/ Forside / Teknologi / Internet / Browser / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Browser
#NavnPoint
Klaudi 20366
molokyle 12124
o.v.n. 8114
miritdk 4839
stl_s 3840
refi 3598
dk 2598
arlet 2470
tedd 2383
10  webnoob 2075
Firefox og dig. signatur.
Fra : Jasper Norman Ahrens~


Dato : 25-02-08 14:36

Hej.

Jeg oplever at jeg ikke kan bruge min dig. sig. på fx. bibliotekets HP.

Dette gælder både fra IE + FF.

På fx. SKAT´s HP er der ingen problemer, men åp bib´s. HP kommer der bare et
Java-logo frem, og jeg kommer ikke længere.

Er det et Vista prob.? Der var intet galt da jeg brugte den gl. maskine med
XP.

Mvh

Jasper


 
 
Holst (25-02-2008)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 25-02-08 14:42


Jasper Norman Ahrensbach wrote:

> Jeg oplever at jeg ikke kan bruge min dig. sig. på fx. bibliotekets HP.

Måske skulle du præcisere hvilket biblioteks hjemmeside. På bibliotek.dk
kunne jeg ikke umiddelbart finde et sted, man kunne logge på med digital
signatur, og mit lokale kan heller ikke klare det.

Jasper Norman Ahrens~ (25-02-2008)
Kommentar
Fra : Jasper Norman Ahrens~


Dato : 25-02-08 21:27

>
> Måske skulle du præcisere hvilket biblioteks hjemmeside. På bibliotek.dk
> kunne jeg ikke umiddelbart finde et sted, man kunne logge på med digital
> signatur, og mit lokale kan heller ikke klare det.

På Hjørring bib.: http://www.hjoerring.dk/sw4105.asp under "selvbetjening".

Mvh

Jasper


Holst (25-02-2008)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 25-02-08 21:37


Jasper Norman Ahrensbach wrote:

> På Hjørring bib.: http://www.hjoerring.dk/sw4105.asp under "selvbetjening".

Firefox og IE er ikke et hak bedre under XP.

Jasper Norman Ahrens~ (25-02-2008)
Kommentar
Fra : Jasper Norman Ahrens~


Dato : 25-02-08 22:09


>
> Firefox og IE er ikke et hak bedre under XP.

Næh.. måske ikke. Måske er det Java der ikke kører optimalt?

Prøvede du at logge på?

Mvh

Jasper


Holst (25-02-2008)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 25-02-08 22:39


Jasper Norman Ahrensbach wrote:

>> Firefox og IE er ikke et hak bedre under XP.
>
> Næh.. måske ikke. Måske er det Java der ikke kører optimalt?
>
> Prøvede du at logge på?

Der dukker blot dette Java-logo op, og umiddelbart medfører den, at
Firefox hænger og jeg er ned til at hoppe ind i joblisten og slå
Firefox-processen ihjel for påny at kunne starte Firefox.

Jeg skal ikke gøre mig klog på, hvor fejlen er.

Jasper Norman Ahrens~ (25-02-2008)
Kommentar
Fra : Jasper Norman Ahrens~


Dato : 25-02-08 23:21

>> Næh.. måske ikke. Måske er det Java der ikke kører optimalt?
>>
>> Prøvede du at logge på?
>
> Der dukker blot dette Java-logo op, og umiddelbart medfører den, at
> Firefox hænger og jeg er ned til at hoppe ind i joblisten og slå
> Firefox-processen ihjel for påny at kunne starte Firefox.
>
> Jeg skal ikke gøre mig klog på, hvor fejlen er.

Mystisk! Men eftersom du også har fejlen, er der noget der tyder på, at det
er bib. der har problemet. Det er dog mærkeligt at jeg uden videre kan logge
på fra den gl. pc med XP.

Jeg går ud fra, at du også kører Vista?

Mvh

Jasper


Holst (26-02-2008)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 26-02-08 08:34


Jasper Norman Ahrensbach wrote:

> Jeg går ud fra, at du også kører Vista?

Nej. Hvis du hopper to indlæg tilbage vil du se, at jeg skriver, at
Firefox og IE ikke er et hak bedre under XP.

Men problemet kan jo være med den version af Java, som jeg har
installeret på min XP og du på din Vista.

Jesper Poulsen (26-02-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 26-02-08 19:40

Jasper Norman Ahrensbach wrote:

> På Hjørring bib.: http://www.hjoerring.dk/sw4105.asp under "selvbetjening".

Er det dette:
http://www.ingensteder.dk/blandet/Screenshot-Du_er_ikke_logget_ind_-_Mozilla_Firefox.png


--
Mvh
Jesper Poulsen

Jasper Norman Ahrens~ (26-02-2008)
Kommentar
Fra : Jasper Norman Ahrens~


Dato : 26-02-08 22:49

> Er det dette:
> http://www.ingensteder.dk/blandet/Screenshot-Du_er_ikke_logget_ind_-_Mozilla_Firefox.png
>

Både og... Der hvor der står "Eller log ind med dig. sig." på dit
screenshot, får jeg bare et Java-logo, og altså ikke mulighed for at taste
kodeord.

