Safari: Åbne links i nyt faneblad?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 22-03-08 09:42

Hvordan indstiller jeg Safari til at åbne i et nyt faneblad og ikke i et
nyt vindue, når jeg klikker på et link?

Under indstillinger er der denne mulighed:

"Åbn henvisninger fra programmer i et nyt vindue, eller i en ny fane i det
aktuelle vindue", men det gælder åbenbar kun, hvis man åbner en hjemmeside
fra et eksternt program, f.eks. en e-mail klient.

Jeg ved godt, at jeg kan bruge Ctrl-klik, men jeg vil have den til at gøre
det som default.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Carl Drud

Dato : 22-03-08 14:55

Kurt Hansen <kurt@fjerndettetowle.dk> writes:

> Hvordan indstiller jeg Safari til at åbne i et nyt faneblad og ikke i et
> nyt vindue, når jeg klikker på et link?

Om nedenstående kun kan bruges til Mac ved jeg ikke. Men det er
tilsyneladende et irritationsmoment for mange.

http://www.naquah.net/blog/dennis/2008/03/21/how-to-enable-single-window-mode-in-safari

http://bitheap.org/singlewindow/

--
Carl

Fra : Kurt Hansen

Dato : 22-03-08 18:35

On Sat, 22 Mar 2008 14:54:39 +0100, Carl Drud wrote:

> Om nedenstående kun kan bruges til Mac ved jeg ikke. Men det er
> tilsyneladende et irritationsmoment for mange.

> [...]

Ja, det ser temmelig Mac-agtigt ud. Jeg har kigget efter en safari.ini
eller lignende for at se, om der skulle være en "skjult" setting, som der
nævnes, men kan ikke finde en sådan config-fil.

Længere nede i tråden er der en der skriver, at han har lavet et plugin der
gør tricket, men det ser også ud til at være Mac-specifikt.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen