Fladt dæk - nej ikke punkteret
Fra : HC

Dato : 02-04-08 17:58

Hmmmm jeg er tydeligvis en tøsedreng, for det er lykkedes mig at slide
mit Michelin Pilot Road dæk *fladt* ovenpå - det er ikke rigtig slemt
endnu, og jeg ville gerne undgå at skifte det. Nogle gode ideer til
hvordan jeg kan få det "rundt" igen? .. er det bare at komme ud i
samfundet og lægge sig ned i svingene, eller skal jeg igang med
sandpapiret? :D

Hygge,
HC

--
Keep the rubber side down and the shiny side up!
Honda CB1300 ABS 2005

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 02-04-08 11:09

On 2 Apr., 18:58, HC <h...@saustrup.net> wrote:
> [...]
> HC
>
> --
> Keep the rubber side down and the shiny side up!

De her tilbyder en fin afrunding service: http://racing4fun.dk/

Jeg ved ikke om det er muligt at tage det med sandpapir, kunne
forestille mig at de ville tage lang tid og langt fra blive jævnt.

--

// brian

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 02-04-08 18:14

On Wed, 02 Apr 2008 18:58:29 +0200, HC <hc@saustrup.net> wrote:

> Nogle gode ideer til
>hvordan jeg kan få det "rundt" igen?

Ja.

http://maps.google.com/maps?ll=55.547433,13.002767&z=17&t=h&hl=en
--
Per K. Nielsen

Ubrugt Haynes for Suzuki Bandit '95-'06 kan afhentes
i København imod et par øl eller fem.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 02-04-08 19:03

Per K. Nielsen skrev den 02 apr 2008 i

> Ja.
> http://maps.google.com/maps?ll=55.547433,13.002767&z=17&t=h&hl=en

Og så skal han bare have fundet en kringle der går venstre om

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 02-04-08 20:01

Arne Lorenzen skrev:

> Og så skal han bare have fundet en kringle der går venstre om

Der ligger en rundkørsel ca 2-3 km længere nordpå - så er der også lidt
lige vej at slappe af på, ind imellem :)

--
Mvh Thomas Gulholm aka GT | Yamaha XJ 600, 1986
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=1010

Fra : Armand

Dato : 02-04-08 22:14

Thomas Gulholm skrev:

> Der ligger en rundkørsel ca 2-3 km længere nordpå - så er der også lidt
> lige vej at slappe af på, ind imellem :)

Man kunne også nøjes med én rundkørsel til at klare begge sider:
<http://home.san.rr.com/roundabout/rndabout.jpg>

--
Armand.

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 02-04-08 20:31

On 02 Apr 2008 18:02:52 GMT, Arne Lorenzen
<alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote:

>Og så skal han bare have fundet en kringle der går venstre om

s'gerne:

http://maps.google.com/maps?t=k&hl=en&ie=UTF8&ll=52.290735,-1.935359&spn=0.005827,0.013969&z=16

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 02-04-08 19:05

Per K. Nielsen wrote:
> Ja.
>
> http://maps.google.com/maps?ll=55.547433,13.002767&z=17&t=h&hl=en

Slider det ikke kun på den ene side, medmindre man kører lidt alternativt

Så vil jeg hellere anbefale:
http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&geocode=&q=kyffhauser+,+germany&sll=51.413447,11.110482&sspn=0.023179,0.053515&ie=UTF8&ll=51.418988,11.058512&spn=0.023177,0.053515&t=h&z=15&iwloc=addr

Der skal jeg forøvrigt hen den 18/4

/Jesper

Fra : HC

Dato : 02-04-08 20:49

> Så vil jeg hellere anbefale:
> [...]

Hahahahaa fantastisk! :D Jeg tror jeg vil foretrække den sidste, hvis
jeg ikke skal blive helt ristet i hovedet :D

Hygge,
HC

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-08 19:06

> [...]

