Java bliver blokeret
Fra : Klaus Linnert

Dato : 01-02-08 00:21

Hej NG

Min Java bliver af en eller anden grund blokeret så jeg har problemer
når jeg går på nette hvor der skal bruges Java. Jeg har prøvet at
geninstallere Java, det gik fint med installationen, men det virker
ikke. Der må være et eller andet sted det bliver blokeret. Jeg syntes
jeg har ledt alle steder men jeg kan ikke finde det.

Ved du hvor det er det er galt?

Mvh
Klaus

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 01-02-08 11:07

Klaus Linnert wrote:

> Ved du hvor det er det er galt?

Browser, OS, Java-version og steder hvor Java ikke virker?

Jesper Poulsen

Fra : Klaus Linnert

Dato : 01-02-08 11:54

Den 01-02-2008, skrev Jesper Poulsen:

> Browser, OS, Java-version og steder hvor Java ikke virker?

IE 7, Java Standard Edition 6 Version 1.6.0, på min bank (Nordea) og
andres steder hvor der skal køres Java scriot.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 01-02-08 13:03

Klaus Linnert wrote:

> IE 7, Java Standard Edition 6 Version 1.6.0, på min bank (Nordea) og
> andres steder hvor der skal køres Java scriot.

JavaScript og Java er ikke det samme.

Jesper Poulsen

Fra : Klaus Linnert

Dato : 01-02-08 12:02

Følgende er skrevet af Jesper Poulsen:

> Browser, OS, Java-version og steder hvor Java ikke virker?

Jeg glemte at skrive, at når jeg går i min netbank beder den om at få
lov til at installere et ActicX objekt, det siger jeg ok til, men så
kommer der en meddelelse om at "Windows har spærret denne software
fordi udgiveren ikke kan bekræftes".

Fra : Klaus Linnert

Dato : 01-02-08 12:17

Jesper Poulsen sendte dette med sin computer:

> Browser, OS, Java-version og steder hvor Java ikke virker?

Hvis jeg starter IE op ved at højreklikke på ikon på skrivebordet og
sige Kør som administrator, så virker det som det skal.
Nu er mit spørgsmål, hvordan udgår jeg altid at skulle starte op som
administrator?

Fra : Klaus Linnert

Dato : 01-02-08 22:17

Klaus Linnert tastede følgende:
> [...]
> ikke. Der må være et eller andet sted det bliver blokeret. Jeg syntes
> jeg har ledt alle steder men jeg kan ikke finde det.

Jeg har nu prøvet med Firefox, og der er ingen problemer !!!

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 02-02-08 02:09

Klaus Linnert wrote:

> Jeg har nu prøvet med Firefox, og der er ingen problemer !!!

Jamen, så bliver du da bare ved den

Jesper Poulsen

Fra : Klaus Linnert

Dato : 02-02-08 09:42

Jesper Poulsen skrev:

> Jamen, så bliver du da bare ved den

Nej den giver nemlig nogle andre problemer
Det der er problemet er at Vista ikke genkender IE 7 som et program den
har tillid til, så hvor hundarn retter jeg det?

Fra : ego

Dato : 02-02-08 12:37

"Klaus Linnert" <klaus@linnert.dk> skrev i en meddelelse

> Nej den giver nemlig nogle andre problemer
> Det der er problemet er at Vista ikke genkender IE 7 som et program den
> har tillid til, så hvor hundarn retter jeg det?

Jamen, hvor jeg forstår det , sådan har jeg det også
-- noget godt er der altså i Vista

ego

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 02-02-08 18:26

ego skrev:

> Jamen, hvor jeg forstår det , sådan har jeg det også
> -- noget godt er der altså i Vista

*LOL*

Måske kan du nedgradere Vista til XP.

Det siger ikke så lidt, at "nedgraderingsrettigheder" er blevet et stort
issue i forbindelse med salg af Vista.
http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=32799

Ret pinligt for Microsoft.

Mikkel

Fra : Klaus Linnert

Dato : 02-02-08 23:47

Mikkel Moldrup-Lakjer har bragt dette til verden:

> [...]
>
> Måske kan du nedgradere Vista til XP.
>
> Det siger ikke så lidt, at "nedgraderingsrettigheder" er blevet et stort

Nej det kan jeg ikke, da det er Home Premium jeg har.

Fra : JBJ

Dato : 14-02-08 13:51

"Klaus Linnert" <klaus@linnert.dk> skrev i meddelelsen
> Mikkel Moldrup-Lakjer har bragt dette til verden:

Det er da ellers meget smart af MS da de så får solgt resten af de XP
versioner de har liggende inden de fixer problemerne i Vista:) Grin:) Dette
var en joke!

JBJ

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 02-02-08 22:37

Klaus Linnert wrote:

> Nej den giver nemlig nogle andre problemer

Hvilke problemer?

Jeg anvender _udelukkende_ Firefox, uanset om jeg er i Linux eller i
Windows.

> Det der er problemet er at Vista ikke genkender IE 7 som et program den
> har tillid til, så hvor hundarn retter jeg det?

Smider Vista ud.

Jesper Poulsen

Fra : Mort1s1

Dato : 07-02-08 18:31

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i meddelelsen

> Hvilke problemer?
>
> Jeg anvender _udelukkende_ Firefox, uanset om jeg er i Linux eller i
> [...]

Du skal ind og fortællle at din bank er et websted du har tillid til.
Funktioner - internetindstillinger - sikkerhed - her skal du foretage
forskelling, som du nok skal checke i hjælp.

Keld Mortensen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 08-02-08 16:20

Mort1s1 wrote:
> "Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i meddelelsen
> Du skal ind og fortællle at din bank er et websted du har tillid til.

Hvorfor skal jeg det?

Jesper Poulsen

Fra : JBJ

Dato : 14-02-08 14:02

> Hvorfor skal jeg det?
>

> --
> Mvh
> Jesper Poulsen

Har du prøvet dette: Download Java som installationsfil - Højreklik på den
og vælg kør som Administrator.

Iøvrigt en god ide at slå UAC fra. Du finder vejledning her:

http://www.vistaguide.dk/tips/tips/browse/9/article/6/slaa-uac-fra-1.html

Der er en hel del andre gode tweaks og tips der:)

JBJ

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 14-02-08 14:59

JBJ wrote:

> Har du prøvet dette: Download Java som installationsfil - Højreklik på den
> og vælg kør som Administrator.

Nej.

> Iøvrigt en god ide at slå UAC fra. Du finder vejledning her:

Og. Det rager mig en høstblomst.

Jesper Poulsen