Epson Stylus DX6050 (på USB.kabel) under V~
Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 02-04-08 21:40

Hej, er der nogen her der evt. er i stand til at hjælpe mig med et ret
seriøst problem, jeg har med at få bemeldte multifunktionsapparatur til at
køre på Vista32 DK?

1) Problemet bunder i at den medfølgende CD slet ikke havde drivere til
Vista...

2) ...hvorefter jeg selvfølgelig har været inde at hente opdaterede,
specifikke danske Vista32-drivere til bemeldte mulitmaskine (herunder til
scanner og selve printerdelen) på Epsons hjemmeside...

3) ...men skidtet virker tilsyneladende ikke!

4) Det videre problem er at driverinstallationsprogrammet IKKE automatisk
finder printeren, når jeg endelig når til at skulle forbinde skidtet og
tænde for den som afsluttende led i processen...

5) ...hvorfor jeg manuelt beder den om at benytte "USB001 - Virtuel USB-port
til printer".

6) Alligevel kommer fejlmeddelelsen "Ukendt USB-enhed", når jeg så prøver at
genstarte maskinen og tænde printeren...

7) ...og når jeg så helt konkret prøver at bede Vista om prøve at finde en
driver fra Epson-driver-mappen, så fortæller Vista mig temmelig arrogant at
den tilfældigvis lige synes at "Ukendt Enhed"-driveren ( som jo ikke blot er
rasende uspecifik, men tilmed ældre end nyeste downloadede printerdriver til
den specifikke model) er "en bedre opdatering"...

Pågældende printer - og ikke mindst USB-kablet - HAR skam virket
upåklageligt på en gammel hjemmebygget maskine med Windows XP Pro SP2, men
siden min kammerat, som jeg skal installere den for, lige har købt sig en
stor, flot og splinterny Acer Aspire 5100 med Vista Home Premium i
32-bitversionen, har l*rtet bare ikke virket.

Jeg har tidligere haft en del bøvl med andre USB-multifunktionsprintere og
kunne derfor af og til bande USB-stikket og roderiet med 3 logiske enheder
(scanner, printer og kortlæsere) langt væk i forhold til de gamle,
klippestabile LPT-portdrevne modeller...

Kan nogen derude muligvis hjælpe mig?

Anders Peter Johnsen