tv guide dukker op hele tiden.
Fra : Jubii

Dato : 18-02-08 11:46

Der begyndt at dukke en ikon frem på kommandoværktøjslinien med et link til "tv guide" som jeg
ikke selv har lagt der. Jeg har slettet alle forekomster i favoritter der blot minder om "tv
guide", fjerner ikonet, men alligevel dukker det op igen.
Browser er IE 7

Hvorfor kommer den af sig selv frem fra værktøjslisten (de inaktive værktøjer) til den aktive
værktøjslinie?
Hvordan får man den til at holde op med det pjat?

begin 666 ZYB SMS Backup.vcf
M0D5'24XZ5D-!4D0-"E9%4E-)3TXZ,BXQ#0I..EI90B!335,@0F%C:W5P#0I&
M3CI:64(@4TU3($)A8VMU< T*5$5,.U=/4DL[5D])0T4Z*S0U,C S-3(S.3<-
M"D5-04E,.U!2148[24Y415).150Z<W5P<&]R=$!Z>6(N8V]M#0I2158Z,C P
:.# R,3A4,3 T-C(W6@T*14Y$.E9#05)$#0H`
`
end

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-02-08 13:41

Den 18-02-08 11.46 skrev Jubii følgende:
> Der begyndt at dukke en ikon frem på kommandoværktøjslinien med et link til "tv guide" som jeg
> ikke selv har lagt der.

Du har vel installeret et program eller en udvidelse til IE, som laver
knappen?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til begyndere og uøvede computer- og internetbrugere.

Fra : Jubii

Dato : 18-02-08 15:52

Kim Ludvigsen wrote:

> Du har vel installeret et program eller en udvidelse til IE, som laver
> knappen?

Det kan jeg svare klart nej til. Jeg tror det er en side med billeder (hostsite) der havde en
masse subsider den lige skulle af med også eller måske en af avis siderne? Nu har jeg låst
værktøjslinien, selv om jeg ikke ved hvad det gør.

Fra : Jubii

Dato : 19-02-08 17:06

Jubii wrote:

> [...]
> måske en af avis siderne? Nu har jeg låst værktøjslinien, selv om jeg ikke

Låsning af værktøjslinien hjlap ikke på fremkomsten af ikon "tv guide" med link til en webside.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-02-08 17:13

Den 19-02-08 17.06 skrev Jubii følgende:

> Låsning af værktøjslinien hjlap ikke på fremkomsten af ikon "tv guide" med link til en webside.

Prøv dette:
Windowsknappen i proceslinjen => Alle programmer => Tilbehør =>
Systemværktøjer => Internet Explorer (ingen tilføjelsesprogrammer).

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om verdens første webcam og en ekstrem dyr kaffemaskine.

Fra : Jubii

Dato : 19-02-08 18:50

Kim Ludvigsen wrote:

> Prøv dette:
> Windowsknappen i proceslinjen => Alle programmer => Tilbehør =>
> Systemværktøjer => Internet Explorer (ingen tilføjelsesprogrammer).

Jeg taber for meget indehold, f.eks flash m.m. netbank o.s.v. til at jeg vil bruge IE uden
tilføjelsesprogrammer.
Tv guide må kunne fjernes uden så drastiske metoder.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-02-08 20:38

Den 19-02-08 18.50 skrev Jubii følgende:

> Jeg taber for meget indehold, f.eks flash m.m. netbank o.s.v. til at jeg vil bruge IE uden
> tilføjelsesprogrammer.
> Tv guide må kunne fjernes uden så drastiske metoder.

Forsvandt knappen TV Guide, da du startede som beskrevet? I så fald, er
du nok nødt til at krybe til korset og erkende, at jeg havde ret i mit
første indlæg i tråden.

At starte uden tilføjelsesprogrammer er ikke en løsning, men en metode
til fejlfinding/problemløsning. Forsvinder problemet efter en start uden
tilføjelsesprogrammer, så skyldes problemet et tilføjelsesprogram. Næste
skridt er at finde det skyldige tilføjelsesprogram og afinstallere det.
Der er to muligheder: under Windows' almindelige tilføj eller fjern
programmer-funktion og via en funktion i Internet Explorer: klik på
knappen Funktioner => Administrer tilføjelsesprogrammer => Aktiver eller
deaktiver tilføjelsesprogrammer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få dit tastatur til at lyde som en gammel skrivemaskine eller en

Fra : Jubii

Dato : 20-02-08 06:18

Kim Ludvigsen wrote:

> Forsvandt knappen TV Guide, da du startede som beskrevet? I så fald, er
> du nok nødt til at krybe til korset og erkende, at jeg havde ret i mit
> første indlæg i tråden.

Den var der ikke da jeg prøvede. Det skrev du ikke noget om at den skulle inden starten.

> [...]
> programmer-funktion og via en funktion i Internet Explorer: klik på
> knappen Funktioner => Administrer tilføjelsesprogrammer => Aktiver eller

Det er stadig uklart om der er installeret et program der får tv guide til at fremkomme i
værktøjslinien.
Det er ikke alle websider der åbnes der giver fremkomsten af tv guide, så jeg må vel vente til
den kommer og så prøve igen.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-02-08 10:50

Den 20-02-08 06.17 skrev Jubii følgende:

> Den var der ikke da jeg prøvede. Det skrev du ikke noget om at den skulle inden starten.

