FF fra 17 til 22 "
Fra : Per H

Dato : 15-01-08 21:19

Hvordan ændrer jeg FF. så teksten bliver større så det passer til en
22 "skærm. Nu er det ca halvdelen af skærmbredden som FF benytter
aktivt.

D.v.s.en hjemmeside vil kun fylde ½ af skærmen.

FF fylder alså hele skærmen, men ikke hjemmesider.

M.V.H.

Per

skype bruger

Fra : Holst

Dato : 15-01-08 21:24

Per H wrote:

> [...]
> aktivt.
>
> D.v.s.en hjemmeside vil kun fylde ½ af skærmen.
>
> FF fylder alså hele skærmen, men ikke hjemmesider.

Funktioner -> Indstillinger -> Indhold -> 'Skrifttyper og farver'

Et gæt i hvert fald. Prøv det.

Fra : Per H

Dato : 15-01-08 22:17

On Tue, 15 Jan 2008 21:24:15 +0100, Holst <newsnov06@shelter.dk>
skrev:

>Funktioner -> Indstillinger -> Indhold -> 'Skrifttyper og farver'
>
>Et gæt i hvert fald. Prøv det.
Syndtes ikke at hjælpe.

skrftstørrelsen kan heller ikke ændres, uden Ctrl +

M.V.H.

Per

skype bruger

Fra : .Kody

Dato : 15-01-08 21:31

Per H kom med denne ide:
> [...]
> aktivt.
>
> D.v.s.en hjemmeside vil kun fylde ½ af skærmen.
>
> FF fylder alså hele skærmen, men ikke hjemmesider.

Et gæt er at siden du ser er programmeret til en skærmopløsning, som er
en hel del mindre en din, derfor fylder der ikke skærmen ud. Mange
ældre sider fylder kun 800 pixels i bredden.

..Kody

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-01-08 01:37

Den 15-01-08 21.31 skrev .Kody følgende:

> Et gæt er at siden du ser er programmeret til en skærmopløsning, som er
> en hel del mindre en din, derfor fylder der ikke skærmen ud. Mange
> ældre sider fylder kun 800 pixels i bredden.

Det er nu ikke kun ældre sider. Der kan være mindst to gode grunde til
at begrænse sidebredden:
1. Hensyn til dem, der stadig bruger en skærmopløsning på 800 pixels i
bredden, eller som bruger et browservinduet, der ikke fylder hele skærmen.
2. Begrænsning af tekstlinjers længde. Bliver linjerne for lange, bliver
det sværere at læse teksten.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få styr på nettrafikken med det gratis program Down2Home.

Fra : Anders M

Dato : 16-01-08 09:21

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message
> [...]
> 2. Begrænsning af tekstlinjers længde. Bliver linjerne for lange, bliver

3. Af hensyn til et bestemt grafisk design for at skabe en bestemt visuel
oplevelse.

-
Anders

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-01-08 01:07

Den 15-01-08 21.19 skrev Per H følgende:

> D.v.s.en hjemmeside vil kun fylde ½ af skærmen.
>
> FF fylder alså hele skærmen, men ikke hjemmesider.

Jeg er ikke sikker på, at jeg forstår dig ret, men hvis du mener, at en
hjemmeside kun fylder noget af skærmen på samme måde som den i min
signatur, så er det ikke noget du kan gøre noget ved (udover ved at
vælge en meget lav opløsning, hvilket vil være synd på din store skærm).

Ellers prøv at forklare lidt nærmere, hvad du gerne vil.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Slå tjenesten Messenger fra, så den ikke kan misbruges til spam.

Fra : Per H

Dato : 16-01-08 06:34

On Wed, 16 Jan 2008 01:06:32 +0100, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> skrev:

> [...]
>vælge en meget lav opløsning, hvilket vil være synd på din store skærm).
>
>Ellers prøv at forklare lidt nærmere, hvad du gerne vil.

Hvis jeg bruger IE står din hjemmeside i midten af min skærm, og der
er et stort felt i begge sider der ikke undyldes. Teksten er meget
STOR. og let læselig.

Skifter jeg til FF er det det samme billed, men teksten er ganske
lille.

Jeg vil derfor gerne have FF til at vise større tegn, end det pt. gør.

Det samme gælder f.eks under Gmail.com.

M.V.H.

Per

skype bruger

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-01-08 12:22

Den 16-01-08 06.34 skrev Per H følgende:

> [...]
> STOR. og let læselig.
>
> Skifter jeg til FF er det det samme billed, men teksten er ganske

Det skyldes sikkert forskel i dine indstillinger til tekststørrelse i de
to browsere. Selvom der kan være forskel på tekststørrelsen i browsernes
standardindstillinger, så bør forskellen ikke være så stor. Tjek, at
tekststørrelsen er sat til Mellem i Internet Explorer Normal i Firefox.

> Jeg vil derfor gerne have FF til at vise større tegn, end det pt. gør.

Du kan angive en standard-størrelse og en minimumsstørrelse: Funktioner
=> Indstillinger => Indhold => vælg en ønsket størrelse ud for Standard
størrelse. Denne bruges, når hjemmesiden ikke selv har angivet en
tekststørrelse (som fx min signaturside) => klik på knappen Avanceret =>
brug rullemenuen ud for Minimum skriftstørrelse til at vælge en
minimumsstørrelse.

Et alternativ er at bruge udvidelsen NoSquint, den husker dine
indstillinger for de enkelte hjemmesider. Du kan fastsætte en
standardstørrelse på X procent, så alle sider fx som standard vises med
en tekststørrelse på 113 procent af den almindelige størrelse. Men den
helt store fordel er, at NoSquint husker dine indstillinger for hver
enkelt hjemmeside.

Så hvis du fx på én hjemmeside ændrer tekststørrelsen til 120%, så er
den også 120% næste gang du besøger den samme side, mens den kan være
110% på en anden side og standardstørrelsen på en tredje side. Det er
mere fleksibelt, fordi der kan være forskel på, hvilken størrelse der er
bedst på de forskellige sider (bl.a. afhængig af deres valgte skrifttyper).

Læs mere om NoSquint her:
http://urandom.ca/nosquint

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis antivirus med AVG AntiVirus.

Fra : Per H

Dato : 16-01-08 18:59

On Wed, 16 Jan 2008 12:21:42 +0100, Kim Ludvigsen

> [...]
>tekststørrelse (som fx min signaturside) => klik på knappen Avanceret =>
> brug rullemenuen ud for Minimum skriftstørrelse til at vælge en

Fint, så fik jeg klaret det, Men en lidt besværlig metode.
Det samme gælder jo i TB.

>Et alternativ er at bruge udvidelsen NoSquint, den husker dine

>Læs mere om NoSquint her:
>http://urandom.ca/nosquint

Super,
Tak igen for hjælpen