Skal nye MC køres til?
Fra : Bullerbasse

Dato : 29-03-08 12:54

...og i givet fald hvordan?
(det er en R-model med 300 på toppen)

Fra : Flemming

Dato : 29-03-08 05:54
Fra : Armand

Dato : 29-03-08 13:40

Flemming skrev:
> Du kan læs om en måde her: http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

Ikke desto mindre har jeg lige hørt en historie om en GSXR1000 der døde
på forhandlerens dynobænk inden indregistrering og levering

--
Armand.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 29-03-08 13:44

> Ikke desto mindre har jeg lige hørt en historie om en GSXR1000 der
> døde på forhandlerens dynobænk inden indregistrering og levering

Så var den jo nok defekt..

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : N/A

Dato : 30-03-08 02:23

Fra : Ulvir

Dato : 30-03-08 02:23

> [...]

Nu får jeg sku en dejavu fornemmelse der vil noget..

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-03-08 08:39

Ulvir skrev:

> Nu får jeg sku en dejavu fornemmelse der vil noget..

LOL

Sshh...han sover! (den ud! )
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : Armand

Dato : 30-03-08 11:50

Ulvir skrev:

> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen

> Nu får jeg sku en dejavu fornemmelse der vil noget..

....... At jeg ikke svarer?
Unødvendigt, for Martin har jo ret og kommentaren var som sådan ulødig
uden at gå på emnet!

På den anden side: Hvis alle(!) motorcykler bliver pisket for enden af
samlebåndet på fabrikken, så er det et stort tilfælde at omtalte model
først knækker sammen på så sent et tidspunkt!

--
Armand.
(der har set med egne øjen hvorledes at Ducati pisker deres nyproducerede)

Fra : Grunnet

Dato : 30-03-08 12:47

> ...... At jeg ikke svarer?

Nok mere at du sender et svar på Martins indlæg - uden at skrive noget .

--
Steen (der kan se et tomt svar fra Armand fra kl. 02.15)
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)

Fra : Armand

Dato : 30-03-08 16:36

Grunnet skrev:

> Nok mere at du sender et svar på Martins indlæg - uden at skrive noget .

Ohh

Dén havde jeg ikke set
Må have sendt istedet for at slette efter at have åbnet indlægget for en
besvarelse jeg alligevel fandt unødig

--
Armand.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 29-03-08 15:08

Armand skrev:

> Ikke desto mindre har jeg lige hørt en historie om en GSXR1000 der døde
> på forhandlerens dynobænk inden indregistrering og levering

Ja..

Det kan godt undre, at de der forsker i, og udvikler, producerer og
reparerer motorcykler, samt financierer og ejer race teams,
tilsyneladende ikke aner en kæft om hvordan en motorcykelmotor skal
køres til - tænk at den viden skal fremskaffes af en "hillbilly".

--
Dun@nt der har fulgt instruktionsbogen
Kilo SFau s "Hvidguld"

Fra : Jim Andersen

Dato : 31-03-08 09:31

"J.C.Kløve" wrote:
> [...]
> tilsyneladende ikke aner en kæft om hvordan en motorcykelmotor skal
> køres til - tænk at den viden skal fremskaffes af en "hillbilly".

Glemte du ikke at nævne at de også SÆLGER cykler?

Desuden gælder samme argumentation jo for mc-olie.

/jim

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 31-03-08 10:29

Jim Andersen skrev:

> Glemte du ikke at nævne at de også SÆLGER cykler?
>
> Desuden gælder samme argumentation jo for mc-olie.

jo de sælger også motorcykler, og det taget i betragtning, gør det bare
endnu mere snadsynlig at de vil opgive bedst tænklige indkøring, idet de
udmærket ved hvad der bliver diskuteret på diverse MC fora
-baghjuls-dyno heste, levetid, modelsvagheder m.v.

De vil stå sig bedst ved at flest mulige MC fra deres samlebånd klarer
sig bedst muligt i markedet - alt andet er IMO konspirationsteori af
værste skuffe.

--
Dun@nt

Fra : Jim Andersen

Dato : 01-04-08 07:50

"J.C.Kløve" wrote:

> [...]
>
> De vil stå sig bedst ved at flest mulige MC fra deres samlebånd klarer
> sig bedst muligt i markedet - alt andet er IMO konspirationsteori af

Pjat. De vil opgive det de regner med sælger flest cykler. Og det er ikke
heste eller levetid. Det er whatever der kan klistres flest bullshit-ord på.
"forfinet mekanik", "højtydende", "perfektionistisk",
"mikrometertolerancer", "optimerede tilkøringskurvegrafer" osv.

/jim

Fra : Rasmus og Ditte

Dato : 29-03-08 14:19

> ..og i givet fald hvordan?
> (det er en R-model med 300 på toppen)

For en del år siden,da zx12r lige var kommet på markedet,møste jeg en gut på
Thytræf,som lige havde købt en.
Han havde købt den i Ringsted samme eftermiddag og hans tilkørsel var som
følger:
5 minutters opvarmning hos forhandleren,derefter ca 3 km landevej i moderat
tempo,ned på motorvejen og så fuld gas op til 335 km/t på speedometeret.
Derefter ca 300 km op til Thy med max ræs og så slutte dagen af med en tur
på rullefelt(hk konkurrence) til træffet,som han vandt overlegent også foran
andre zx12r.
Så mente han den var tilkørt..(-:
Min private holdning er at så længe man venter til maskineriet er ordentligt
varmt(ikke i tomgang ,men med stille kørsel) og varierer sin kørsel lidt, er
det bare at køre til.
Og husk at skifte olie hurtigt.
Der er vist efterhånden ingen tvivl om at det giver flest heste,men
spørgsmålet er så bare om det går ud over holdbarheden i den sidste ende?
Bare mine tanker..(-:
Mvh
Rasmus H Husky 610 Nightriderstyle

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-08 15:22

"Bullerbasse" <.@.invalid> skrev i en meddelelse
> ..og i givet fald hvordan?
> (det er en R-model med 300 på toppen)

Hej Bullerbasse !

Hvis du har købt en ny cykel, så står der i instruktionsbogen hvordan den
skal køres til, og det er nok den korrekte måde at gøre det på, når
fabrikanten anbefaler det.......

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Per

Dato : 29-03-08 15:51

Bullerbasse wrote:
> ..og i givet fald hvordan?
> (det er en R-model med 300 på toppen)

Det spm. kan vel nærmest starte en religionskrig

Men spritnye motorcykler bliver smidt på en testbænk på fabrikken og fyret
"helt" af - så at tale om tilkøring kan være svært at tage seriøst. Biler
skal fx. ikke tilkøres !!?

Det allervigtigste er dog at du ikke lader den sejttrække - det er meget
værre end mange omdr/min.

Sådan her tilkører jeg altid mine mc´ ere.

Kør den roligt/forsigtigt når den er kold, kør den alm. når den er varm.

Lad den aldrig sejttrække og kør den med varieret omdrejningstal.

Fyr den ellers af når du har lyst efter et par 100 km

Det har aldrig givet problemer

/Per