Strømforsyning til GF8800GT
Fra : Henning Larsen

Dato : 02-04-08 11:38

Hvor kraftig en strømforsyning skal jeg regne med er nødvendig til følgende
maskine:

Asus P5KSE
GF8800GT512
Core2Duo E8400
3 harddiske
2 gb PC-6400 ram
dvd-læser
dvd-brænder

Ifølge Asus hjemmeside anbefales 650 Watt til en maskine med denne
bestykning. Det synes jeg lyder lidt voldsomt. Mon ikke 500 Watt er
tilstrækkeligt?

Henning

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-08 13:21

"Henning Larsen" <dummy@mail.com> wrote in message

> Ifølge Asus hjemmeside anbefales 650 Watt til en maskine med denne
> bestykning. Det synes jeg lyder lidt voldsomt. Mon ikke 500 Watt er
> tilstrækkeligt?

Nu er det jo ikke en kogeplade du sætter i din pc. Med enkelte undtagelser
sker der intet ved at overdimensionere PSU'en, for den forbruger ikke
mærkbart mere strøm af den grund. En PSU leverer det strøm som pc'en har
brug for. En overdimensioneret strømforsyning af rette kvalitet vil endda
varme mindre. Jeg ville følge anbefalingen, hvis din pengepung kan følge med
:)

mvh
///M

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-08 15:11

> [...]
>
> Ifølge Asus hjemmeside anbefales 650 Watt til en maskine med denne
> bestykning. Det synes jeg lyder lidt voldsomt. Mon ikke 500 Watt er

Jeg har lige sat et nyt Asus EN8800GT i den maskine
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/ho/WF06b/34307-351123-1284187-1284187-1284187-80631754-81020618.html
og blev også nød til at skifte PSU da HP (de skiderikker) kun har sat en 300
Watt i denne maskine.

Jeg har så sat denne her PSU i
http://www.hipergroup.com/English/products/hpu-4m630.html og virker fint.

kimila

Fra : Bo Andersen

Dato : 02-04-08 16:06

> [...]
>
> Ifølge Asus hjemmeside anbefales 650 Watt til en maskine med denne
> bestykning. Det synes jeg lyder lidt voldsomt. Mon ikke 500 Watt er

Watt er ret 'ligegyldigt' i denne sammenhæng. Du skal sikre dig at der er
Ampere nok på 12V til at
kunne trække dit 8800GT kort. Nu kan jeg ikke finde spec. på Asus kortet,
men jeg skulle mene
denne her kan gøre det: (550W og 41 A på 12V)
http://www.corsairmicro.com/products/vx.aspx

-Bo-

Fra : Henning Larsen

Dato : 02-04-08 19:52

"Bo Andersen" <nyhedsgrupper@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> men jeg skulle mene
> denne her kan gøre det: (550W og 41 A på 12V)

Jeg har planer om et Antec Sonata Plus 550 kabinet, som har en 550 w
strømforsyning. Den yder 18A på hver 12V rail. Den har tre rails, så det må
vel være 54A ialt på 12V. Jeg tror det er ok.

Henning

Fra : Bo Andersen

Dato : 04-04-08 05:04

> [...]
> strømforsyning. Den yder 18A på hver 12V rail. Den har tre rails, så det
> må vel være 54A ialt på 12V. Jeg tror det er ok.

Ja, det skulle jeg også mene.
Hvor om alting er, så yder den jo stadig 'kun' 18A på hver sin 12V.
Nogle af de ekstreme GF-kort kræver 21-26A, så her kommer den til kort
Antec Sonata, DET er fedt. Jeg har selv et P182.
-Bo Andersen-