USB til parallel printer port
Fra : RK

Dato : 02-04-08 17:38

Moderne computere har ingen printerport. Da jeg har programmeringsudstyr der
kræver en parallel port købte jeg en konverteringsenhed på nettet (kabel)
der skulle kunne simulere en printerport. Det er ikke lykkedes mig at få det
til at virke! Er der nogen her der har haft succes med dette?

Fra : penta@panto.com

Dato : 02-04-08 20:53

"RK" <at@at.at> skrev i en meddelelse
> [...]
> at få det til at virke! Er der nogen her der har haft succes med dette?

Dit udstyr skriver måske direkte til parallelportens registre via bios kald.
Det kan man jo ikke via USB - det er en virtuel parallel-port.

Bare mit gæt.
tomov

Fra : Jesper Lund

Dato : 02-04-08 20:53

RK wrote:

> Moderne computere har ingen printerport. Da jeg har programmeringsudstyr
> der kræver en parallel port købte jeg en konverteringsenhed på nettet
> (kabel) der skulle kunne simulere en printerport.

Hvorfor ikke købe et indstikskort med parallelport?

--
Jesper Lund

Fra : RK

Dato : 02-04-08 21:29

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor ikke købe et indstikskort med parallelport?
>
> --
> Jesper Lund

Det drejer sig om en laptop!

Fra : Gamle

Dato : 02-04-08 21:37

RK wrote:
> [...]
> printerport. Det er ikke lykkedes mig at få det til at virke! Er der
> nogen her der har haft succes med dette?

Hvad er det for en usb usb/serielconverter du har købt.
Jeg har selv haft een fra THansen, og den skulle have en driver. Min var et
blågrønt kabel med usb og serielstik.
Hvis det er den samme du har, så kan jeg sende driveren til dig.

Mvh.
Torben

Fra : Gamle

Dato : 02-04-08 21:45

Gamle wrote:
> Hvis det er den samme du har, så kan jeg sende driveren til dig.

Den kan hentes hér
http://www.thansen.dk/product.asp?c=637568336&n=496933624&pn=552661694

Mvh.
Torben

Fra : RK

Dato : 02-04-08 22:20

"Gamle" <torbenth@it.dk> skrev i en meddelelse

> Den kan hentes hér
> http://www.thansen.dk/product.asp?c=637568336&n=496933624&pn=552661694
>
> Mvh.
> Torben

Tak Torben, men
Min er en usb til parallelport (den fra Thansen er USB til seriel)!

Fra : Gamle

Dato : 02-04-08 22:29

RK wrote:

> Tak Torben, men
> Min er en usb til parallelport (den fra Thansen er USB til seriel)!

Hej.

Har du kigget på google?
http://www.google.dk/search?hl=da&lr=lang_da&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=usb+til+parallel+port+converter&spell=1

Har du et link til din?

Mvh.
Torben

Fra : Gamle

Dato : 02-04-08 22:35

Gamle wrote:
> Har du et link til din?

Måske er det en portreplikator til usb som denne du har brug for
http://www.egc.dk/tilbeh/tilbeh.html

Mvh.
Torben

Fra : RK

Dato : 02-04-08 22:37

> Hej.

> [...]

http://gucon-it.dk/product.asp?product=34&page=1

Mvh. RK

Fra : Gamle

Dato : 02-04-08 23:01

RK wrote:

> http://gucon-it.dk/product.asp?product=34&page=1

Hej.

Efter installation af usb dimsen, har du da geninstalleret din printer til
porten?
Det usb kabel du har, kan købes forskellige steder og der står intet om
drivere. Men lignende kabler har jeg set bruger driver.
Har du driver til den?
Mvh.
Torben

Fra : RK

Dato : 03-04-08 19:42

> [...]
> Det usb kabel du har, kan købes forskellige steder og der står intet om
> drivere. Men lignende kabler har jeg set bruger driver.

Jeg har driver!
Problemet er, som så ofte, at den lille manual der følger med er helt
forskellig fra den der ligger som txt.fil på CD'en. Men et endnu større
problem er at begge dele er volapyk (troede slet ikke at det sprog fandtes).
Når hardwaren sættes i USB porten, skriver XP at den har fundet ny hardware
og at den er klar til brug????

Fra : Gamle

Dato : 03-04-08 21:13

RK wrote:
> [...]
> sprog fandtes). Når hardwaren sættes i USB porten, skriver XP at den
> har fundet ny hardware og at den er klar til brug????

Findes enheden i enhedshåndtering?
Har du opdateret driveren ved at henvise til CD'en hvor driveren ligger?
Den txt fil du skriver om, hvad er det for volapyk?
Hvordan prøver du at åbne den?
Jeg filbehandler med totalcommander og kun den.
http://www.totalcmd.dk/cms/main.php

Mvh.
Torben

Fra : RK

Dato : 04-04-08 16:36

> [...]
> Den txt fil du skriver om, hvad er det for volapyk?
> Hvordan prøver du at åbne den?
> Jeg filbehandler med totalcommander og kun den.

Hej Torben!

Jeg har ikke så meget tid i øjeblikket men vil gå videre med problemet
senere!

M.h.t. txt.filen så er det skam rigtige ord der står i filen den giver
bare ikke mening

RK

Fra : Thore

Dato : 03-04-08 10:10

On Wed, 2 Apr 2008 18:37:32 +0200, "RK" <at@at.at> wrote:

> [...]
>der skulle kunne simulere en printerport. Det er ikke lykkedes mig at få det
>til at virke! Er der nogen her der har haft succes med dette?

Det får du nok ikke til at virke...
USB->Parallel opretter en virtuel port, og er fint til de fleste alm.
printopgaver.

Hvis du har PCMCIA-slot(s) (PC-Card /Cardbus) i maskinen (*) kan man få
et PCCard->Parallel. Måske det kan... har dog ikke prøvet andet med en
parallel printer, og det fungerede ok... Ved dog ikke om det også laver
en virtuelport...og så er du lige vidt...

(*) Enkelte nyere laptops (i den billige ende) har dog ikke en gang
PCMCIA-slots...

Ellers er der nok ikke andet end en ældre lille stationær med en lille
skærm på der er løsningen...

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund

Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : dw

Dato : 05-04-08 21:08

Thore skrev:

> [...]
> en virtuelport...og så er du lige vidt...
>
> (*) Enkelte nyere laptops (i den billige ende) har dog ikke en gang

Det behøver de såmænd ikke være i den billige ende for at have.
desuden er pcmcia erstattet af express kort.

Fra : dw

Dato : 05-04-08 21:12

dw skrev:
..

> Det behøver de såmænd ikke være i den billige ende for at have.
> desuden er pcmcia erstattet af express kort.

Hov der skal self stå "IKKE at have"