Mvh

Jasper


lejf jessen (27-02-2008)
Kommentar
Fra : lejf jessen


Dato : 27-02-08 10:24

Jasper Norman Ahrensbach skrev:
>> Er det dette:
>> http://www.ingensteder.dk/blandet/Screenshot-Du_er_ikke_logget_ind_-_Mozilla_Firefox.png
>>
>>
>
> Både og... Der hvor der står "Eller log ind med dig. sig." på dit
> screenshot, får jeg bare et Java-logo, og altså ikke mulighed for at
> taste kodeord.
>
> Mvh
>
> Jasper

Hej Jasper !

Har du slået javascript til?

Jeg kører Firefox 2.0.0.12 i linux, og når først man har fundet sit
certifikat, er der ikke nogen problemer ! Tror jeg i det mindste ikke.
Da jeg ingen kortnummer har, kan jeg jo ikke kunnet gennemføre
indlogningen

--
Mvh. lejf
ubuntu 7.10 gutsy.
reg.linux usr. #431025.

Holst (27-02-2008)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 27-02-08 11:39


lejf jessen wrote:

> Har du slået javascript til?

Jeg oplever samme problemer, og jeg har JavaScript slået til.

Jeg tror, det er et problem med Java. Min computer påstår, at den har
nyeste version af Java installeret.


Jesper Poulsen (27-02-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 27-02-08 14:09

Holst wrote:

> Jeg tror, det er et problem med Java. Min computer påstår, at den har
> nyeste version af Java installeret.

Hvilken version har du?


--
Mvh
Jesper Poulsen

Holst (27-02-2008)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 27-02-08 14:30


Jesper Poulsen wrote:

>> Jeg tror, det er et problem med Java. Min computer påstår, at den har
>> nyeste version af Java installeret.
>
> Hvilken version har du?

Den siger, den hedder Java Platform Standard Edition 6, Version 1.6.0
(build 1.6.0_03-b05).

Jesper Poulsen (27-02-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 27-02-08 14:57

Holst wrote:

> Den siger, den hedder Java Platform Standard Edition 6, Version 1.6.0
> (build 1.6.0_03-b05).

Okay, det er den samme jeg har.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Holst (27-02-2008)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 27-02-08 15:13


Jesper Poulsen wrote:

> Okay, det er den samme jeg har.

Ja, så er det jo ikke forskellige versioner, som er årsagen.

Jesper Poulsen (27-02-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 27-02-08 18:00

Holst wrote:

>> Okay, det er den samme jeg har.
> Ja, så er det jo ikke forskellige versioner, som er årsagen.

Jeg har så et andet OS; Ubuntu 7.10.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Jasper Norman Ahrens~ (27-02-2008)
Kommentar
Fra : Jasper Norman Ahrens~


Dato : 27-02-08 23:45

>
> Har du slået javascript til?
>
> Jeg kører Firefox 2.0.0.12 i linux, og når først man har fundet sit
> certifikat, er der ikke nogen problemer !

Ja, det er slået til. Men det er som sagt ikke kun i Firefox. Også IE7 har
samme problem.

Så enten må det være Vista eller Java der har problemet.

Jeg har den nyeste Java 1.60_03 hvor ver. på den gl. XP maskine er 1.60_02

Det lyder da utroligt at forskellen skulle være ret stor.

Men hvor finder man lige en gl. ver. af Java?

Måp


Holst (28-02-2008)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 28-02-08 08:38


Jasper Norman Ahrensbach wrote:

> Så enten må det være Vista eller Java der har problemet.

Jeg holder på Java, eftersom jeg oplever det samme med XP

> Jeg har den nyeste Java 1.60_03 hvor ver. på den gl. XP maskine er 1.60_02
>
> Det lyder da utroligt at forskellen skulle være ret stor.

En lille bitte ting kan være tilstrækkeligt.

> Men hvor finder man lige en gl. ver. af Java?

Hos Sun.

Jesper Poulsen (28-02-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 28-02-08 08:42

Jasper Norman Ahrensbach wrote:

> Men hvor finder man lige en gl. ver. af Java?

Hos Sun Microsystems:
http://tinyurl.com/2j4vfx


--
Mvh
Jesper Poulsen

Michael Zedeler (28-02-2008)
Kommentar
Fra : Michael Zedeler


Dato : 28-02-08 19:22

Jasper Norman Ahrensbach wrote:
> Jeg oplever at jeg ikke kan bruge min dig. sig. på fx. bibliotekets HP.
>
> Dette gælder både fra IE + FF.
>
> På fx. SKAT´s HP er der ingen problemer, men åp bib´s. HP kommer der
> bare et Java-logo frem, og jeg kommer ikke længere.
>
> Er det et Vista prob.? Der var intet galt da jeg brugte den gl. maskine
> med XP.

Jeg har haft enkelte prob. m. dig. sig., men det viste sig at TDCs sup.
var mgt. hj.som m. at løse prob., så pr. det.

Mvh. M.

Jesper Poulsen (28-02-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 28-02-08 19:57

Michael Zedeler wrote:

> Jeg har haft enkelte prob. m. dig. sig., men det viste sig at TDCs sup.
> var mgt. hj.som m. at løse prob., så pr. det.

