Headset ?? Hvad bør man købe..
Fra : Lars Christian Olsen

Dato : 17-07-01 12:05

I forb. med snarligt køb af headset (med mikrofon), som skal bruges til både
spil (over lan og internet), lytte til musik via pc samt telecon over
internet, er mulighederne mange. Er der nogen som har personlig erfaring med
dette (især om muligheden for at tale med sit team i fx UT over
lan/internet). Følgende producenters produkter er i kikkerten:
Plantronics: HS 1, DSP 100, DSP 500
MS: Game Voice.
Har selv følgende links:
http://www.spilzonen.dk/content/artikel_vis.asp?id=88&page=1
http://www.pcheadset.dk/product.asp?product=3
http://replay.tv2.dk/hardware/anmeldelse.php/43
http://www.planethardware.com/features/misc/game_voice/
men jeg er altså mere int. i personlig erfaring end flere links til anmelder
(som alligevel er købt af producenterne ?).

Fra : --==JKADK==--

Dato : 17-07-01 13:11

"Lars Christian Olsen" <lco@pc.dk> wrote in message
> [...]
anmelder
> (som alligevel er købt af producenterne ?).

Kort og godt .. Plantronics .. De havde deres headset med på de første
rumture med nasa .. og laver stedigt de bedste ..

MVH

Fra : BorreBoy

Dato : 17-07-01 13:33

"Lars Christian Olsen" <lco@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
anmelder
> (som alligevel er købt af producenterne ?).

Jeg er meget glad for min HS 1.

--
Med venlig hilsen,
Thomas Borre.

Fra : peet_dk

Dato : 17-07-01 15:12

For godt 2 år siden købte jeg Labtec headset, der var en løs forbindelse i
fra starten. Da jeg sendte dem ind fik jeg bare en check tilbage. Selvom jeg
egtenligt syntes meget godt om dem. Virkede holdbare m.m. Men jeg stod bare
med en check tilbage... så jeg prøvede bare nogle andre. Der var en
maaaassee tests af Plantronics HS 1, de var dyre.. men jeg købte dem for
mine sparepenge.. De virkede meget god i kvaliteten, men selv mikrofonen
brugt jeg minimalt da det er TOTALT pinligt at sidde inde på sit værelse
sent på aftenen og råbe "de skyder oppe fra taget!!" Men det var da meget
sjovt.. Men efter et års tid, kom der lø's forbindelse i dem :( Der sidder
en "kontrol box på ledningen hvor man kan struge op og ned, og slukke for
mic. Det var det den begynde at skrate når man rørte ledningen omkring der.
MEn det var til at leve med, men.. Så blev det værre og værre, og til sidst
blev jeg nød til at fixe det. Men de 2 plastik alt mekanikken er pakket ind
i, var samlet med lim eller sådan noget. Ivertilfælde ikke skruer. Men da
jeg tog den af kunne jeg se at ledningerne gik ned på en print plade, og det
var lodning der var gået "op" MEn da jeg ikke har nogle lode kolbe så.. de
røg ind i skabet. Og da jeg have købte nogle gardo SR-80 (REAL hi-fi
høretelefoner) Blev hedasettet smidt ud efter noget tid. Og hvis jeg nogle
sinde skulle bruge mic. igen ville jeg bare købe en billig bordmikrofon.

Men hvis jeg skulle købe nogle nu ville jeg købe dem som labtec har lavet,
da jeg vil garentere at det bare var mig der var uheldig den ene gang.

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1384627900
http://www.labtec.com/productdetails.cfm?productid=433

--
peet_dk was here....
ICQ#71309759 www.icq.com

Fra : Anders Houmark

Dato : 17-07-01 20:38

peet_dk skrev i meddelelsen <9j1gtn$2rsu$1@news.cybercity.dk>...
<Og da jeg have købte nogle gardo SR-80 (REAL hi-fi
>høretelefoner) Blev hedasettet smidt ud efter noget tid. Og hvis jeg nogle
>sinde skulle bruge mic. igen ville jeg bare købe en billig bordmikrofon.

Lige til folk som måske gerne vil have sådan nogle, så er jeg da næsten
sikker på de hedder Grado ?

