Internet Explorer 8 Beta 1
Fra : John

Dato : 05-03-08 22:17

For de, der slet ikke kan vente:

Internet Explorer 8 Beta 1 (engelsk) er ude:
http://www.microsoft.com/windows/products/winfamily/ie/ie8/readiness/Install.htm

John :)

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 06-03-08 04:17

"John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i meddelelsen

> Internet Explorer 8 Beta 1 (engelsk) er ude:
> http://www.microsoft.com/windows/products/winfamily/ie/ie8/readiness/Install.htm

Det var dæleme hurtigt med tanke på, at det er under 1½ år siden, IE7 blev
udgivet officielt, og IE6 havde levet i næsten 5 år på det tidspunkt.
Jeg kan nu godt vente, til den kommer officielt på dansk. Jeg vil ikke
risikere at miste min nuværende danske IE, da den modsat FF (hvor jeg både
har FF2 og FF3beta liggende) ikke kan installeres som stand-alone på Vista.

For mig er det mest interessant at vide, hvordan den har det med HTML- og
CSS-tolkningen i forhold til 7'eren, og hvordan den tackler de faneblade,
der langt om længe kom i 7'eren.

Fra : Anders M

Dato : 06-03-08 15:17

"Philip Nunnegaard" <philip@fjerndettehitsurf.dk> wrote in message
> For mig er det mest interessant at vide, hvordan den har det med HTML- og
> CSS-tolkningen i forhold til 7'eren, og hvordan den tackler de faneblade,
> der langt om længe kom i 7'eren.

Rygterne siger, at IE8 tolker HTML- og CSS-standarderne langt bedre. Den
skulle endda bestå Acid2-testen - hvor sigende det så end er.

-
Anders

Fra : Peter Brodersen

Dato : 06-03-08 15:21

On Thu, 6 Mar 2008 04:17:16 +0100, "Philip Nunnegaard"
> [...]

>CSS-tolkningen i forhold til 7'eren, og hvordan den tackler de faneblade,

Der er lidt opsummering på forskellige sider - blandt andet her:
http://ejohn.org/blog/javascript-in-internet-explorer-8/

Jeg synes, det ser ret lovende ud.

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-03-08 17:05

Den 06-03-08 04.17 skrev Philip Nunnegaard følgende:
> [...]

> har FF2 og FF3beta liggende) ikke kan installeres som stand-alone på Vista.

Du kan evt. installere VirtualPC og i den installere betaen. Så berøres
dit almindelige system ikke.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Desktop Sidebar smelter internettet sammen med din computer.

Fra : John

Dato : 06-03-08 19:01

"Philip Nunnegaard" <philip@fjerndettehitsurf.dk> skrev i en meddelelse

> Det var dæleme hurtigt med tanke på, at det er under 1½ år siden, IE7 blev
> udgivet officielt, og IE6 havde levet i næsten 5 år på det tidspunkt.

Tjah. Jeg prøvede 7'eren, men fandt den kluntet og sløv (sammenlignet med
6'eren + Maxthon), og kylede den ud igen

IE7 ligner ikke ligefrem nogen kæmpesucces, iflg denne statistik:
http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp

> Jeg kan nu godt vente, til den kommer officielt på dansk.

Også jeg, men glæder mig da til at prøve den endelige IE8 til dén tid :)

John

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 06-03-08 19:13

> Tjah. Jeg prøvede 7'eren, men fandt den kluntet og sløv (sammenlignet med
> 6'eren + Maxthon), og kylede den ud igen

Ja, jeg kan slet ikke forlige mig med en faneløs browser længere.
Jeg foretrækker Firefox, men af de forskellige IE-versioner foretrækker jeg
klart 7'eren fremfor ie6.