Suzuki VZ800 '04 udstødning
Fra : Michael

Dato : 31-03-08 11:21

Hej,

Håber i kan hjælpe mig. Jeg har lige invisteret i en motorcykel, men den
lyder overhovedet ikke af noget. Alt er orginalt på den.

Jeg har fået anbefalet af en ven, at en mekaniker kan borer fløjterne
størrer, og det vil gøre at den larmer mere. Og derefter justeres
blandningsforholdet mellem luft og benzin.

Er dette en forsvarlig/fornuftig/ok måde at gøre det på? Eller skal der en
ny udstødning til? Jeg vil nemlig gerne beholde det hele orginalt.

Håber i kan hjælpe.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 31-03-08 18:48

Michael skrev den 31 mar 2008 i

> [...]
>
> Er dette en forsvarlig/fornuftig/ok måde at gøre det på? Eller
> skal der en ny udstødning til? Jeg vil nemlig gerne beholde det

Joh..deet...
Der var 705 resultater for søgningen "lyd udstødning" på:
http://groups.google.com/group/dk.fritid.motorcykel

En del af dem (de fleste?) vil indeholder argumentation for at lade det
være som det er, a´la: er behovet at blive kigget efter, eller er det
fornøjelsen ved at køre der har fået dig til at købe en MC.

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 01-04-08 00:11

"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
> Michael skrev den 31 mar 2008 i

> at lade det
> være som det er, a´la: er behovet at blive kigget efter, eller er det
> fornøjelsen ved at køre der har fået dig til at købe en MC.

Autccchh

mvh Jens
Sydals
der ikke fatter alle disse larme udstødninger =

Fra : Ulvir

Dato : 01-04-08 00:56

"Jens Meldgaard" <dsl333271@vip.cybercity.dk> skrev i meddelelsen

> "Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse

> Autccchh

Stor, larmende motorcykel = Stor mand..

Fra : Torben Scheel

Dato : 01-04-08 07:31

Ulvir wrote:

> Stor, larmende motorcykel = Stor mand..

Umiddelbart vil jeg sige at mine observationer peger på lydstyrken
oftest er omvendt propertional med individhøjden, og propertional med
individdets korpusbredde og hårlængde.

--
vh
Torben - med Remus på FJ'eren (because I deserve it)

Fra : Michael

Dato : 01-04-08 08:19

Jeg er virkelig glad for at jeg kunne hjælpe nogle gamle sure nisser med at
komme af med deres galde. Men for en anden gang om at gøre, kan i så ikke
oprette en blog eller jeres egen "post"? Så al jeres sure opstød ikke
tilsmudser min.

Torben: Kan godt lide ironien i din signatur i relation til din tekst. Se
det er dobblet morale i bedste politiker stil.

Fra : Michael

Dato : 01-04-08 08:23

Så kom jeg også af med lidt galde :)

/Michael

Fra : Torben Scheel

Dato : 01-04-08 09:15

Michael wrote:

> Torben: Kan godt lide ironien i din signatur i relation til din tekst. Se
> det er dobblet morale i bedste politiker stil.

Der er da ingen morale i at beskrive mine observationer?

Jeg kan godt lide lyden fra min Remus. Den generer ingen (selv ikke
Orla), og fremfor alt så ruster den ikke som det originale blik fra
Yamaha. Vil man have en lidt anden lyd bør man holde sig indenfor lovens
rammer IMHO - både for MC-isternes anseelse generelt og for sin egen
skyld ved et evt. syn eller §77. Bore huller i udstødningen - det giver
vist kun streetcred på grillbaren og i THansen.

--
vh
Torben

Fra : Torben Scheel

Dato : 01-04-08 09:24

Michael wrote:
> [...]
> komme af med deres galde. Men for en anden gang om at gøre, kan i så ikke
> oprette en blog eller jeres egen "post"? Så al jeres sure opstød ikke

BTW. Hvis du kun ønsker rygklappersvar så er du gået forkert - en af
kvaliteterne ved denne gruppe er at du får ærlige svar og holdninger
lige fra leveren. Jeg håber ikke at det skræmmer dig væk.

Jeg synes i øvrigt at du mistolker de fleste svar - kun Ulvirs er
bevidst generaliserende IMHO. Jeg opfattede det som humoristisk ment,
men som altid - der er en baggrund for joken.

--
vh
Torben

Fra : Ole Hansen

Dato : 01-04-08 07:05

Michael wrote:

> Er dette en forsvarlig/fornuftig/ok måde at gøre det på? Eller skal der en
> ny udstødning til? Jeg vil nemlig gerne beholde det hele orginalt.