Fordi du var meget afvisende over, at det skulle være noget, du selv har
installeret. Havde jeg fortalt, hvorfor du skulle starte i den tilstand,
havde du nok ikke villet prøve

> [...]
> værktøjslinien.
> Det er ikke alle websider der åbnes der giver fremkomsten af tv guide, så jeg må vel vente til

Mig bekendt får ingen hjemmesider lov at placere knapper i
værktøjslinjen, medmindre man har et tilføjelsesprogram til det
installeret. Det ville være et kæmpe stort hul i browseren.

Så, prøv at finde en sådan hjemmeside, og prøv så at besøge hjemmesiden
uden tilføjelsesprogrammer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis antivirus med AVG AntiVirus.
http://kimludvigsen.dk

Fra : Jubii

Dato : 20-02-08 12:37

Kim Ludvigsen wrote:
> [...]
> installeret. Det ville være et kæmpe stort hul i browseren.
>
> Så, prøv at finde en sådan hjemmeside, og prøv så at besøge hjemmesiden

jeg forstod ikke hvad du mener?

Jeg fandt en fil i windows/prefetch som hed noget med tvguidedk, som jeg fjernede og
genstartede pc'en, men det hjalp ikke.
Jeg prøvede så IE uden tilføjelsesprogrammer og det er rigtigt at tvguide ikke var med længere,
så der må findes et installprogram et sted, som ikke kan ses af en søg i alle filer og mapper.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-02-08 13:51

Den 20-02-08 12.36 skrev Jubii følgende:

> jeg forstod ikke hvad du mener?

En hjemmeside skal ikke have lov at ændre på browseren, og det får den
normalt heller ikke lov til. Hvis en hjemmeside kan tilføje en knap i
din værktøjslinje, så er det fordi, du enten har et stort sikkerhedshil
i browseren, eller fordi du har installeret et tilføjelsesprogram, som
hjemmesiden kan kommunikere med.

Når knappen ikke vises, når du starter uden tilføjelsesprogrammer, så er
det netop et tegn på, at du har et tilføjelsesprogram, som tilføjer knappen.

> Jeg prøvede så IE uden tilføjelsesprogrammer og det er rigtigt at tvguide ikke var med længere,
> så der må findes et installprogram et sted, som ikke kan ses af en søg i alle filer og mapper.

Du skal ikke søge i alle filer og mapper. Du skal bruge Internet
Explorers håndtering af tilføjelsesprogrammer, som jeg skrev tidligere:
knappen Funktioner => Administrer tilføjelsesprogrammer => Aktiver eller
deaktiver tilføjelsesprogrammer.

Start med at slå alle tilføjelser fra. Slå en af tilføjelserne til, og
besøg en af de sider, der normalt udløser knappen. Hvis knappen ikke
udløses, var det ikke den skyldige tilføjelse. Slå den næste tilføjelse
til, og gentag indtil knappen vises, og du har nu fundet den skyldige
tilføjelse.

Du kan også foretage et kvalificeret gæt ud fra tilføjelsernes navne, så
du starter med den, der lyder mest mistænkelig.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Instant Converter lader dig omregne forskellige måleenheder, for

Fra : Jubii

Dato : 20-02-08 14:47

Kim Ludvigsen wrote:
> Du kan også foretage et kvalificeret gæt ud fra tilføjelsernes navne, så
> du starter med den, der lyder mest mistænkelig.

Ja, jeg fandt nogle mistænkelige navne og placeringer som jeg fjernede og så er tvguide knappen
væk fra tilføjelsesprogrammer i værktøjslinien.

Der er nu "blog det, skype, og messenger" tilbage af tilføjelsesprogrammer.
der er selvfølgelig mange flere, men de reserende er de samme uanset om jeg kører IE med eller
uden tilføjelsesprogrammer f.eks. "sæt ind, side, størelse, og tegnsæt".

Fra : Carl Drud

Dato : 20-02-08 18:24

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> writes:

> Mig bekendt får ingen hjemmesider lov at placere knapper i
> værktøjslinjen, medmindre man har et tilføjelsesprogram til det
> installeret. Det ville være et kæmpe stort hul i browseren.

Fra siden: http://tvguide.dk/customize.php

"Her kan du downloade en henvisning til tvguide.dk. Henvisningen vil
lægge sig i værktøjslinien, så det fremover bliver nemt og hurtigt at
besøge tvguide.dk"

--
Carl

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-02-08 18:50

Den 20-02-08 18.23 skrev Carl Drud følgende:

> Fra siden: http://tvguide.dk/customize.php
>
> "Her kan du downloade en henvisning til tvguide.dk. Henvisningen vil
> lægge sig i værktøjslinien, så det fremover bliver nemt og hurtigt at
> besøge tvguide.dk"

Uf, en exe-fil for at lave et bogmærke! Måske man skulle fortælle TV
Guide om brugen af foretrukne/favoritter?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox.

Fra : Jubii

Dato : 20-02-08 19:05

Kim Ludvigsen wrote:

> Uf, en exe-fil for at lave et bogmærke! Måske man skulle fortælle TV
> Guide om brugen af foretrukne/favoritter?

Har jeg været derinde med vilje mon? Jeg hader ellers tvguides, hvilket nok fremgår.