Det er ikke SMS'er blandt teenagere. Lad være med at forkorte.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Philip Nunnegaard (28-02-2008)
Kommentar
Fra : Philip Nunnegaard


Dato : 28-02-08 20:00

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i meddelelsen
news:47c703ee$0$2103$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> Jeg har haft enkelte prob. m. dig. sig., men det viste sig at TDCs sup.
>> var mgt. hj.som m. at løse prob., så pr. det.
>
> Det er ikke SMS'er blandt teenagere. Lad være med at forkorte.

Har d 1 prob m d


Jasper Norman Ahrens~ (28-02-2008)
Kommentar
Fra : Jasper Norman Ahrens~


Dato : 28-02-08 22:55

N. ik. spe.

Bortset fra, at vi gamle over 30 ikke fatter ret meget af de alm.
forkortelser, som mest består af ufatteligt mange "z´er", selv om disse
ikke bruges ret meget i det alm. sprog.

/Jasper




"Philip Nunnegaard" <philip@fjerndettehitsurf.dk> skrev i meddelelsen
news:47c704a4$0$15891$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i meddelelsen
> news:47c703ee$0$2103$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>>> Jeg har haft enkelte prob. m. dig. sig., men det viste sig at TDCs sup.
>>> var mgt. hj.som m. at løse prob., så pr. det.
>>
>> Det er ikke SMS'er blandt teenagere. Lad være med at forkorte.
>
> Har d 1 prob m d


Philip Nunnegaard (29-02-2008)
Kommentar
Fra : Philip Nunnegaard


Dato : 29-02-08 08:27

"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev i
meddelelsen news:47c72dbd$0$15892$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Bortset fra, at vi gamle over 30 ikke fatter ret meget af de alm.
> forkortelser, som mest består af ufatteligt mange "z´er", selv om disse
> ikke bruges ret meget i det alm. sprog.

Jeg skal virkelig anstrenge mig for at få en mening ud af det.
Jeg forstår næsten engelsk bedre end dette, og mit engelske ligger langt
under gennemsnitsdanskerens-.


Ham selv (29-02-2008)
Kommentar
Fra : Ham selv


Dato : 29-02-08 09:23

"Philip Nunnegaard" <philip@fjerndettehitsurf.dk> skrev i meddelelsen
news:47c7b3e5$0$15876$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev i
> meddelelsen news:47c72dbd$0$15892$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Bortset fra, at vi gamle over 30 ikke fatter ret meget af de alm.
>> forkortelser, som mest består af ufatteligt mange "z´er", selv om disse
>> ikke bruges ret meget i det alm. sprog.
>
> Jeg skal virkelig anstrenge mig for at få en mening ud af det.
> Jeg forstår næsten engelsk bedre end dette, og mit engelske ligger langt
> under gennemsnitsdanskerens-.


De mange z'er refererer nok til den evige søvn teenagere befinder sig i



Michael Zedeler (29-02-2008)
Kommentar
Fra : Michael Zedeler


Dato : 29-02-08 09:25

Jesper Poulsen wrote:
> Michael Zedeler wrote:
>
>> Jeg har haft enkelte prob. m. dig. sig., men det viste sig at TDCs sup.
>> var mgt. hj.som m. at løse prob., så pr. det.
>
> Det er ikke SMS'er blandt teenagere. Lad være med at forkorte.

Enig. Jeg skrev ovenstående blot for at illustrere hvor irriterende det
er, når Jasper ikke en gang gider at tage sig tid til at skrive "digital
signatur". Iøvrigt er TDCs support på digitale signaturer ret god.

Mvh. Michael.

Jesper Poulsen (29-02-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 29-02-08 09:41

Michael Zedeler wrote:

> signatur". Iøvrigt er TDCs support på digitale signaturer ret god.

Ja, hvis man har Internet Explorer. Jeg fik bare besked om at oprette en
ny i stedet for at forny min, fordi jeg anvendte Firefox under Linux.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Michael Zedeler (29-02-2008)
Kommentar
Fra : Michael Zedeler


Dato : 29-02-08 22:01

Jesper Poulsen wrote:
> Michael Zedeler wrote:
>
>> signatur". Iøvrigt er TDCs support på digitale signaturer ret god.
>
> Ja, hvis man har Internet Explorer. Jeg fik bare besked om at oprette en
> ny i stedet for at forny min, fordi jeg anvendte Firefox under Linux.

Hmmm. Måske deres serviceniveau er faldet siden jeg talte med dem.

Mvh. Michael.

Christian Bohr-Halli~ (29-02-2008)
Kommentar
Fra : Christian Bohr-Halli~


Dato : 29-02-08 23:15

On Fri, 29 Feb 2008 09:24:43 +0100, Michael Zedeler wrote:

> signatur". Iøvrigt er TDCs support på digitale signaturer ret god.

Jeg kan ikke finde supportsider for andet konkret end IE og FF, så synes
ikke den er særlig god.

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life. -Ukendt

Fly Opera - http://opera.softwolves.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177459
Tips : 31964
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408186
Brugere : 218881

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste