MS Windows
briani 27239
Stifinder til at starte i en bestemt mappe~
Fra : Jakob M

Dato : 02-04-08 18:48

Kan jeg få Stifinder til at starte i en bestemt mappe, når jeg åbner den,
f.eks. d:\data\bla\bla, sådan at den er "udfoldet" ?.

Mvh
Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-08 18:55

> Kan jeg få Stifinder til at starte i en bestemt mappe, når jeg åbner den,
> f.eks. d:\data\bla\bla, sådan at den er "udfoldet" ?.

Hmm - prøv begge versioner (der er et komma til forskel) - Lav to genvej med
en af hver kommandolinje:
%systemroot%\explorer.exe /e,/root,,"d:\data\bla\bla\"
%systemroot%\explorer.exe /e,/root,"d:\data\bla\bla\"

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 02-04-08 19:56

Villy57 wrote:

> Hmm - prøv begge versioner (der er et komma til forskel) - Lav to
> genvej med en af hver kommandolinje:
> %systemroot%\explorer.exe /e,/root,,"d:\data\bla\bla\"
> %systemroot%\explorer.exe /e,/root,"d:\data\bla\bla\"

Ikke rigtigt. Prøv:
%SystemRoot%\explorer.exe /n, /e, D:\

Virker for den har jeg klippet ud af min genvej.

mvh
Henning

Fra : Jakob M

Dato : 02-04-08 21:09

> Ikke rigtigt. Prøv:
> %SystemRoot%\explorer.exe /n, /e, D:\
>
> Virker for den har jeg klippet ud af min genvej.

Virker også her, tak for hjælpen.

Mvh
Jakob