--
Anders Houmark
Man skal ikke kassere den gamle spand,

Fra : peet_dk

Dato : 18-07-01 11:25

> Lige til folk som måske gerne vil have sådan nogle, så er jeg da næsten
> sikker på de hedder Grado ?
jo
http://www.epinions.com/elec_Audio-Headphones_Grado_SR-Grado_SR-80/_redir_at
t__~1

Fra : Lars Christian Olsen

Dato : 19-07-01 09:40

Tak for dine erfaringer (det var jo dem som jeg gerne ville have og ikke
mere "første headset på månen", hvilket jeg ikke kan bruge til ret meget, da
jeg ikke skal til månen........!). Prisen på HS 1 i forhold til Labtec
headset'et er p.t.. ca. kr. 100,-, hvilket ikke er skræmmende for mig.
M.h.t. kvaliteten af HS 1 (eller mangel på samme ?), hvor lang tid siden er
det så du købte dem. Jeg tænker mere om det er en nyere ver. som er på
markedet nu, eller det er den samme ver. som du købte. Endvidere vil jeg
gerne om du (eller andre i NG) beskrev de muligheder som headset'et, med
mikrofon gav dig, evt. ved hjælp af software medfølgende i/til spil (udover
du selvfølgelig kan høre ved hjælp af selve headset'et). Og brugte du det
også til telecon og i så fald hvilket program (Bodyphone, MSmessenger, ICQ
eller ??).
Med venlig hilsen

Fra : peet_dk

Dato : 19-07-01 13:17

selve mikrofonen brugte jeg sammen med programmet Roger Wilco, også
ekspermiteret jeg også lidt med noget Gratis Telefon over nettet. (ICQ og et
eller andet program som jeg ikke kan huske) Men selve kvaliteten af lyden
er ens.

Jeg købte mit HS 1 headset lige efter jeg fik den check fra der hvor jeg
købte labtec headsettet. Dvs. også for godt 2 år siden. Jeg ved ikke om der
er kommet en ny rev.

Fra : Nicolai Pedersen

Dato : 19-07-01 16:01

On Tue, 17 Jul 2001 13:04:48 +0200, "Lars Christian Olsen" <lco@pc.dk>
wrote:

> [...]
>men jeg er altså mere int. i personlig erfaring end flere links til anmelder
>(som alligevel er købt af producenterne ?).

jeg var en af de hurtige som gik ud og købte Microsofts Game Voice...
og efter min erfaring har jeg lavet en lille artikel her:

Altså Microsoft Game Voice ser meget og virker fint i starten...

Den fine control boks som er med virker yderst udmærket med Microsofts
eget program "SideWinder Gam Voice" men andre programmer kan den ikke
anvendes med, kun volume og mute microfon knappen.
Softwaren i sig selv blev hurtigt forbedret, i version 1.0 var der alt
for mange bugs, men de er helt rettet nu.. og "delay" tiden er også
blevet noget lavere.
Boksen selv behøver et USB stik for at kunne bruges og ligeledes 2
analog stikke, et til speaker og et til microphone.
Boksen er også lavet så fikst at man kan altid sætte et andet headset
til hvis det man har nu skulle gå i stykker eller sådan noget.... men
hvorfor skulle det også det?? JO NU SKAL I HØRE!!

Nu har jeg haft mit headset i 3 måneder ca. den første månede holdte
det helt fint men jeg syns godt nok at kablet der gik op til
headsettet var af noget dårligt kvalitet!!!
Så da jeg gik ind i den anden månede lagde jeg pludelig mærke til at
kablet var knækket lige inden microfon holderen kom (altså den lange
crom stang) og at man kunne se kobberet indeni... Knapt så godt men
til at leve med fandt jeg ud af..
da jeg så trådte ind i 3 måneden knækkede den lille pind som holdte
den højre høretelefon fast... og har prøvet at lime det men intet
virkede!!

Så nu tænker I sikkert.. ahh det er sikkert bare dig der er uheldig...
tjaa... NEJ!! 2 af mine venner har også købt samme headset og
PRECIS!!! Det samme er sket for dem!! Ingen af os har behandlet
headsettet med vold, og alligevel er det kaput!!

Derfor regner jeg md at købe Plantronics Headset HS1, og sætte dem til
boksen! Og ved der er indbygget volume og mute microfon i boksen skal
jeg ik røre ved boksen på headset kablet og sikrer mig derfor at INTET
sker ved den der =)

Altså alt i alt vil jeg sige min erfarring med Microsoft Game Voice ER
NOGET BILLIGT LORT!!! Jeg gav 300 kr. for noget der max. er 100 kr
værd, headsettet går hurtigt i stykker, og tjaa DET ER JO NOK DEN
VIGTIGSTE DEL... hvad skal man bruge resten til uden et headset??

Greetings from Nico_P