Voldsom hund.
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 31-03-08 23:28

Der er kommet nogle nye beboere på vores rute - de har en hund på anslået 60
kg - den ligner en bokser x 2 på steroider (dog med lang hale) og står
foreløbig inde i huset og brøler når vi går forbi.

Huset er nybygget og der er ingen hegn.

Et tænkt tilfælde: hvis nu kræet en gang slipper ud og kommer stormende mod
Blackie (der gerne vil slås) og mig, hvad gør jeg så for at forhindre den
fremmede hund i at sætte tænderne i Blackie?

Jeg har overfor 2 schæfere tidligere brølet dem ind i hovedet når de kom for
tæt på med det resultat at de forsvandt, men denne her hund er rigtig
modbydelig stor.

Hvordan ville I andre reagere under et "angreb"? - jeg forudsætter at man
ikke bruger våben.

Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : Kim Christensen

Dato : 31-03-08 22:56

On 1 Apr., 00:28, "Hans Paulin \(6310\)" <m...@privacy.net> wrote:

> Hvordan ville I andre reagere under et "angreb"? - jeg forudsætter at man
> ikke bruger våben.

Hvis du er villig til ikke at betragte en vandpistol som et våben, så
kan den bruges. Du skal bare ramme hunden midt i ansigtet. Mellem
øjnene eller på snuden plejer at virke. Min nye nabo har to kamphunde
som de har lige så lidt styr over som de normale brugere af den slags
hunde.
Som alternativ til vandpistolen kan en del flasker til opvaskemiddel
bruges som vandpistol efter brug. Vandpistoler er altid uætte, og der
kan være mere vand i opvaskeflaskerne. Lad bare lidt sæbe blive
tilbage, så svider det i øjnene...

Jeg må dog indrømme at jeg ud over det fredelige våben også har
stationeret nogle sten som i en nødsituation kan smadre roen på en
kamphund.

Hilsen Kim

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 01-04-08 08:44

Kim Christensen skrev:

> Hvis du er villig til ikke at betragte en vandpistol som et våben, så
> kan den bruges.

Den er ok!

Er det Fætter BR?

> Du skal bare ramme hunden midt i ansigtet. Mellem
> øjnene eller på snuden plejer at virke.

Ok!

> Min nye nabo har to kamphunde
> som de har lige så lidt styr over som de normale brugere af den slags
> hunde.

Ja, Zofia fortalte lidt...

> [...]
> bruges som vandpistol efter brug. Vandpistoler er altid uætte, og der
> kan være mere vand i opvaskeflaskerne. Lad bare lidt sæbe blive

Okay

> Jeg må dog indrømme at jeg ud over det fredelige våben også har
> stationeret nogle sten som i en nødsituation kan smadre roen på en
> kamphund.

Har osse i tankerne været "våbenarsenalet" igennem hér

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-08 06:00

Hvad med en stor velplantet træsko midt i fjæset på hunden?

Du har mere eller mindre selv givet svaret - nemlig en voldsom ordre om at
fosvinde, så den ser, at det her er dit territorium og at den bare skal fise
af. Desværre tror jeg ikke at en "stereoidhund" som den du nævner
nødvendgvis er til sinds at lystre.
Det er jo også begrænset, hvad man kan slæbe med, for ellers ville en
kraftig vandpistol måske kunne forskrække den så meget, at den blev
tilgængelig for ordrer.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 01-04-08 08:46

none skrev:

> Hvad med en stor velplantet træsko midt i fjæset på hunden?

Jeg går altid de der 4-5 km. i gummisko... :-/

> [...]
> bare skal fise af. Desværre tror jeg ikke at en "stereoidhund" som
> den du nævner nødvendgvis er til sinds at lystre.

Den er mere fæl end de hunde jeg normalt skræmmer væk...

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 01-04-08 06:37

> Der er kommet nogle nye beboere på vores rute - de har en hund på anslået
> 60 kg - den ligner en bokser x 2 på steroider (dog med lang hale) og står
> foreløbig inde i huset og brøler når vi går forbi.

