|
| Fladt dæk - nej ikke punkteret Fra : HC |
Dato : 02-04-08 17:58 |
|
Hmmmm jeg er tydeligvis en tøsedreng, for det er lykkedes mig at slide
mit Michelin Pilot Road dæk *fladt* ovenpå - det er ikke rigtig slemt
endnu, og jeg ville gerne undgå at skifte det. Nogle gode ideer til
hvordan jeg kan få det "rundt" igen? .. er det bare at komme ud i
samfundet og lægge sig ned i svingene, eller skal jeg igang med
sandpapiret? :D
Hygge,
HC
--
Keep the rubber side down and the shiny side up!
Honda CB1300 ABS 2005
| |
Brian Lund Larsen (02-04-2008)
| Kommentar Fra : Brian Lund Larsen |
Dato : 02-04-08 11:09 |
|
On 2 Apr., 18:58, HC <h...@saustrup.net> wrote:
> Hmmmm jeg er tydeligvis en tøsedreng, for det er lykkedes mig at slide
> mit Michelin Pilot Road dæk *fladt* ovenpå - det er ikke rigtig slemt
> endnu, og jeg ville gerne undgå at skifte det. Nogle gode ideer til
> hvordan jeg kan få det "rundt" igen? .. er det bare at komme ud i
> samfundet og lægge sig ned i svingene, eller skal jeg igang med
> sandpapiret? :D
>
> Hygge,
> HC
>
> --
> Keep the rubber side down and the shiny side up!
> Honda CB1300 ABS 2005
De her tilbyder en fin afrunding service: http://racing4fun.dk/
Jeg ved ikke om det er muligt at tage det med sandpapir, kunne
forestille mig at de ville tage lang tid og langt fra blive jævnt.
--
// brian
| |
Per K. Nielsen (02-04-2008)
| Kommentar Fra : Per K. Nielsen |
Dato : 02-04-08 18:14 |
| | |
Arne Lorenzen (02-04-2008)
| Kommentar Fra : Arne Lorenzen |
Dato : 02-04-08 19:03 |
| | |
Thomas Gulholm (02-04-2008)
| Kommentar Fra : Thomas Gulholm |
Dato : 02-04-08 20:01 |
| | |
Armand (02-04-2008)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 02-04-08 22:14 |
| | |
Per K. Nielsen (02-04-2008)
| Kommentar Fra : Per K. Nielsen |
Dato : 02-04-08 20:31 |
| | |
Jesper Nielsen (02-04-2008)
| Kommentar Fra : Jesper Nielsen |
Dato : 02-04-08 19:05 |
| | |
HC (02-04-2008)
| Kommentar Fra : HC |
Dato : 02-04-08 20:49 |
| | |
Ukendt (02-04-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 02-04-08 19:06 |
|
On Wed, 02 Apr 2008 18:58:29 +0200, HC <hc@saustrup.net> wrote:
>Hmmmm jeg er tydeligvis en tøsedreng, for det er lykkedes mig at slide
>mit Michelin Pilot Road dæk *fladt* ovenpå - det er ikke rigtig slemt
>endnu, og jeg ville gerne undgå at skifte det. Nogle gode ideer til
>hvordan jeg kan få det "rundt" igen? .. er det bare at komme ud i
>samfundet og lægge sig ned i svingene, eller skal jeg igang med
>sandpapiret? :D
>
>Hygge,
>HC
Køb nyt, hvis du mener det er nødvendigt eller slid det ned, til du
ikke kan holde ud at køre på det mere ! når man har sådan en fin
maskine er prisen på dæk da ikke noget at pive over! dæk er en
forbrugsvare i samme kategori som benzin og olie og bør figurere på
driftsregnskabet som sådan, rent sikkerhedsmæssigt synes jeg ikke at
det er værd at køre på nedslidte dæk for lige at få de sidste km. men
man ser det også i bilverdenen, at folk hyler op over de få hundrede
kroner de skal af med, når lærredet begynder at stritte igennem
gummiet.
morale: Har man ikke råd til gummi, er der ingen fest!
| |
HC (02-04-2008)
| Kommentar Fra : HC |
Dato : 02-04-08 20:55 |
|
FSO wrote:
> Køb nyt, hvis du mener det er nødvendigt eller slid det ned, til du
> ikke kan holde ud at køre på det mere!
> morale: Har man ikke råd til gummi, er der ingen fest!