Jeg vil helt klart holde mig fra, at modificere de originale
udstødninger. Der findes uden tvivl et væld af larme-potter der passser
perfekt på din cykel og sikkert også nogen, der minder om originalerne.
Den originale udstødning kan du få brug for, hvis cyklen skal synes
eller du bliver træt af larmen / lyden / musikken

--
Ole Hansen

Fra : Michael

Dato : 01-04-08 08:07

"Ole Hansen" <moped@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> cykel og sikkert også nogen, der minder om originalerne. Den originale
> udstødning kan du få brug for, hvis cyklen skal synes eller du bliver træt

Mange tak Ole, rart at få et ordentligt svar man kan bruge til noget. I
stedet for de sure opstød over man har en lille t*ssem*nd og ingen
selvtillid fordi man elsker lidt god musik :)

/Michael

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 01-04-08 09:53

Michael skrev den 01 apr 2008 i

> Mange tak Ole, rart at få et ordentligt svar man kan bruge til
> noget. I stedet for de sure opstød over man har en lille t*ssem*nd
> og ingen selvtillid fordi man elsker lidt god musik :)

Du udstiller størrelsen (eller mangel på samme) på "din" på fortrinlig
vis. Samtidigt bekræfter du også tesen om, at man synes de mennesker
der mener det samme som en selv, er de klogeste.

Vær nu bare tilfreds med at du i det hele taget har fået et par svar,
og hold op med at sure den over at alle ikke er enige med dig.

Fra : Michael

Dato : 01-04-08 12:19

Jeg har aldrig spurgt om i syntes at jeg skulle få min motorcykel til at
larme mere... Det er min beslutning om den skal eller ej.

Jeg har spurgt om der er nogen der ved om det vil ødelægge maskinen eller på
anden vis lave ravage, med den metode jeg overvejer. Jeg fisker ikke efter
rygklappere eller lign. jeg skriver fordi jeg ikke aner hvad jeg skulle gøre
og havde/har brug for råd, både for og i mod.

Hvor meget eller lidt en motorcykel skal larme er forskelligt for alle.

/Michael

Fra : Orla Pedersen

Dato : 01-04-08 12:37

Michael wrote:

> Hvor meget eller lidt en motorcykel skal larme er forskelligt for alle.

Nope, det er et samfundsanliggende, derfor er der lovgivning på området.

Hvordan forholder Du dig til naboens støjende plæneklipper ?

mvh
Orla, tinitusramt, og mod unødig støj.

Fra : Michael

Dato : 01-04-08 12:52

Det jeg er ude på er at få min motorcykel til at larme lidt mere, så den får
en fed lyd... Ikke som en Harley fra 70'erne. Bare en der siger lidt mere så
man kan høre at den er tændt.

Jeg har da ikke tænkt mig at bryde loven. Jeg har tænkt mig at få bare lidt
lyd ud af skidtet.

/Michael

Fra : Orla Pedersen

Dato : 01-04-08 14:26

Michael wrote:

> Jeg har da ikke tænkt mig at bryde loven. Jeg har tænkt mig at få bare lidt
> lyd ud af skidtet.

Og her bliver det svært :-/ Min bimse larmer lige til grænsen, faktisk
lidt mere end den gamle VTR jeg havde, og begge umodificerede som ab
fabrik. Ingen af dem kan høres af føreren under kørsel.

Så når/hvis at Du kan høre udstødningen fra din cykel, så er Du langt over
det lovlige, og omgivelserne føler sig sansynligvis belastet. Sådan er
det,(desværre), bare.

Prøv at få en anden til at køre forbi dig med din mc, det giver som regel
en anden indfaldsvinkel til dit forehavende.

Noget helt andet er, at din "boreløsning" sanynligvis vil reultere i en
snerrende lyd á knallert, mere end en anden uoriginal udstødning, som kan
have en dyb lyd.

mvh
Orla

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 01-04-08 20:15

On Tue, 1 Apr 2008 13:25:50 +0000 (UTC),
o.pedersen.torsted@post.tele.dk (Orla Pedersen) wrote:

>Så når/hvis at Du kan høre udstødningen fra din cykel, så er Du langt over
>det lovlige, og omgivelserne føler sig sansynligvis belastet. Sådan er
>det,(desværre), bare.

Ah hvad? Jeg kan da høre min fabrikspotte tydeligt.

--
Per K. Nielsen

Ubrugt Haynes for Suzuki Bandit '95-'06 kan afhentes
i København imod et par øl eller fem.

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-08 20:54

On Tue, 01 Apr 2008 21:15:29 +0200, Per K. Nielsen wrote:

> Ah hvad? Jeg kan da høre min fabrikspotte tydeligt.

Holder Du stille hele tiden ?

Min potte overdøves så rigeligt af vindstøj ved landevejshastighed, trods
S1. :-|

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
25-3-08

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 02-04-08 11:07

On Tue, 1 Apr 2008 21:54:27 +0200, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

>Holder Du stille hele tiden ?

Nej, sgu'! Det er jo forår!

>Min potte overdøves så rigeligt af vindstøj ved landevejshastighed, trods
>S1. :-|

Sådan var Banditten (650 '05), men den nye Ninja høres bedre, på trods
af at det er fabrikspotten.
Også med S1 og propper i.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 02-04-08 18:42

Per K. Nielsen skrev den 02 apr 2008 i

> Sådan var Banditten (650 '05), men den nye Ninja høres bedre, på
> trods af at det er fabrikspotten.
> Også med S1 og propper i.

