er det virkelig 1200.- værd at ta "LL" ??

Godt spørgsmål, som vi må lade en der ved det give svaret på, jeg kan
desværre ikke give det, et forsigtigt gæt, vil dog være, at vi som alm.
dødelige ikke ville opdage forskellen, men dette er dog kun et gæt.

--
mvh.

Free Tibet!

Fra : Jim

Dato : 03-04-08 16:40

> [...]
> desværre ikke give det, et forsigtigt gæt, vil dog være, at vi som alm.
> dødelige ikke ville opdage forskellen, men dette er dog kun et gæt.

så langt så godt

Fra : Henrik Laursen

Dato : 03-04-08 20:01

"Jim" <ny11092001@hotmail.com> wrote in

> "Ludvig Nielsen." <lunielsen @ yahoo.com> skrev i en meddelelse

> så langt så godt

Du skal forresten lige lægge mærke til at de kommer i 2 varianter.
Den ene af dem er specielt fremstillet til Nvidia SLI motherboards.
Det er eks. dem jeg anvender i mit Asus Crosshair.

--
Henrik Laursen

Fra : Martin

Dato : 05-04-08 05:42

Jim wrote:
> [...]
>
> Ka nogen fortælle mig på nogenlunde dansk hvad det "LL" er i produktkoden,
> for det er umiddelbart den eneste forskel jeg ka finde

Low Latency
LL rammene kører med en timing på
4-4-4-12

mens de andre kører på
5-5-5-15

Hvis du vil overclocke, så er LL ram noget af det bedste.
Om du vil mærke forskel i dagligt brug, skal du nok ikke regne med - det
har sådan en lille betydning - så hvis du ikk aner hvad ram timings er,
så køb du bare de billigste :)

Fra : Martin

Dato : 05-04-08 05:46

Martin wrote:

> [...]
> Om du vil mærke forskel i dagligt brug, skal du nok ikke regne med - det
> har sådan en lille betydning - så hvis du ikk aner hvad ram timings er,

Hvis du gerne vil vide hvad de timings betyder så kommer det da lige her :)

Førte tal - "Cas Latency" betyder
Delay between activation of row and reading of row

Andet tal - "Row to Column Delay" betyder
Activates row

Trejde tal - "RAS Precharge Delay"
Deactivates row

Fjerde tal - "RAS Active Delay, or time to ready"
Number of clock cycles between activation and deactivation of row

Femte tal - "Command Rate"
Delay between chip select and command