Reservedele til Kawasaki
Fra : 2

Dato : 02-04-08 13:04

Tja jeg leverede min Kawasaki til mekaniker engang i januar, da de
kunne lige samle MC hurtig i vinters. Der kunne dog komme et par nye
reservedele i, som de fik pris på hos Kawasaki importør. Men når de
så bestilte delene, kunne de mærkelig nok ikke leveret, restordre,
udgået og lignende. Gad vide hvorfor så i første omgang oplyse en
pris?

Nå efterfølgende forsøgt at få fat i uoriginale dele, og mange firmaer
har de dele på deres webside, det er bare med at bestille og får en
leveringstid på endda, men så sker der ikke mere, udgået, kan ikke
leveres alligevel. Det er fra Vesrah, 2 firma i Tyskland, 1 i Italien,
1 i Finland, og hovedfirma/producent henviser bare til de samme
firmaer i Tyskland, og så går det i ring.....

Kom så idag til et firma i Sønderjylland som pludselig alligevel har
del på lager, men er slet ikke sikker på om delen passer, men jeg kan
godt bestille, og betale, men der er ingen returret. Gad vide om
han har fundet en ventil til en gammel volvo rendegraver og vil sælge
den til en Kawasaki?

Er der nogen som kender et troværdigt firma, som har kawasaki dele som
passer og som man kan få i hånden?

Hvad er alternativ, kan man få lavet en ny udstødningsventil noget
sted, og hvad koster det mon ca.?
Eller kan man få pålagt ny metal overflade på den gamle ventil?

Enten må man vælge en MC som ikke går itu.
Eller en MC som man garanteret kan få reservedele til, og hvilke er de
bedste bud på det?

Torben

Fra : Jan

Dato : 02-04-08 17:25

"2" <fuptilspam@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Enten må man vælge en MC som ikke går itu.
> Eller en MC som man garanteret kan få reservedele til, og hvilke er de

Hvis nu du oplyste nøjagtigt hvilken model Kawasaki model det drejede sig om
og hvormeget du skal bruge , kunne en eller anden måske komme på noget...

Jan

Fra : 2

Dato : 09-04-08 09:52

>Hvis nu du oplyste nøjagtigt hvilken model Kawasaki model det drejede sig om
>og hvormeget du skal bruge , kunne en eller anden måske komme på noget...
>
>Jan

Ja det er en kawasaki klr 600 fra ´88, mangler en udstødningsventil.
Da den brugte som sidder i har set bedre ud på anlægsfladen, nok kan
den bruges lidt endnu, men kun kort tid, så bedre med en ny eller en
som er bedre.

Der er dog håb om at der ankommer en uoriginal Vesrah i denne uge til
mekanikeren, men om den passer ved ingen endnu.
Der er nok mange som har kvajet sig i denne sag, 2 mekaniker, importør
af reservedele, og så bare har ladet tiden gå, og troet den anden
gjorde arbejdet, eller reservedelen bestiller sig selv, eller importør
har lagt delen på forkert hylde, og således ikke troet han har den på
lager.
Tænk at sådanne mekanikertyper har deres job som primær erhverv.

Hvordan kan det mon være at mange MC producenter kan garanterer
reservedele i 10 år, det er jo kun efter det 10.år behovet for
reservedele opstår?

Torben

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-08 11:52

> [...]
> Da den brugte som sidder i har set bedre ud på anlægsfladen, nok kan
> den bruges lidt endnu, men kun kort tid, så bedre med en ny eller en

Jeg ved hvor der ligger vesrah udstødningsventiler på lager.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : 2

Dato : 26-04-08 09:05

Pludselig skete der noget i reserdelsimportøren, efter at have kvajet
sig eller ligget i vinterhi. Og fik fremsendt en ventil, og den
passede, mekaniker har samlet MC, og jeg har rullet 150 km på kawasaki
nu.
Tak for hjælpen.

Torben

Fra : Futte & Co.

Dato : 02-04-08 17:44

2 skrev:

> [...]
> sted, og hvad koster det mon ca.?
> Eller kan man få pålagt ny metal overflade på den gamle ventil?

Har du prøvet div. cylinderservice firmaer:
Ingana ApS, København
Iversens Cylinderservice I/S, Horsens
Pacht & Tetens, Brøndby

--

Jørgen, Brøndby
http://dfmc.dk/?id=70

Fra : 2

Dato : 09-04-08 09:53

On Wed, 02 Apr 2008 18:44:22 +0200, "Futte & Co."
<Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> wrote:

>Har du prøvet div. cylinderservice firmaer:
>Ingana ApS, København
>Iversens Cylinderservice I/S, Horsens
>Pacht & Tetens, Brøndby

Tak for link, dem må jeg prøve, hvis den uoriginale ikke passer eller
ankommer til mekaniker.

Torben