Etuier til id-kort/navneskilte
Fra : Tourer

Dato : 02-04-08 20:40

Jeg har uden held ledt efter plasticetuier til navneskilte. Etuierne skal
være i stil med dem man bruger til id-kort, blot skal de være i blød plastic
og åbningen skal helst være i siden i stedet for foroven. Hvorfor må være
nemt at regne ud, når jeg fortæller, at de skal bruges motorcykelkørsel

Krav/ønsker
- Gennemsigtig blød plast
- Åbning i siden (eller anden beskyttelse mod den værste regn)
- Hul foroven til en plasticstrop med en klemlås (det er jo ikke smart
med nåle gennem lædertøj eller GoreTex membran

Jeg er meget interesseret i at få at vide, hvor man kan købe ovenstående
etuier. Jeg skal bruge 100 stk.

Jeg kan lige tilføje at jeg har fundet ét sted (webshop.ednord.dk), der
reklamerer med ovenstående etuier. Desværre viste det sig at åbningen var
foroven og ikke i siden som vareteksten angav.

--
Tourer

Fra : Jens S.

Dato : 02-04-08 22:13

"Tourer" skrev
> [...]
> med nåle gennem lædertøj eller GoreTex membran
>
> Jeg er meget interesseret i at få at vide, hvor man kan købe ovenstående
*************
Hmmm fik lige en ide: Måske kunne du kontakte din lokale bank/sparekasse og
spørge om de ville sponsere nogle etuier mod lidt reklame. I mine ører lyder
det lidt som nogle etuier der bruges til bankbøger eller hævekort - evt. med
et hul i toppen lavet med en alm. hullemaskine ?

/Jens S., Esbjerg

Fra : Tourer

Dato : 03-04-08 21:27

"Jens S." <NoRespond@a.dk> wrote in message

> [...]
> lyder det lidt som nogle etuier der bruges til bankbøger eller hævekort -
> evt. med et hul i toppen lavet med en alm. hullemaskine ?

Der skal foroven være et aflangt hul (ca. 1 cm.) hvorigennem der kan gå et
plasticbånd med en klemlås. Det duer ikke at klippe hul ind til papiret, så
trænger der vand ind. Hullet skal derfor være i en udposning i etuiet.
De ser typisk ud som nedenstående tegning. De kan fåes mange steder, men
normalt er åbningen, hvor man kan indsætte et stykke papir foroven. Dette
betyder at papiret hurtigt bliver vådt i regnvejr. Jeg har enkelte gange set
nogen, hvor åbningen var i siden, men jeg ved desværre ikke, hvor de kan
købes. Jeg forventer de vil være langt mere anvendelige i regnvejr.

De skal, som tidligere nævnt, være i blød gennemsigtig plastic. Der laves
nogen lignende etuier, som er beregnet til id-kort. De er normalt i hård
plast, tykkere med plads til et plastic id-kort (= creditcard) som er meget
tykkere end et stykke papir. Denne type har ofte åbningen i siden, men de er
desværre alt andet end vandtætte. De har bl.a. et hul, som bruges når man
skal skyde kortet ud af etuiet. Så de duer desværre heller ikke.

________
_______/ \________
| |
| |
| |
| |
| ________________________|

--
Tourer

Fra : flopper

Dato : 05-04-08 21:15

"Jens S." <NoRespond@a.dk> skrev i meddelelsen

> "Tourer" skrev

> *************
Skal du bruge 100 stk igen og igen, eller er det en engangsforestilling? Jeg
tænker umiddelbart på en lamineringsmaskine som vil gøre "etuiet" vandtæt,
og kan klippes til i ønsket facon. Enhver lille virksomhed har jo
efterhånden sådan en, så det må være muligt at komme til sådan en, ellers
kan den vel købes til rimelig pris.

--

Flopper

Fra : flopper

Dato : 05-04-08 21:20

"flopper" <odalhan@hotmail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> efterhånden sådan en, så det må være muligt at komme til sådan en, ellers

JA ja læs tråden færdig før du svarer jeg har fattet det undskyld

--

Flopper

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 02-04-08 22:40

On Wed, 2 Apr 2008 21:39:53 +0200, "Tourer" <fake@invalid> wrote:

>og åbningen skal helst være i siden i stedet for foroven.

Ord som "i siden" og "foroven" giver ingen mening når de står alene.

