Postordre dæk fra Tyskland og et godt råd~
Fra : Ole Hemmer

Dato : 02-04-08 22:37

Jeg skal have nyt gummi på cyklen og kigger lidt på postordre firmaer i
Tyskland, da jeg kan se at der er penge at spare. Jeg savner derfor lidt
erfaring med hvilke firmaer der er er reelle at handle med og samtidig har
en god pris på dæk.
Jeg køre på en CBR 1000F SC21 med dækstørrelsen, 110/80 V17 og 140/80 V17,
hvad kan anbefales ... kan jeg skifte til -/70 dæk, evt gå op til 150/- i
bagdækket ?

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-08 00:10

"Ole Hemmer" <olehemmer@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvad kan anbefales ... kan jeg skifte til -/70 dæk, evt gå op til 150/- i

Hej.

Jeg har handlet med dem her en 3 gange, og indtil videre uden problemer af
nogen art

http://www.mynetmoto.com/motorradreifen.cfm/lang/dk/country/dk/dæk_motorcykler.html

Ang. dæk størrelse plejer DFM guruerne at anbefale at man holder sig til den
originale ?

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Peter Graff

Dato : 03-04-08 06:51

Hej Ole

Jeg bruger www.reifenversand.com og har aldrig haft problemer. De leverer i
løbet af 3-4 dage. Med hensyn til at skifte dækstørrelse. Hvis du vælger din
cykel kommer der, udover de originale størrelser, også et sæt Bridgestone op
i 150/70 og 110/70. Men om det er en god idé ved jeg ikke.

MVH

Peter Graff

Fra : Niels Wittrup

Dato : 03-04-08 08:15

Hej

Jeg har også brugt www.reifenversand.com uden problemer, hurtig levering, og
så var de den billigste leverandør jeg kunne støve op både blandt danske,
engelske og tyske leverandører.

Mvh. Niels

Fra : Anders Majland

Dato : 03-04-08 08:26

> Jeg skal have nyt gummi på cyklen og kigger lidt på postordre firmaer i
> Tyskland, da jeg kan se at der er penge at spare.

Kan du selv montere dækket ?
Hvis ikke ryger det meste af besparelsen... Inden du køber postordre så
undersøg hvad det vil koste dig at få dem monteret og bed også om et godt
tilbud på de dæk du ønsker.

> Jeg savner derfor lidt erfaring med hvilke firmaer der er er reelle at
> handle med og samtidig har en god pris på dæk.

Det er vel efterhånden nogen der har dårlige erfaringer med dem alle, og det
er lidt svært at vurdere hvem der har færrest reklamationer. Men når de ikke
leverer det ønskede er der oftest problemer med at råbe dem op ...

Jeg har handlet dæk hos med mynetmoto.com og lolo.at

Reifenverdamt har du fået link til ... og jeg ved ikke om det navn er
fortjent eller ej, for jeg har ikke handler der

Et sidste hint - dækkene kommer oftest med et pakkefirma som dpd, gls eller
lig. De gider ikke privatkunder for de er jo næsten aldrig hjemme
alligevel - så sørg så vidt muligt for at bestille til levering på en
erhvervsaddresse.

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-04-08 08:56

Anders Majland wrote:
> Reifenverdamt har du fået link til ... og jeg ved ikke om det navn er
> fortjent eller ej, for jeg har ikke handler der

Jeg har 3-4 handler hos dem som alle er gået godt med hurig levering af
friske dæk.

> [...]
> eller lig. De gider ikke privatkunder for de er jo næsten aldrig hjemme
> alligevel - så sørg så vidt muligt for at bestille til levering på en

De har altid været flinke(*) at lægge dækkene i skur eller garage hos mig.

(*) alt efter om man kan lide at chaufføren ser hvad man gemmer på.

--
vh
Torben

Fra : Richard

Dato : 03-04-08 19:27

Anders Majland wrote:

> [...]
> lig. De gider ikke privatkunder for de er jo næsten aldrig hjemme
> alligevel - så sørg så vidt muligt for at bestille til levering på en

God og relevant pointe, Anders, GLS stinks

- de blæste den lovede forsendelse (forhandlerens godt nok) med 2 dage og
ville ikke ændre leveringsadressen til en, der så passede bedre, før varen
var forsøgt leveret – selv med 100 pct. udsigt til, at der ikke ville være
nogen hjemme

Og så har de kun ganske få udleveringsdepoter; de 25 km til Tåstrup Syd og
retur kostede så en 100-mand oveni

--
Richard Pade, Klampenborg, DK

Fra : Anders Majland

Dato : 03-04-08 22:42

> God og relevant pointe, Anders, GLS stinks

Og det er de ikke ene om ...

> [...]
> var forsøgt leveret - selv med 100 pct. udsigt til, at der ikke ville være

Op til jul ventede jeg på en julegave - sendt med GLS onsdag fra tåstrup til
levering hos en pensionist i Viborg (så jeg var sikker på at der var nogen
til at tage imod). Ifølge deres track'n'trace påstår de at de har forsøgt at
levere den fredag ... Men de har ikke være på matriklen hos modtager ... Så
det kostede en køretur til Randers for at hente pakken lige inden nytår da
chaufføren endeligt indleverede den der.

Men jeg har også haft DPD kvittere for en pakke de ikke har afleveret (noget
med en 3-bogstavsforkortelse der skulle betyde de har fuldmagt til at stille
varen uden underskrift) ... Jeg har bitched nogle gange før på usenet så søg
bare hvis du vil have flere "oplevelser"

Pakkerne kommer da oftest frem, men det er min oplevelse at der ved levering
til private er meget større problemer end med postdanmark eller danske
fragtmænd...

Fra : Richard

Dato : 04-04-08 19:44

Anders Majland wrote:

> Pakkerne kommer da oftest frem, men det er min oplevelse at der ved levering
> til private er meget større problemer end med postdanmark eller danske
> fragtmænd...

Ja, i det mindste er der oftest kun kort vej til det nærmeste
postudleveringssted. Havde jeg vidst, at forsendelsen fra D skulle tage i
alt 8 dage, havde jeg valgt at købe fra MandP, der lovede levering på 8-10
dage og var 80 kr billigere

--
Richard Pade, Klampenborg, DK

Fra : Niels Wittrup

Dato : 04-04-08 10:42

> Kan du selv montere dækket ?
> Hvis ikke ryger det meste af besparelsen... Inden du køber postordre så
> undersøg hvad det vil koste dig at få dem monteret og bed også om et godt
> tilbud på de dæk du ønsker.

Jeg tror det afhænger af hvilket dæk det drejer sig om samt hvor man får
monteret. Jeg købte et Bridgestone BT45R, der herhjemme ville koste omkring
1000 kr, til 650kr inkl forsendelse hos reifenversand.com. Det fik jeg
monteret for 175 kr, efter jeg havde haft ringet et par steder hen. Det
dyreste sted udregnede det efter timeløn og pris for afbalancering, så det
endte med omkring 300 kr så vidt jeg husker. Får man det gjort der, er der
ikke meget at spare, men ellers lå de forskellige steder på omkring
200-225kr inkl. afbalancering.

Køber man et 'billigt' dæk-mærke i Tyskland, er besparelsen nok ikke helt så
stor, for de giver jo trods alt ikke tingene væk, så kan det nok ikke svare
sig. Så ville jeg nok også ringe og få prisen på dæk plus montering. Ofte
monteres der gratis/for 50kr hvis man køber dækket hos forhandleren.

Mvh. Niels