Fortløbende nr. i formmail
Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 01-04-08 21:42

Hvordan opretter jeg en formmail der kan generere et fortløbende nr. i
f.eks. emnefeltet ?

Sitet bliver hostet på webhotel med PHP 5 og MySQL.
Har næsten ingen erfaring med PHP, men pjejer da med lidt hjælp at kunne
få ting til at spille...

Nogen ideer ?

Fra : Leif Neland

Dato : 04-04-08 12:35

"Henry Lerche Madsen" <henrylerchemadsen@mac.com> skrev i en meddelelse
> Hvordan opretter jeg en formmail der kan generere et fortløbende nr. i
> f.eks. emnefeltet ?
>
> Sitet bliver hostet på webhotel med PHP 5 og MySQL.

> Nogen ideer ?

Nummeret skal genereres i det script, din form sender data til.

Jeg ville så lave en tabel med et autoincrement felt i mysql til at lave det
fortløbende nummer.

CREATE TABLE `sekvens` (
`id` INT NOT NULL AUTO_INCREMENT PRIMARY KEY ,
`dummy` VARCHAR( 1 ) NOT NULL
) ENGINE = memory;

hent et nummer ved:
mysql_query("insert into sekvens (dummy) values ('d'))")
$sekvens=mysql_insert_id();
mysql_query("delete from sekvens");