Er den brede side top/bund, eller er det den korte side der er
top/bund?
--
Per K. Nielsen

Ubrugt Haynes for Suzuki Bandit '95-'06 kan afhentes
i København imod et par øl eller fem.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 03-04-08 00:57

Tourer skrev:
> [...]
> reklamerer med ovenstående etuier. Desværre viste det sig at åbningen var
> foroven og ikke i siden som vareteksten angav.

http://www.vagtshop.dk/group.asp?group=33&sub=33

http://www.westsecurity.dk/group.asp?group=21&sub=18

http://www.jensenhandel.dk/Reklame/ID_holders.htm

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Tourer

Dato : 03-04-08 21:30

"Aragorn Elessar" <Vasco1963@passagen.se> wrote in message
> Tourer skrev:
>
> http://www.vagtshop.dk/group.asp?group=33&sub=33
>
> http://www.westsecurity.dk/group.asp?group=21&sub=18
>
> http://www.jensenhandel.dk/Reklame/ID_holders.htm

Jeg har set linkene igennem. Der er desværre ikke nogen, der svarer til min
beskrivelse. Se evt. min uddybende beskrivelse i et andet svar.

--
Tourer

Fra : Per V. Misser

Dato : 03-04-08 22:12

Hej
"Tourer" <fake@invalid> skrev i en meddelelse

> "Aragorn Elessar" <Vasco1963@passagen.se> wrote in message

> Jeg har set linkene igennem. Der er desværre ikke nogen, der svarer til
> min beskrivelse. Se evt. min uddybende beskrivelse i et andet svar.

Du kan gå en anden vej, som betaler sig, hvis dit behov er mere end en
engangsforetelse.
Du kan i en kontorforsyning købe en lille laminator, som kan håndtere
"Dankortformat", samt en pakke med 500 lamineringsemner i samme størrelse.
Du printer dine små lapper, klipper dem ud og laminerer dem.
Bagefter kan du roligt klippe hul til ophæng, idet der ikke trænger vand
ind i det laminerede papir.
Vi har på mit arbejde brugt det i årevis til at sætte "nummerplader" på
vandboringer.
Her er der et udfordrende fugtmiljø, og løsningen har vist sig holdbar.
Hvis det som sagt er mere end en engangsforestillig, er det en økonomisk og
teknisk holdbar løsning i forhold til, hvad jeg ser at plastic-mødelommer
koster.
vh
--
Perminator

Fra : Tourer

Dato : 03-04-08 22:33

"Per V. Misser" <dsl496239@vip.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
> Hvis det som sagt er mere end en engangsforestillig, er det en økonomisk
> og teknisk holdbar løsning i forhold til, hvad jeg ser at

Tanken har strejfet mig, men det dækker desværre ikke mit behov ret godt.
Etuierne skal bruges til kursister, der er på weekendkurser rundt omkring i
Danmark. Der kan være kurser helt op til fire steder samtidig. Tanken er at
kursisterne ved ankomst låner et etui, skriver deres eget navn på et stykke
papir som de selv indsætter i etuiet. Ved kursusslut afleverer de etuierne,
så de kan genbruges på næste kursus (vi er fattige, så vi skal spare).

--
Tourer

Fra : Per V. Misser

Dato : 03-04-08 23:04

> [...]
> stykke papir som de selv indsætter i etuiet. Ved kursusslut afleverer de
> etuierne, så de kan genbruges på næste kursus (vi er fattige, så vi skal

Så går jeg i tænkeboks igen. Vi skal jo finde på en god løsning til dig
Måske har Lyreco en løsning, idet deres katalog er mega-tykt.
Jeg kan kun tilgå dette på jobbet, så det bliver i morgen, ligesom du kun
kan handle der, hvis du har et CVR-nr.
--
Perminator

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 04-04-08 05:28

Tourer skrev:
> [...]

> så de kan genbruges på næste kursus (vi er fattige, så vi skal spare).

Deer er da ingen grund til at gøre det sværere end det er...

Køb en rulle gaffa - riv et stykke af - skriv navnet på det med vandfast
tusch.

--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"

Fra : Torben Scheel

Dato : 04-04-08 07:22

Tourer wrote:
> så de kan genbruges på næste kursus (vi er fattige, så vi skal spare).

Man kan skrive på dobbeltlaminerede emner med tush (eller hvis det skal
kunne genbruges - med blød blyant). Slib laminatet med korn 400-600, så
er der en overflade blyanten kan binde på. Vi har i en dykkerklub brugt
metoden ved UV orientering hvor der endda bliver skrevet under vand
(blyantmetoden).

--
vh
Torben

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 04-04-08 09:24

On Fri, 04 Apr 2008 08:22:06 +0200, Torben Scheel
<torben_scheel@hotmail.com> wrote:

>Man kan skrive på dobbeltlaminerede emner med tush (eller hvis det skal
>kunne genbruges - med blød blyant).

Eller med fedtpen. De kan skrive på alt og kan fjernes igen.

Fra : Torben Scheel

Dato : 04-04-08 09:25

Per K. Nielsen wrote:

> Eller med fedtpen. De kan skrive på alt og kan fjernes igen.

God idé - det er sikkert noget mere tydeligt end blyant.

--
vh
Torben

Fra : Studo

Dato : 03-04-08 09:23

> http://www.westsecurity.dk/group.asp?group=21&sub=18

Følger Katja Kean mon med? I så fald, så er den dælme billig. I orden at
tage netop hende med, istedet for jens jensen.