Selvfølgelig fortjener cyklen gode dæk, men jeg tror nu mine dæk er fine
et stykke tid endnu - de er bare slidt på en måde, som måske kunne give
ubehag hvis det fortsatte på denne måde. Altså - hvis jeg lige kunne
"rette" det her, var der nok en del km i de dæk endnu.
Hygge,
HC
--
Keep the rubber side down and the shiny side up!
Honda CB1300 ABS 2005
| |
Anders Majland (02-04-2008)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 02-04-08 21:29 |
|
> dæk er en
> forbrugsvare i samme kategori som benzin og olie og bør figurere på
> driftsregnskabet som sådan,
Enig og det er bremsekiver også, selvom de da heldivis holder mere end et
sæt klodser ...
> rent sikkerhedsmæssigt synes jeg ikke at
> det er værd at køre på nedslidte dæk for lige at få de sidste km.
Der er så stor forskel hvad forskellige mener er nedslidt og
udskiftningsmodent.
På en gademaskine der køres som sådan er loven (min 1mm) og dækkket
slidindikatorer nok en passende retningssnor.
Men et unormalt dækslid kan da kassere det før - f.eks er det ikke unormalt
at et fordæk blive lidt sjovt inden det er slidt op
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=8750&m=full <<
20000km og stadig "masser" af mønster.
/A
| |
Michael Dahlberg (03-04-2008)
| Kommentar Fra : Michael Dahlberg |
Dato : 03-04-08 16:07 |
|
"Anders Majland" <See.Signature@address.invalid> skrev i en meddelelse
news:47f3ec81$0$2087$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>KLIPP> Men et unormalt dækslid kan da kassere det før - f.eks er det
>ikke unormalt at et fordæk blive lidt sjovt inden det er slidt op
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=8750&m=full <<
>20000km og stadig "masser" af mønster.
Er det, billedet viser, normalt, eller et udslag af alternetivt dæktryk
eller køremåde?
Vh
Michael D
| |
Armand (02-04-2008)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 02-04-08 22:04 |
|
HC skrev:
> Hmmmm jeg er tydeligvis en tøsedreng, for det er lykkedes mig at slide
> mit Michelin Pilot Road dæk *fladt* ovenpå - det er ikke rigtig slemt
> endnu, og jeg ville gerne undgå at skifte det. Nogle gode ideer til
> hvordan jeg kan få det "rundt" igen? .. er det bare at komme ud i
> samfundet og lægge sig ned i svingene, eller skal jeg igang med
> sandpapiret? :D
>
Det er sq nok allerede for sent at rette op på det ved at ændre
kørselsmønster - Dét skal ske fra starten af (på næstkommende bagdæk) á
typisk ikke kun give gas når modellen efter svinget/hjørnet er opret og
kører ligeud: Blød gas der tiltager, allerede sidst under nedlægningerne
er måden!
--
Armand.
| |
HC (02-04-2008)
| Kommentar Fra : HC |
Dato : 02-04-08 22:21 |
|
Armand wrote:
> Det er sq nok allerede for sent at rette op på det ved at ændre
> kørselsmønster - Dét skal ske fra starten af (på næstkommende bagdæk) á
> typisk ikke kun give gas når modellen efter svinget/hjørnet er opret og
> kører ligeud
Uhmn - se det her er jo nok kernen af problem. Én har muligvis ladet sig
fryde lidt for meget over køretøjets accellerationsevne :) Ikke nok med
at det er skidt for benzinøkonomien - det spiser tydeligvis også mit dæk
:) Så kan jeg lære det, kan jeg :)
Hygge,
HC
--
Keep the rubber side down and the shiny side up!
Honda CB1300 ABS 2005
| |
SmaRTrxxv (04-04-2008)
| Kommentar Fra : SmaRTrxxv |
Dato : 04-04-08 20:19 |
|
HC skrev:
> Hmmmm jeg er tydeligvis en tøsedreng, for det er lykkedes mig at slide
> mit Michelin Pilot Road dæk *fladt* ovenpå - det er ikke rigtig slemt
> endnu, og jeg ville gerne undgå at skifte det. Nogle gode ideer til
> hvordan jeg kan få det "rundt" igen? .. er det bare at komme ud i
> samfundet og lægge sig ned i svingene, eller skal jeg igang med
> sandpapiret? :D
>
> Hygge,
> HC
>
>
Du skal bare lave en fattigrøvsbrænder - altså en på en knækket flise
Thore
| |
|
|