Hjælp til FTP
Fra : someone@nowhere.com

Dato : 02-04-08 14:20

Hej,

Jeg har brug for hjælp til at opsætte flg.:

Etablere adgang for en en computer (gæst) andetsteds her i landet til
min pc.
Har adsl forbindelse (tdc) via wireless router (netgear wgr614)
Win xp sp2 m/alt opdateret.

Gæsten skal kunne logge på og kunne skrive til en sql databse (ms
2000) - og kun skrive og kun denne database - alt andet på pc'en er
"no go"

Der er mulighed for at åbne port 21 i routeren for ftp adgang, men
hvordan sættes resten op ?

Hjæp modtages med taknemmelighed

mvh
Flemming

Fra : Svend

Dato : 02-04-08 14:54

someone@nowhere.com wrote:
> [...]
> "no go"
>
> Der er mulighed for at åbne port 21 i routeren for ftp adgang, men

Så vidt jeg kan se har du ikke brug for at åbne op for ftp men derimod
den protokol som sql server bruger.

Jeg ville ikke åbne op for at resten af vedenen kunne se min sql server,
det lyder en smule usikkert.

På en af mine maskiner køre sqlserver på tcp port 1102, men jeg ved ikke
om det altid er tilfældet.

Mvh.
Svend

Fra : Stig Johansen

Dato : 02-04-08 18:07

Svend wrote:

> På en af mine maskiner køre sqlserver på tcp port 1102, men jeg ved ikke
> om det altid er tilfældet.

Default er 1433/TCP på connection og 1434/UDP på probes.

Stig Johansen