Hvordan får jeg min MC-GPS, Zumo550 ud af ~
Fra : susanne

Dato : 29-03-08 14:49

Føler mig lidt som et fjols, for jeg kan ikke få min nye MC-GPS
Garmin-Zumo550 til at slippe holderen

Hvordan får jeg min Zumo550 ud af holderen igen ??

Har netop monteret holderren og kørt en tur.
der sidder en lille skrue i toppen af holderen, som hopper op og ned under
kørslen.
Den låser åbenbart GPS´en fast på en eller anden snedig måde.
(Gad vide om den kan ryge helt op ad hullet/gevindet, og dermed forsvinde)

Har nu parkeret cyklen og Zumo´en vil ikke slippe holderen.

Er der et trick jeg ikke ved noget om.
Har læst manualen igennem, men kan ikke se noget svar.

Susanne

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 29-03-08 15:48

susanne skrev den 29 mar 2008 i

> Føler mig lidt som et fjols, for jeg kan ikke få min nye MC-GPS
> Garmin-Zumo550 til at slippe holderen
> Hvordan får jeg min Zumo550 ud af holderen igen ??

Du sikrede den jo med en "vip ned" ting foroven bagpå. Den skal vippes
op igen, hvorved en fjeder frigør tilholderen, og så burde GPS poppe
af. Den der fjeder har det lidt svært, når sikkerhedsskruen sidder
halvt nede, for så kan tilholderen ikke komme helt fri, sørg for at
skruen er løsnet helt.

> Har netop monteret holderren og kørt en tur.
> der sidder en lille skrue i toppen af holderen, som hopper op og
> ned under kørslen.

Ja, det er den der af sig selv har skruet sig lidt ned på grund af
vibrationerne.

> Den låser åbenbart GPS´en fast på en eller anden snedig måde.
> (Gad vide om den kan ryge helt op ad hullet/gevindet, og dermed
> forsvinde)

Yeps, det kan den, af samme grund bruger jeg den ikke mere

Fra : HC

Dato : 31-03-08 08:29

susanne wrote:

> Hvordan får jeg min Zumo550 ud af holderen igen ??
> Har nu parkeret cyklen og Zumo´en vil ikke slippe holderen.
> Er der et trick jeg ikke ved noget om.

Nogle gange kan det hjælpe lidt at man trykker zumo'en lidt på fronten -
ikke selve displayet! - efter man har vippet "låseklappen" op. Nogle
gange "binder" de to paler som holder gps'en fast.

> (Gad vide om den kan ryge helt op ad hullet/gevindet, og dermed forsvinde)

Yes, min er long gone. Med mindre du spænder den helt fast hver gang du
kører, vil den sandsynligvis hoppe ud af sig selv på et eller andet
tidspunkt.

Hygge,
HC

--
Keep the rubber side down and the shiny side up!
Honda CB1300 ABS 2005

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 31-03-08 18:54

HC skrev den 31 mar 2008 i

> Yes, min er long gone. Med mindre du spænder den helt fast hver
> gang du kører, vil den sandsynligvis hoppe ud af sig selv på et
> eller andet tidspunkt.

Yeps, nogen gange drejer den den ene vej (lave omdrejninger på
motoren), nogen gange den anden. Sidste gang var ud.