Hvad med at smutte forbi den nye familie og hilse på?
Måske er den slet ikke så mega-farlig som den ser ud og lyder?!
fortæl dem, at du er utryg ved at den står sådan og kæfter op, og pga.
manglende hegn og tidligere dårlige erfaringer er du ikke så glad for
situationen.
Er de nogenlunde normale, vil de forstå dig og sætte et hegn op i en vis
fart.
og er du rigtig heldig, er den (am. bulldog?) måske oven i købet til at have
med at gøre.
-Lidt positiv indstilling skader aldrig, dog uden at være naiv.. (-;

Men ellers er vandpistolen (jeg bruger opvaske-flaske - der er mere tryk på)
eller en massiv bold på snor, sådan nogle man kan købe til hunde, prøv at
sving den rundt og gok dig selv i hovedet med den.. for pokker den slår
hårdt! (-;
Træsko er nu også altid et effektivt våben.. (-;

Mvh. Marie

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 01-04-08 08:50

Torben og Marie-louise Ager skrev:

> Hvad med at smutte forbi den nye familie og hilse på?

Ejeren stod foran huset i går da hunden brølede op, men han reagerede ikke
(var i samtale med en håndværker).

> Måske er den slet ikke så mega-farlig som den ser ud og lyder?!

Nej, du har ret!

> [...]
> situationen.
> Er de nogenlunde normale, vil de forstå dig og sætte et hegn op i en

Jeg ved ikke hvor normale de kan være med sådan en hund!?

> og er du rigtig heldig, er den (am. bulldog?) måske oven i købet til
> at have med at gøre.
> -Lidt positiv indstilling skader aldrig, dog uden at være naiv.. (-;

Ja, det kan godt være

> [...]
> tryk på) eller en massiv bold på snor, sådan nogle man kan købe til
> hunde, prøv at sving den rundt og gok dig selv i hovedet med den..

Er den til at ramme med; jeg vil kun ha et nano-sekund?

Tænkte egentlig mere på noget kropssprog som hunden kunne respektere, men
det er måske for naivt...

> Træsko er nu også altid et effektivt våben.. (-;

Men ikke til at gå langt i

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 01-04-08 09:28

> Ejeren stod foran huset i går da hunden brølede op, men han reagerede ikke
> (var i samtale med en håndværker).

Jeg synes du skulle gøre det, så har du også vist dig fra din "pæne" side,
før der evt. skulle blive noget ballade..

> Jeg ved ikke hvor normale de kan være med sådan en hund!?

Altså, hvis det er en amerikansk bulldog som jeg formoder det er, efter din
beskrivelse af en mega boxer på steroider..GG.. så kender jeg altså en del
af dem, som er nogle ganske fredelige og dejlige hunde, selv om de da ser
store og brovtende ud.
kender dog også en enkelt der er vanvittig, men det er ejeren også og den
fungerer som potensforlænger og vagthund for alle hans dårlige
bekendtskaber.. (han er et mindre lovlydigt fuckhoved -for at sige det
pænt) - som ejer så hund.

> Men ikke til at gå langt i

nix, og de er nok dumme at have i lommen..LOL..

Mvh. Marie

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 01-04-08 10:05

Torben og Marie-louise Ager skrev:

> Jeg synes du skulle gøre det, så har du også vist dig fra din "pæne"
> side, før der evt. skulle blive noget ballade..

Helt klart optimalt...

> [...]
> jeg altså en del af dem, som er nogle ganske fredelige og dejlige
> hunde, selv om de da ser store og brovtende ud.

Jamen, det ka da være...

> [...]
> den fungerer som potensforlænger og vagthund for alle hans dårlige
> bekendtskaber.. (han er et mindre lovlydigt fuckhoved -for at sige det

Har overvejet hvad denne ejer er for én...

> nix, og de er nok dumme at have i lommen..LOL..

Det er "våben" som sådan

Fra : jopa

Dato : 01-04-08 13:17

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev

> Jeg ved ikke hvor normale de kan være med sådan en hund!?

Det var dog en heftig udtalelse
Tag dog først en snak med dem, det kan være de er helt "normale"

> Er den til at ramme med; jeg vil kun ha et nano-sekund?

Om du så skød med rigtigt gevær ville det ikke afholde min egen hund nok
tværtom.
Du kunne råbe og skrige så meget du løster, min ville heller ikke reagere på
det.

Træskospark ville også blot forstærke situationen ved min, så hvis hunden er
rimelig skarp så pas på den ikke nøjes med at snuppe træskoen.
Nej snak med dem i stedet.

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Anette

Dato : 01-04-08 17:27

Hans Paulin (6310) wrote:

> Tænkte egentlig mere på noget kropssprog som hunden kunne respektere,
> men det er måske for naivt...