>hvordan jeg kan få det "rundt" igen? .. er det bare at komme ud i
>samfundet og lægge sig ned i svingene, eller skal jeg igang med

Køb nyt, hvis du mener det er nødvendigt eller slid det ned, til du
ikke kan holde ud at køre på det mere ! når man har sådan en fin
maskine er prisen på dæk da ikke noget at pive over! dæk er en
forbrugsvare i samme kategori som benzin og olie og bør figurere på
driftsregnskabet som sådan, rent sikkerhedsmæssigt synes jeg ikke at
det er værd at køre på nedslidte dæk for lige at få de sidste km. men
man ser det også i bilverdenen, at folk hyler op over de få hundrede
kroner de skal af med, når lærredet begynder at stritte igennem
gummiet.

morale: Har man ikke råd til gummi, er der ingen fest!

Fra : HC

Dato : 02-04-08 20:55

FSO wrote:

> Køb nyt, hvis du mener det er nødvendigt eller slid det ned, til du
> ikke kan holde ud at køre på det mere!
> morale: Har man ikke råd til gummi, er der ingen fest!

Selvfølgelig fortjener cyklen gode dæk, men jeg tror nu mine dæk er fine
et stykke tid endnu - de er bare slidt på en måde, som måske kunne give
ubehag hvis det fortsatte på denne måde. Altså - hvis jeg lige kunne
"rette" det her, var der nok en del km i de dæk endnu.

Hygge,
HC

Fra : Anders Majland

Dato : 02-04-08 21:29

> dæk er en
> forbrugsvare i samme kategori som benzin og olie og bør figurere på
> driftsregnskabet som sådan,

Enig og det er bremsekiver også, selvom de da heldivis holder mere end et
sæt klodser ...

> rent sikkerhedsmæssigt synes jeg ikke at
> det er værd at køre på nedslidte dæk for lige at få de sidste km.

Der er så stor forskel hvad forskellige mener er nedslidt og
udskiftningsmodent.
På en gademaskine der køres som sådan er loven (min 1mm) og dækkket
slidindikatorer nok en passende retningssnor.

Men et unormalt dækslid kan da kassere det før - f.eks er det ikke unormalt
at et fordæk blive lidt sjovt inden det er slidt op
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=8750&m=full <<
20000km og stadig "masser" af mønster.

/A

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 03-04-08 16:07

"Anders Majland" <See.Signature@address.invalid> skrev i en meddelelse
>KLIPP> Men et unormalt dækslid kan da kassere det før - f.eks er det
>ikke unormalt at et fordæk blive lidt sjovt inden det er slidt op
> [...]

Er det, billedet viser, normalt, eller et udslag af alternetivt dæktryk
eller køremåde?

Vh

Michael D

Fra : Armand

Dato : 02-04-08 22:04

HC skrev:
> [...]
> hvordan jeg kan få det "rundt" igen? .. er det bare at komme ud i
> samfundet og lægge sig ned i svingene, eller skal jeg igang med

Det er sq nok allerede for sent at rette op på det ved at ændre
kørselsmønster - Dét skal ske fra starten af (på næstkommende bagdæk) á
typisk ikke kun give gas når modellen efter svinget/hjørnet er opret og
kører ligeud: Blød gas der tiltager, allerede sidst under nedlægningerne
er måden!

--
Armand.

Fra : HC

Dato : 02-04-08 22:21

Armand wrote:

> [...]
> kørselsmønster - Dét skal ske fra starten af (på næstkommende bagdæk) á
> typisk ikke kun give gas når modellen efter svinget/hjørnet er opret og

Uhmn - se det her er jo nok kernen af problem. Én har muligvis ladet sig
fryde lidt for meget over køretøjets accellerationsevne :) Ikke nok med
at det er skidt for benzinøkonomien - det spiser tydeligvis også mit dæk
:) Så kan jeg lære det, kan jeg :)

Hygge,
HC

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 04-04-08 20:19

HC skrev:
> [...]
> hvordan jeg kan få det "rundt" igen? .. er det bare at komme ud i
> samfundet og lægge sig ned i svingene, eller skal jeg igang med

Du skal bare lave en fattigrøvsbrænder - altså en på en knækket flise

Thore