Tykkelse på skiverne...
Fra : Ralph Køster

Dato : 02-04-08 14:58

Er der lovkrav om tykkelser på bremseskiver eller er det tal i
instruktionsbogen der er afgørende for
hvornår de skal skiftes? (producentens rådede mindstemål).

En kollega sagde til mig at så længe de bare bremsede ordentligt var de
lovlige, men jeg er af den mening at
mekanikeren står med en skydelære og løfter pegefingeren når de er under
lovligt mindstemål.

Hvordan er reglerne lige???

Fra : Niels Munk

Dato : 02-04-08 15:40

"Ralph Køster" <Get@grip.now> wrote in message

> Hvordan er reglerne lige???

Mindstemål står på skiverne. Det er dette mål du skal overholde.

/Niels Munk

Fra : Ralph Køster

Dato : 02-04-08 15:50

Og det er lov eller anbefalinger????

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 02-04-08 15:59

Ralph Køster skrev:
> Og det er lov eller anbefalinger????

Lov, og de tjekker det til syn (af og til)

De anvender en "skydelærer" der ikke lægger sig på toppen af de riller
der er i skiven, men som kommer "ned i rillerne"

--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 02-04-08 16:10

J.C.Kløve skrev:

> Lov, og de tjekker det til syn (af og til)
>
> De anvender en "skydelærer" der ikke lægger sig på toppen af de riller
> der er i skiven, men som kommer "ned i rillerne"

ahem... det var så en skydelære ...ahem

Fra : Niels Munk

Dato : 02-04-08 17:14

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> wrote in message

> ahem... det var så en skydelære ...ahem

/me ser for sig, en skydelærer som forsøger at ligge sig på et par
bremseskiver - helt ned i rillerne..... høhø :)

/Niels Munk

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 02-04-08 17:21

Niels Munk skrev:
> ""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> wrote in message

> /me ser for sig, en skydelærer som forsøger at ligge sig på et par
> bremseskiver - helt ned i rillerne..... høhø :)

Skydelærerens mantra: "Kæppen skal bores helt ned i underlaget så du
ligger med fast anlæg!"

Fra : Søren Rønnedal

Dato : 04-04-08 20:26

Ralph Køster <Get@grip.now> skrev:
> [...]
>hvornår de skal skiftes?
>(producentens rådede mindstemål).
>
>Jeg tror at det er standard-typegodkendelsen
fra Færdselsstyrelsen, som bestemmer mål/mindstemål
på din motorcykel.

Du kan finde og printe typegodkendelsen ud på
din mc på færdselsstyrelsen hjemmeside.

mvh Søren