Krav til syn: Offroader fra 95
Fra : Stephan G

Dato : 01-04-08 06:22

Hej,
jeg har købt en Yamaha TT350, indreg. første gang i 1995. Hvor kan jeg
finde ud af, hvilke krav der er til den for syn? Skal der fx være
spejle, blinklys osv.?

Mvh Stephan

Fra : Esben

Dato : 01-04-08 07:49

jeps der skal både være spejle og blinklys...

Fra : Stephan G

Dato : 01-04-08 07:54

On 1 Apr., 15:49, Esben <e...@oncable.dk> wrote:
> jeps der skal både være spejle og blinklys...

ok tak, men kan du henvise til noget dokumentation?
Der er jo også andre krav...

Mvh Stephan

Fra : Anders Majland

Dato : 01-04-08 15:47

> ok tak, men kan du henvise til noget dokumentation?
> Der er jo også andre krav...

Du skal ind på www.retsinfo.dk og finde den udgave af "køretøjers indretning
og udstyr" der var gældende i 1995

Mig bekendt er tages der stadig udgangs punkt i en bekendtgørelse fra 1977
som der så er lavet et hav af ændringer til ...

/A

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-08 16:31

On Tue, 1 Apr 2008 16:47:17 +0200, Anders Majland wrote:

> Du skal ind på www.retsinfo.dk og finde den udgave af "køretøjers indretning
> og udstyr" der var gældende i 1995

Eller på skat.dk, under periodesyn, og "ombygningssyn", tror jeg det var,
er hele smøren på PDF.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
25-3-08

Fra : Kent Nielsen

Dato : 01-04-08 17:02

"Stephan G" <stephangam@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
On 1 Apr., 15:49, Esben <e...@oncable.dk> wrote:
> jeps der skal både være spejle og blinklys...

>ok tak, men kan du henvise til noget dokumentation?
>Der er jo også andre krav...

http://www.fstyr.dk/graphics/Synkron-Library/Faerdselsstyrelsen/Dok/Vejledninger/Syn_og_omsyn/Vejledning_april_2008.pdf

Det er den der bruges i synshallen

Kent Nielsen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 01-04-08 21:03

Stephan G <stephangam@yahoo.dk> writes:

> jeg har købt en Yamaha TT350, indreg. første gang i 1995. Hvor kan jeg
> finde ud af, hvilke krav der er til den for syn? Skal der fx være
> spejle, blinklys osv.?

Det skal der hvis den er indregistreret før 1/9 '95 svjh.
--
mvh Jes Vestervang @ SV1000S & DT125R

Fra : Niels Pein

Dato : 01-04-08 22:16

"Stephan G" skrev ...

> Hej,
> jeg har købt en Yamaha TT350, indreg. første gang i 1995.

Tillykke. Herlig maskine.

> Hvor kan jeg finde ud af, hvilke krav der er til den for syn?
> Skal der fx være spejle, blinklys osv.?

Når du har fundet ud af hvad der skal på, så smut en tur forbi nærmeste
offroadklub og giv en omgang i baren, så kan du måske låne et "syns-kit".
Hvis TT'eren skal bruges til rigtig offroad, skal du jo alligevel have alt
det fnidder af igen kort efter syn, inden det går i stykker.
--
Hilsen Niels
Bandit 1250 SA

Fra : Stephan G

Dato : 02-04-08 04:49

TAK for alle de gode links, der er jo læsestof nok til et par aftener!

Lige præcis!
:)