IE 7.0 driller
Fra : Kert Rats

Dato : 06-02-08 18:40

På min nieces bærbare pc med Windows XP SP 2 og IE 7.0, alt fuldt opdateret,
sker der meget ofte, at når hun surfer på nettet, så kommer der pludselig
den dersens fejlmeddelelse (jeg er ikke på ordlyden) om, at "Der er sket en
fejl, og IE vil blive lukket". I fejlmeddelelsesvinduet er det to knapper
"Send fejlrapport til Microsoft " og "Undlad at sende".

Jeg har i dag stået på hovedet i hendes bærbare, men intet hjalp. Alle
ActiveX-objekter er aktiveret.

Har nogen her i gruppen en ide til, hvad der kan være galt, og navnlig
hvordan problemet afhjælpes, så vil jeg og min niece blive overordentligt
glade.

Venligst

Kert Rats

-----------------
www.trekkies.dk
Danmarks Star Trek-forening
med ca. 500 medlemmer

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-02-08 19:31

Den 06-02-08 18.40 skrev Kert Rats følgende:
> [...]
> den dersens fejlmeddelelse (jeg er ikke på ordlyden) om, at "Der er sket en

Hvilke sider udløser fejlen? Det kan jo være noget på siden, som driller.

Har hun prøvet at klikke på Send fejlrapport? I nogle tilfælde får man
svar tilbage med en løsning på problemet.

> Jeg har i dag stået på hovedet i hendes bærbare, men intet hjalp. Alle
> ActiveX-objekter er aktiveret.

Det er ikke nødvendigvis godt. Det kan jo være et ActiveX-object, der
udløser fejlen. Hun kan prøve at starte IE med alle
tilføjelsesprogrammer slået fra:
Start => Alle programmer => Tilbehør => Systemværktøjer => Internet
Explorer (ingen tilføjelsesprogrammer). Hvis hun nu kan surfe uden
fejlen opstår, er det så bare at finde det skyldige tilføjelsesprogram,
fx ved at starte op normalt, slå dem alle fra, og så slå dem til
enkeltvis, indtil problemet opstår igen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox.

Fra : JBJ

Dato : 14-02-08 13:36

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox.

Advarselseslamperne begyndte lige at blinke, det er som regele den fejl jeg
får når der er kommet for meget spy/Addware ind på pc'en. Hvad har hun af
antivirus samt anti spy/addware?

Du burde prøve at downloade Spysweeper og se om den finder noget.

Her er et direkte link
http://www.webroot.com/shoppingcart/tryme.php?bjpc=64021&vcode=DT03A&WRSID=31e6d46a4696e6c76775ea6a24eaad71

Ellers prøv nogle af de programmer der anbefales på www.spywarefri.dk Nu ved
jeg ikke hvor hurtig hendes pc er, men BullGuard er et godt program at
prøve(måske ikke købe da det bliver noget tungt i længden på en langsom pc)
da de har online support direkte fra programmet. De er ret hurtige til at
svare på spørgsmål:)

Vær opmærksom på at du downloader den rigtige version. Det er nok den første
du skal have fast i:)

http://www.bullguard.com/dkinternetsecurity.aspx

JBJ