alternativ til Nitrazepam
Fra : Arne Jørgensen

Dato : 02-04-08 17:05

jeg har fået Nitrazepam igenem 15 år - nu sider jeg i udlandet og jeg løber
tør for Nitrazepam om en uge

det eneste alternativ der er er valium mit spørgsmål er

er de samme ting i valium som der er i Nitrazepam - hvad er forskellen ?

bedste hilsner

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-08 19:06

> jeg har fået Nitrazepam igenem 15 år
> er de samme ting i valium som der er i Nitrazepam - hvad er forskellen ?

Hej Arne

Valium indeholder diazepam, som og er et benzodiazepin ligesom Nitrazepam.
Valium sælges i Danmark eksempelvis under navnet Stesolid. Nitrazepam virker
hurtigere og kortere tid end diazepam. Halveringstiden (tiden til halvdelen
af stoffet er ude af kroppen) for de to stoffer er henholdsvis et døgn og
2-3 døgn. Dog længere hos ældre.
Det er ikke anbefalelsesværdigt at bruge stofferne så længe som du har
gjort. Populært sagt forsvinder virkningen og der er kun bivirkningerne
tilbage. Det er svært at komme ud af forbruget igen, men det er det værd.
Se evt
http://www.medicinmedfornuft.dk/dk/den_bedste_behandling/soevnloeshed/sovemedicin_og_behandling.htm
Held og lykke med det.

Fra : Arne Jørgensen

Dato : 02-04-08 22:26

"S" <none> skrev i en meddelelse

> [...]
> gjort. Populært sagt forsvinder virkningen og der er kun bivirkningerne
> tilbage. Det er svært at komme ud af forbruget igen, men det er det værd.

Hej S Tak for dit gode og fyldsgørende svar - tror du at valium vil kunne
tage evt. abstinenser ved manglende Nitrazepam ?

Det som du skriver med at sove medicinen ophøre med at virke passer nu
ikke - jeg sover 85 % af tiden inden for en ½ time efter jeg har taget
Nietrazipamen
hvor jeg før skulle bruge mellem 4 og 7 timer på at falde i søvn , hvis det
overhovedet lykkedes , var i perioder vågen op til en uge af gangen.

jeg har talt med min læge om det som synes ( med det samlede sygdoms
billede - grænse sekezofregn / Paranoid ) at virkningen af de 4 forskellige
former for medicin som jeg for har været så god ( i forhold til før ) at der
er ingen grund til at lave om på noget der virker så fint !

Mv.
Arne

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-08 15:40

"Arne Jørgensen" <coll@org.org> skrev i en meddelelse

> [...]
> til før ) at der er ingen grund til at lave om på noget der virker så fint

Ja, du vil godt kunne tage abstinenserne med valium, men det vil nok være
bedre at bruge hurtigt virkende stoffer, hvis det blot drejer sig om at
falde i søvn. Midler som Zopiclon eller Zolpidem er nok bedre.
Det med manglende effekt er nu ikke noget jeg har fundet på, men et klassisk
problem med benzodiazepinerne. Stort set alle dem som kommer ud af deres
forbrug sover bedre, er mere udhvilede, får mere energi, bliver klarere i
hovedet og mindsker deres risiko for fald og andre ulykker.

Fra : Arne Jørgensen

Dato : 03-04-08 17:00

"S" <none> skrev i en meddelelse

Hej S
tak igen for dit svar

> Ja, du vil godt kunne tage abstinenserne med valium, men det vil nok være
> bedre at bruge hurtigt virkende stoffer, hvis det blot drejer sig om at
> falde i søvn. Midler som Zopiclon eller Zolpidem er nok bedre.

jamen problemet er jeg sider i asien og de har ikke de præparater så det
bedste de kunne kommer op med
er nogen der heder dormicum 15 mg - siger det dig noget ? jeg tog en da jeg
gik i seng sammen med 5 mg nitazepam
jeg synes jeg har det lidt sært da jeg vågnede op ....men min apoteker for
100 5 mg valium hjem tik mig men jeg for dem først om en uge

> Det med manglende effekt er nu ikke noget jeg har fundet på, men et
> klassisk problem med benzodiazepinerne.

jeg ved det skam godt er jeg stresset eller skal noget dagen efter (
tidligt ) så virker de slet ikke
- men ellers så synes jeg at jeg kan mærke det rimeligt hurtigt efter

>Stort set alle dem som kommer ud af deres forbrug sover bedre, er mere
>udhvilede, får mere energi, bliver klarere i hovedet og mindsker deres
>risiko for fald og andre ulykker.

jamen jeg synes nu jeg har det i det store helt fint på den medicin cocktail
jeg for det der hjemme

bedste hilsner
Arne

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-08 21:42

> er nogen der heder dormicum 15 mg - siger det dig noget ? jeg tog en da
> jeg gik i seng sammen med 5 mg nitazepam

Dormicum er et andet type benzodiazepin med en relativt kort halveringstid.
Det er derfor fornuftigt nok som sovemiddel. Bliver vist brugt en del i USA.
I DK bruges det mest i forbindelse med sedering før operationer og hvis man
skal have børn til at ligge stille i en skanner.
Lige meget hvad du vælger skal du under alle omstændigheder kun bruge et
produkt og ikke tage to samtidig.