ob_start equivalent
Fra : Leif Neland

Dato : 03-04-08 00:36

Findes der en asp-equivalent til php's ob_start() og ob_get_flush()?

Jeg har et gammelt system, hvor alle sider starter med at include en
top.asp, der indeholder databaseconnect, en bunke funktioner, og
udskriver headers.

Problemet er, at idet include-filen ligger i toppen, så bliver headers
udskrevet før siden når at behandle data og beslutte om headers skal
udskrive.

En enkelt side skal ikke have standardheaders fra top.asp (den outputter
en csv-fil i visse situationer)

Kan man som i php pakke en blok ind i ob_start() og
buffer=ob_get_flush() og så skrive buffer ud inden i en if/end blok?

Det er et godt eksempel på spagettikode, men jeg vil helst slippe for at
skrive det alt for meget om...

Det kode jeg skriver nu, er alt overvejende struktureret således at
"mekanikken", f.ex. den kode, derlægger en vare i kurven, ligger i
toppen, og laver tekststrenge og variable.

Når "mekanikken" så er færdig, kommer den del, der genererer html'en.

De gamle sider er lavet "sekventielt", så man f.ex. ikke kan skrive
totalen af en indkøbskurv ud i øverste højre hjørne, fordi totalen først
regnes ud midt på siden imens tabellen laves. (Jo, det kunne laves med
css og absolut positionering, men det ville vist heller ikke være godt
for overskueligheden...)

Leif

Fra : Stig Johansen

Dato : 03-04-08 07:12

Leif Neland wrote:

> Findes der en asp-equivalent til php's ob_start() og ob_get_flush()?

Det lyder som om du kan bruge noget herfra
<http://everything2.com/e2node/Response.Buffer>

Stig Johansen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 03-04-08 09:46

On Thu, 03 Apr 2008 01:35:53 +0200, Leif Neland <leif@neland.dk> wrote:

> [...]
>
>Problemet er, at idet include-filen ligger i toppen, så bliver headers
>udskrevet før siden når at behandle data og beslutte om headers skal

Jeg ville nok under alle omstændigheder lave et par nye include-filer,
som opdeler indholdet fra den nuværende. Så kan du starte med at bruge
dem, hvor du har problemet, og så evt. udfase den gamle, efterhånden som
du alligevel skal rette på siderne.

Ja, .Flush kan være en løsning, men fastholder en uhensigtsmæssig
struktur.

Good luck!

--
Jørn Andersen,