Siden er forældet..????
Fra : Mikkel

Dato : 14-03-08 21:39

Hej, nogen i gruppen der har et tip til hvordan nedenstående problem
løses.??
Beskeden kommer hver gang jeg bare efter 2 sekunder visning vil tilbage fra
en vist emne på en homepage.
(XPsp2 explorer 6.0)

mvh
Mikkel

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 15-03-08 02:10

"Mikkel" <ARD@BEG.dk> skrev :

>Hej, nogen i gruppen der har et tip til hvordan nedenstående problem
>løses.??

Kan det ikke.

>Beskeden kommer hver gang jeg bare efter 2 sekunder visning vil tilbage fra
>en vist emne på en homepage.

Det forekommer ofte, når der er hentet oplysninger fra en
database.

Ofte vil man kunne få den frem ved at gå en gang til tilbage
eller bruge [F5].
--
Kerim

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 15-03-08 08:01

"Mikkel" <ARD@BEG.dk> skrev i meddelelsen
> Hej, nogen i gruppen der har et tip til hvordan nedenstående problem
> løses.??

Som Kerim skriver: Det kan det ikke.

> Beskeden kommer hver gang jeg bare efter 2 sekunder visning vil tilbage
> fra en vist emne på en homepage.
> (XPsp2 explorer 6.0)

Dén besked får man altid, hvis man vender tilbage til en side, der er lavet
på grundlag af data, som du har indtastet for 2 sider siden.
I nyere browsere får man dog som regel bare en alert-boks, der fortæller
noget med POST-data. Her kan man vælge mellem OK eller "Anuller".
Klikker man OK, får man siden frem.

Nu ved jeg ikke, hvad det er for en(nogle side(r), du oplever problemet på,
så jeg kan ikke vurdere, om det er dårlig kodestil (valget mellem GET og
POST) hos websmeden eller ej.
Havde de brugt GET-metoden, ville du ikke opleve problemet, men til gengæld
ville alle dine indtastninger blive vist i adresselinjen (hvilket også er
grunden til, at du så ikke ville opleve problemet - den har jo alle
parametre i adresselinjen), hvilket i nogle tilfælde kan være et
sikkerhedsmæssigt problem (f.eks. login og kodeord).

Google kører med GET, hvilket er grunden til, at du f.eks. kan bookmarke en
bestemt søgning.

Fra : Mikkel

Dato : 15-03-08 23:33

"Philip Nunnegaard" <philip@fjerndettehitsurf.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sikkerhedsmæssigt problem (f.eks. login og kodeord).
>
> Google kører med GET, hvilket er grunden til, at du f.eks. kan bookmarke

Takker for info.

mvh
Mikkel