Gearkasse problemer på GSX1100F årg 89
Fra : NFE

Dato : 31-03-08 19:06

Hej NG....

En af mine gode kammersjukker har kigget på en GSX 1100 F årg 89, 61.000
km - når man kører op gennem de første 4 gear lyder det ens, men når man
skifter til 5. gear kommer der en anderledes lyd, lidt syngende, det er
ligegyldig om man kører med 2000 el 5000 omdr. Han havde for år tilbage en
GSX 1100 årg 82 - Den gjorde det samme og det kostede 7000 kr. Så han er jo,
forståelig nok, noget på vagt.

Er det en generel problem med Suzuki GSX 1100 F eller har han bare været
uheldig og finde en der tilsyneladende er lidt syg i gearkassen?

Mvh. NFE

Fra : Torben Scheel

Dato : 01-04-08 07:38

NFE wrote:
> Er det en generel problem med Suzuki GSX 1100 F eller har han bare været
> uheldig og finde en der tilsyneladende er lidt syg i gearkassen?

Min havde ingen forskel i gearkasselyd. Den nåede nu heller ikke at
blive gammel hos mig (Børn og så'n. Jeg græd klovnegråd da de kørte
hende væk).

--
vh
Torben

Fra : tp

Dato : 01-04-08 11:29

> [...]
>
> Er det en generel problem med Suzuki GSX 1100 F eller har han bare været
> uheldig og finde en der tilsyneladende er lidt syg i gearkassen?

Jeg havde en yamaha der engang gjorde sådan,. Her hjalp udskiftning af alt
indmad i gearkasse fra en doner maskine. Det kostede mig 400kr og 2 dages
arbejde. Skulle man have købt stumperne fra nye og sendt til en mekaniker,
så lyder 7000 som yderst rimeligt.

Og så tænker jeg : Når man kigger på en maskine der sandsynligvis har en
fejl, så bør man da få et tilsvarende afslag for at det kan laves, eller
bedst af alt : find en anden! Pas på med ikke altid at falde for den første
man ser...

mvh TP

Fra : Armand

Dato : 01-04-08 16:22

tp skrev:

> [...]
á "købekløe" (tm: JJB)!

--
Armand.

Fra : NFE

Dato : 01-04-08 19:47

> [...]
> fejl, så bør man da få et tilsvarende afslag for at det kan laves, eller
> bedst af alt : find en anden! Pas på med ikke altid at falde for den

Hvis handlen skal gennemføres, så skal sælger sørge for reperationen, der er
jo flere cykler af den type til salg - Det kunne bare være rart at vide hvis
det er en general Suzuki GSX 1100 problem, Det ser jo lidt underlig ud hvis
min kammersjuk er løbet ind i de eneste 2 cykler med det problem...

Desuden var sving-egenskaberne ret dårlige, men det skyldes sandsynligvis 2
meget slidte dæk.....

Mvh. NFE