Måske - det er jo svært at sige uden at have set hunden
Nogle hunde lyder jo betydeligt farligere end de er, når de "passer på
huset"

Hvis du med kropssprog vil signalere at det er dig der bestemmer og at du
passer på din egen hund,
sørger du for at være imellem hundene, så din egen hund er "beskyttet" af
din krop. Undlad at stirre på den fremmede hund, indtil den begynder at gå
frem mod jer.
( siden til viser at du er venlig) Den vil formentlig i bare komme farende
ud som skludt ud af en kanon, men lighe tage et skridt eller to langsomt for
at vurdere situationen. Vend front da i mod den ( din egen hund bag dig) ,
gør dig "høj og bred" og se hen over hovedet på den angribende hunden.
Stamp i jorden og brøl Gå hjem med dig eller lignende.

Men vurder situationen grundigt - muskelhunde er ikke som andre hunde.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 01-04-08 22:39

Anette skrev:

> Måske - det er jo svært at sige uden at have set hunden
> Nogle hunde lyder jo betydeligt farligere end de er, når de "passer på
> huset"

Ja, Blackie gøede også voldsomt i dag da der var en ældre dame der
formastede sig til at komme ind i huset

> [...]
> egen hund bag dig) , gør dig "høj og bred" og se hen over hovedet på
> den angribende hunden. Stamp i jorden og brøl Gå hjem med dig eller

Okay - har prøvet det sidste (ved nærmere eftertanke) tre gange: 2 schæfere
og en rotweiler - virkede hver gang

> Men vurder situationen grundigt - muskelhunde er ikke som andre hunde.

Er en amerikansk buldog en sådan én?

Fra : Anette

Dato : 01-04-08 22:58

Hans Paulin (6310) wrote:
> Er en amerikansk buldog en sådan én?

Jeg ved ikke hvad der officielt hører under betegnelsen "muskelhund" eller
under "kamphund" for den sags skyld.
Jeg bruger vist nok muskelhund-betegnelsen ( vistnok forkert ?) for
store/halvstore muskuløse racer der f.esk er opdrættet til at vogte kvæg,
som f.eks am. bulldog.
Jeg ved forsvindende lidt om de stærke hunde, udover jeg synes de er smukke
og de få jeg har haft med at gøre er herlige hunde.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 01-04-08 23:02

Anette skrev:

> Jeg ved forsvindende lidt om de stærke hunde, udover jeg synes de er
> smukke og de få jeg har haft med at gøre er herlige hunde.

Tjae, hvem ved...måske er den go' nok; jeg må bare tænke lidt fremad for
Blackies skyld

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 02-04-08 05:35

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg ved forsvindende lidt om de stærke hunde, udover jeg synes de er
> smukke og de få jeg har haft med at gøre er herlige hunde.

Jeg irriterer mig også over den betegnelse, for hvad er en muskelhund?, hvad
med min egen race, boxeren, den må så vel også gå ind under den farlige
kategori?, og rotten?.

mit indtryk er, at folk bruge den betegnelse om alt der ser stort, muskuløst
og lidt farligt ud..

Mvh. Marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-04-08 13:54

> [...]
> hund er rigtig modbydelig stor.
>
> Hvordan ville I andre reagere under et "angreb"? - jeg

Vi har i vores udstykning et ægtepar (pakistanere) med 2 små drenge,
en rigtig sød og rar familie. De har en amerikansk bulldog som
hedder Bulli. Den kan virke frygtindgydende, men er noget af den
dejligste og rare hund. Det eneste man behøver at frygte er at blive
væltet og slikket ihjel. Når jeg besøger min datter som er genbo til
dem, står Bulli ofte inde i haven bag et trådhegn. Hvis jeg begynder
at tale til ham, gør han højlydt og er helt vild for at jeg skal
komme og klappe ham. Det eneste der som regel afholder mig er, at
jeg er bange for at han i sin glæde vil vælte både stolper og hegn
for at komme ud til mig.

Man kan altså meget nemt tage fejl af sådan et stort muskelbundt der
bare er glad, så jeg synes da også at du skulle prøve (sådan helt
"tilfældigt") at få ejeren i tale og rose hans hund, eller hvad du
nu kan finde på. Det kunne jo være at du blev glædeligt overrasket.
Hvis den hund er farlig, så vægrer jeg mig ved at tro, at ejeren vil
lade den gå løs uden opsyn og uden et hegn.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : OZ3BTO

Dato : 01-04-08 17:01

> [...]
> modbydelig stor.
>
> Hvordan ville I andre reagere under et "angreb"? - jeg forudsætter at man

Spark den hårdt i hovedet hvis den angriber

Det er ondt men virker

Alternativt kan peberspray bruges men er jo ikke lovlig i DK
Vi har selv peberspray med når vi går tur pga. et par store løsgående hunde
i området

Erik