Menulinje i IE7
Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 18-01-08 21:57

På min stationære pc har jeg menulinjen øverst i IE7 og nu har jeg fået
en bærebar med IE7 og der vil jeg også gerne have menulinjen øverst, men
jeg har glemt hvordan jeg gjorde ved den stationære.

Er der nogen der kan hjælpe?

Asbjørn M. Nielsen

Fra : Jubii

Dato : 18-01-08 22:41

"Asbjørn M. Nielsen" <asbjorn@lite.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> en bærebar med IE7 og der vil jeg også gerne have menulinjen øverst, men
> jeg har glemt hvordan jeg gjorde ved den stationære.

Hvad er over og under menulinien? Og bagefter, hvad skal være over og under?

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 18-01-08 22:47

Jubii skrev:
> "Asbjørn M. Nielsen" <asbjorn@lite.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvad er over og under menulinien? Og bagefter, hvad skal være over og
> under?

Jeg har fundet ud af det.
Citat fra DIS forum:

Et lille tip:

Menuen i IE7 sidder jo lidt underligt placeret. Den kan flyttes op øverst
ved følgende:

Åbn Notesblok/Notepad (*IKKE* wordpad) og sæt disse tre linjer ind:
--start--
Windows Registry Editor Version 5.00
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet
Explorer\Toolbar\WebBrowser]
"ITBar7Position"=dword:00000001
--slut--

(OBS: tag ikke --start-- og --slut-- med)

Gem derefter filen ved at vælge "GEM SOM" og i Gem-dialogen sættes
filtypen til "ALLE FILER" og navnet sættes til IE7.REG

Når den er gemt korrekt - så vil ikonen for filen blive til en lille
grønlig "Kube" fremfor det sædvanlige dokument for Notesblok.

Den fil dobbeltklikker man så på - og når IE7 har været lukket og
genstartet - så er menubjælken nu sat tilbage i toppen af vinduet.

Fortryder man det - så åbnes IE7.REG igen i Notesblok og det afsluttende
1-tal i linjen med ITbar7Position rettes til "0", filen gemmes og der
dobbeltklikkes på den.

Mvh
Troels S Eriksen

Citat slut.

Asbjørn M. Nielsen

Fra : Jubii

Dato : 19-01-08 03:23

> Jeg har fundet ud af det.

Jo, men kunne du ikke forklare det alligevel? Hvad er hvor?
I alle de år jeg har brugt IE, har menulinien været den 3 linie fra oven,
nedenunder 1. titellinie, 2. url linien. Nedenunder er 4. fanebladslinien.
http://tinypic.com/view.php?pic=qzepmf&s=3

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 19-01-08 12:49

Jubii skrev:

> [...]
> I alle de år jeg har brugt IE, har menulinien været den 3 linie fra
> oven, nedenunder 1. titellinie, 2. url linien. Nedenunder er 4.

Og jeg har altid haft menulinien som 2. linie fra oven og det var det
søgte og har fundet.
Derefter url linien og fanebladslinien som nr. 4.

Asbjørn M. Nielsen

Fra : Jubii

Dato : 19-01-08 19:04

> Og jeg har altid haft menulinien som 2. linie fra oven og det var det
> søgte og har fundet.
> Derefter url linien og fanebladslinien som nr. 4.

Ok, tak.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-01-08 13:47

Den 19-01-08 03.23 skrev Jubii følgende:

> I alle de år jeg har brugt IE, har menulinien været den 3 linie fra oven,
> nedenunder 1. titellinie, 2. url linien. Nedenunder er 4. fanebladslinien.
> http://tinypic.com/view.php?pic=qzepmf&s=3

I IE6 er menulinjen placeret lige under titellinjen. Men til forskel fra
IE7, kan man i IE6 nemt flytte den til en anden placering. Så hvis din
menulinje i IE6 og ældre versioner har været under url-linjen, så er det
fordi du selv har flyttet den derned.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær at vælge sikre adgangskoder som er nemme at huske.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-01-08 22:59

Den 18-01-08 21.57 skrev Asbjørn M. Nielsen følgende:
> På min stationære pc har jeg menulinjen øverst i IE7 og nu har jeg fået
> en bærebar med IE7 og der vil jeg også gerne have menulinjen øverst, men
> jeg har glemt hvordan jeg gjorde ved den stationære.

Du kan hente en lille reg-fil, der flytter menulinjen:
http://kimludvigsen.dk/libris/ie7/#downloads

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få hjælp til at bruge de gratis anti-spywareprogrammer Ad-Aware, Spybot

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 19-01-08 12:51

Kim Ludvigsen skrev:

> Du kan hente en lille reg-fil, der flytter menulinjen:
> http://kimludvigsen.dk/libris/ie7/#downloads

Tak for det.

Asbjørn M. Nielsen