Få FF til at åbne filerne direkte?
Fra : Hans

Dato : 21-01-08 22:23

Jeg bruger FF som primær browser men det irritere mig grusomt, at den ikke
kan åbne/eksekvére filerne den downloader direkte. F.eks. når jeg downloader
..EXE filer vil jeg gerne at FF umiddelbart køre dem efter download - kan man
få den til det ligesom IE?

Fra : Holst

Dato : 21-01-08 22:28

Hans wrote:

> [...]
> .EXE filer vil jeg gerne at FF umiddelbart køre dem efter download - kan man

Der er et eller andet sted i indstillingerne, hvor du kan konfigurere,
hvordan Firefox skal behandle forskellige filtyper. Prøv at kig der,
måske er der noget brugbart der.

Fra : Hans

Dato : 21-01-08 23:10

> Der er et eller andet sted i indstillingerne, hvor du kan konfigurere,
> hvordan Firefox skal behandle forskellige filtyper. Prøv at kig der, måske
> er der noget brugbart der.

Jeg har kigget grundigt og mener ikke at der er noget der bestemmer dét.
Kan du uddybe hvor?

Fra : Holst

Dato : 24-01-08 22:20

Hans wrote:

> Jeg har kigget grundigt og mener ikke at der er noget der bestemmer dét.
> Kan du uddybe hvor?

Næh, det var kun en idé. Mig generer det nemlig ikke

Men ja, jeg har kigget nærmere, og der ser ikke rigtig ud til at være noget.

Mit bedste bud er nu about:config, men det er jo for viderekommende.

Fra : Hans

Dato : 24-01-08 21:53

> [...]
> downloader .EXE filer vil jeg gerne at FF umiddelbart køre dem efter
> download - kan man få den til det ligesom IE?

Er der ingen bud på denne?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-01-08 02:56

Den 24-01-08 21.53 skrev Hans følgende:

> Er der ingen bud på denne?

Det er ikke muligt. Jeg vil tro, at det skyldes sikkerhedshensyn.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Fejlsikret tilstand, din ven i nøden.

Fra : Hans

Dato : 26-01-08 17:54

> Det er ikke muligt. Jeg vil tro, at det skyldes sikkerhedshensyn.

Tjoo, kan bare ikke se sikkerheds forskellen på at downloade og gemme den
først og derefter køre den eller køre den direkte fra browseren.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 27-01-08 21:06

Hans wrote:

> Tjoo, kan bare ikke se sikkerheds forskellen på at downloade og gemme den
> først og derefter køre den eller køre den direkte fra browseren.

Forskellen er at antivirus har bedre arbejdsbetingelser hvis filen
gemmes lokalt først.

Jesper Poulsen