billede skalering html
Fra : naqibullah

Dato : 02-04-08 10:57

Jeg har et problem med skalering af et billede der er på højkant
i min html kode.
De andre billeder kan jeg få til at skalere og vise hele
billedet,hvis man erstatter det med andet med samme filnavn, det
gør jeg ved blot at skrive width "100%"

Men når billedet er på højkant og jeg forsøger mig med height
"100%" virker det ikke...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : naqibullah

Dato : 02-04-08 10:59

her er linket foresten...

http://jorungarn.dk/jorun/

Fra : naqibullah

Dato : 02-04-08 11:03

og her er adressen til selve billedet (html siden for det)

http://jorungarn.dk/jorun/billede3.html

og her er et billede der virker fint (med 100% i width)

http://jorungarn.dk/jorun/billede2.html

Fra : Birger

Dato : 02-04-08 20:24

"naqibullah" <barnaul25@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> gør jeg ved blot at skrive width "100%"
>
> Men når billedet er på højkant og jeg forsøger mig med height

Tabledesign er håbløst.
Desuden bruger du iframes til at vise billederne.
height af en iframe angivet i %, vil tage højden det nærmest positionerede
element i hierarkiet opad som udgangspunkt.
Det bliver så en td - men en td har ingen højde - eller rettere, den antager
den højde som det højeste element i tr'en har. Det ender alt sammen med at
din højde-angivelse bliver ignoreret.
Det er i hvert fald et godt gæt...

http://validator.w3.org/ bør ligge i dine favoritter, og anvendes ofte.

Birger
-----
http://bbsorensen.dk
http://varmeretter.dk - hverdagsmad. Sundt, nemt, hurtigt og billigt. Daglig
opdatering.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-04-08 22:11

naqibullah wrote:
> Jeg har et problem med skalering af et billede der er på højkant
> i min html kode.

Det er generelt et problem at ville skalere billeder i en browser, uanset
hvilken teknik man forsøger sig med. Browsere dur simpelt hen ikke til den
slags - resultatet bliver grimt.

Det ideelle er at åbne billederne i et billedbehandlingsprogram og der
skalere dem til den ønskede størrelse. Når billederne derefter et gemt i den
nye størrelse, kan de bruges til web i deres faktiske størrelse.

Erik Ginnerskov
http://vestfynswebdesign - http://html-faq.dk