bagvendt pædagogik
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 31-03-08 20:56

min lille nøgen hund har det jo med at gø som fanden - når vi er hjemme ved
os selv , dog ikke så meget når vi er ude ( ? ) !! sikkert noget med
terotoria !

Nå jeg har nu i knap 7 år brølet HOLD KÆFT KØTER OG hun er skide lige glad
.... med mindre jeg rejser mig op og går hænd i mod hende - Nå så tænkte jeg
intet skulle være uforsøgt så jeg er begyndt at rose hende når hun gør - hun
bliver for at sige det mildt meget forvirret holder mund og kommer nærmest
kypen hænd til mig ? indtil hun er oppe på mit skød så forsætter hun med
at Knurre og jeg laller vider OHHHHHHHH hvem snakker du med - men hun holder
mund - sig mig er det ikke underligt ???

har tænkt på om det er noget med racen for et par år siden sked hendes far i
min onkels køkken og han røg ud med prompt og pragt og en skide balle der
ville noget - han kom så ind 10 minutter efter kikkede på min onkel og da de
havde øjn kontakt så løftede han benet og pisse op af ovnene ( det har min
dog aldrig gjort

bedste Hilsner
Bo

signatur på ALLE e-mails :
Gør en forskel :http://www.verdensborn.dk/articles.php?lng=da&pg=185

Fra : Frank Leegaard

Dato : 31-03-08 22:12

Bo M Mogensen wrote:
> [...]
> kikkede på min onkel og da de havde øjn kontakt så løftede han benet
> og pisse op af ovnene ( det har min dog aldrig gjort

Råb aldrig af en hund der gøer ad noget du ikke ønsker den skal gø af.

Vend dig om i stedet som om det rager dig en fjer. Hunden tier straks.

/F

Fra : Lars Stokholm

Dato : 01-04-08 08:36

Frank Leegaard wrote:
> Råb aldrig af en hund der gøer ad noget du ikke ønsker den skal gø af.

Det har da altid virket for mig og mine bekendte. Men det er
selvfølgeligt også på nogle lidt større hunde, der - undskyld mig - har
lidt større hjerner.

> Vend dig om i stedet som om det rager dig en fjer. Hunden tier straks.

Det minder om pædagogik på seminariet. :)

Men dén er for tyk. Jeg ser hver dag hunde som står og gør helt uhæmmet,
uden at nogen gør noget ved det. Det er hvadenten ejeren står lige ved
siden af eller slet ikke er hjemme. De store af dem holder oftest kæft
når ejeren siger de skal - de små gør oftest bare videre.

--
If a tree falls in a forest and no one is around to see it,
does it fall?

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 01-04-08 13:28

"Lars Stokholm" <lars.stokholm@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> siden af eller slet ikke er hjemme. De store af dem holder oftest kæft
> når ejeren siger de skal - de små gør oftest bare videre.

Her er lidt tips til at få hunden til at holde mund, fra "Vi med hund":

http://vimedhund.tv2.dk/article.php/id-6407452.html

mvh Anelise

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 01-04-08 16:13

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> http://vimedhund.tv2.dk/article.php/id-6407452.html

Den er faktisk rigtig go !

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 01-04-08 16:08

> [...]
>
> Det har da altid virket for mig og mine bekendte. Men det er
> selvfølgeligt også på nogle lidt større hunde, der - undskyld mig - har

how how den klogeste hund i verden er en hyrdehund men nr 2 er sgu
pudlen !

> Det minder om pædagogik på seminariet. :)

:)

> [...]
> siden af eller slet ikke er hjemme. De store af dem holder oftest kæft
> når ejeren siger de skal - de små gør oftest bare videre.

der er nu noget om snakken har tidliger haft en bernhard sennet og hun
klappede i når det blev sagt - hvor i mod det her lille myr hun uforbederlig
Det kan godt være det virker det her med at rose hunden når den galper op -
men det er jo ikke lige det signal man vil sende til et par folke
pensionister der er ude og gå - som hun er ved at jage en skræk i livet på
når de er ude og gå en tur - er pt i Thailand der er folk lidt mere
afslappede med derres hunde ind i dk - s¨å det er ikke så slemt her som
hjemme - men til gengæld så skyder poltiet årligt en masse hunde hvis de
ikke har hals bånd på :(