Jeg kan høre den liflige snorken fra luftfilteret der forstærkes af en
rummelig kåbe. Noget andet er at derfor også mekanikken gør opmærksom
på sin tilstedeværelse, med klik og klap og klunk og hvad det nu er
Lyden fra udstødningen anes under 70.

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 01-04-08 22:58

"Michael" <test134@hotpop.com> skrev i en meddelelse

> jeg skriver fordi jeg ikke aner hvad jeg skulle gøre og havde/har brug
> for råd, både for og i mod.

Det har du så fået!!! (for og imod)
Hvad piver du så over??

mvh Jens
Sydals

Fra : Michael

Dato : 02-04-08 12:26

"Jens Meldgaard" wrote in message

> Det har du så fået!!! (for og imod)
> Hvad piver du så over??

Jo det har jeg da... For og imod om i gider have larme udstødning eller ej.
Men ikke for og imod om maskinen kan holde til det, eller om det generelt er
en dum måde.

Der er få der svarer på det der bliver spurgt om, ellers er det bare
moralprædikener.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 02-04-08 19:00

Michael skrev den 02 apr 2008 i

> [...]
> eller om det generelt er en dum måde.
>
> Der er få der svarer på det der bliver spurgt om, ellers er det

Jeg synes du lyder som en flødeskæg der kandiderer til knallerthjerne.
Læs lige igen hvad jeg skrev - hvis du skulle have glemt det (og det er
kun fordi der er en vis underholdningsværdi i tråden at jeg gider):

citat....
[...]

.....citat slut

1. Du burde for det første have googlet selv, men blev guidet - så der
var nok at tage af.
2. Jeg bemærker udelukkende at nok er mange der synes man ikke skal
pille, og giver ingen personlig holdning til kende.

Og så skaver du dig kr456ftpe"#¤#¤tervæ"#¤%de oven i købet!

En lidt mindre selvoptaget attitude ville IMHO pynte voldsomt på dit
omdømme, medmindre den er uhelbredelig.

Fra : Ole Hansen

Dato : 01-04-08 13:13

Michael wrote:

> Mange tak Ole, rart at få et ordentligt svar man kan bruge til noget. I
> stedet for de sure opstød over man har en lille t*ssem*nd og ingen
> selvtillid fordi man elsker lidt god musik :)

Jeg kan også godt lide god musik - især jazz og house..

http://www.louis.de/?topic=artnr_gr&artnr_gr=10030600&typ_id=VZ800

Et sæt godkendte udstødninger - det er ikke usandsynligt, de siger lidt
mere end originalerne uden at være ulidelige.. Jeg har f.eks. en
BSM-udstødning på min SR500, som er godkendt, men som siger mere end
originalen..

--
Ole Hansen

Fra : Studo

Dato : 01-04-08 12:47

den Tue, 01 Apr 2008 13:19:22 +0200, Michael skrev:

> Jeg har aldrig spurgt om i syntes at jeg skulle få min motorcykel
> til at larme mere... Det er min beslutning om den skal eller ej.
citat: Er dette en forsvarlig/*fornuftig*/*ok* måde at gøre det på?
Heri må du forvente at der kommer meninger om hvorvidt det en motorcykel
larmer mere eller mindre er at foretrække.
Vil du have en ordentlig larmer, skulle du have købt en ældre maskine.
Der er høje grænser for hvad de må larme, lovligt.
> [...]
> ikke efter rygklappere eller lign. jeg skriver fordi jeg ikke aner hvad
> jeg skulle gøre og havde/har brug for råd, både for og i mod.
For og imod hænger altså også meget sammen med brugen af din cykel. Men
tillykke med den, det er jo en flot cykel.
> Hvor meget eller lidt en motorcykel skal larme er forskelligt for alle.
Enig. Og det hænger også meget sammen med brugen af den.

Mine forældre købte en Intruder, og syntes at lyden var feeed. Blot ikke
når de kørte på den, da kunne man ikke høre den der superlyd. Lyden
forsvandt bagud og lidt til siden, men når aldrig op til føreren.

Fra : Henrik K

Dato : 01-04-08 07:22

Såvidt jeg ved, så har din cykel samme motor som min Intruder VS800 -
så du kan læse lidt her http://www.intruderalert.ca/marco_muffler.htm
om hvordan man kan modificere original udstødningen. (Det er godt nok
en 1400, men den har samme udstødning)

Alternativt, så kan du gøre som jeg - købe en Vance & Hines Classic II
udstødning, så får du den fede lyd som du er ude efter, uden at det
bliver uudholdeligt.

Mvh
Henrik

Fra : Michael

Dato : 02-04-08 12:28

> [...]
>
>Alternativt, så kan du gøre som jeg - købe en Vance & Hines Classic II
>udstødning, så får du den fede lyd som du er ude efter, uden at det

Tak, men jeg kan se han skriver at den kan sætte bilalarme igang. Det er
vist lige i overkanten.

Men tak alligevel :)