God til prisen?
Fra : Kent \(bærbar\)

Dato : 01-04-08 18:25

Er denne pc god til prisen?

http://kortlink.dk/5353

Skal gerne have mig en pc til under 6000 excl. skærm.

Andre bud??

På forhånd tak.

Kent.

Fra : Hagar

Dato : 01-04-08 18:46

"Kent (bærbar)" <KentChr@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Er denne pc god til prisen?
>
> http://kortlink.dk/5353
>
> Skal gerne have mig en pc til under 6000 excl. skærm.
>
> Andre bud??
>
> På forhånd tak.
>

> Kent.

Jamen de fleste Pc'ere er vel gode til prisen, det er nok mere et spørgsmål
om hvad den skal bruges til.

Hagar

Fra : Kent \(bærbar\)

Dato : 01-04-08 18:52

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> "Kent (bærbar)" <KentChr@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen de fleste Pc'ere er vel gode til prisen, det er nok mere et
> spørgsmål om hvad den skal bruges til.
>
> Hagar

Jeg skal først og fremmest bruge den til redigering af billeder
og video.

Desværre ved jeg ikke, hvad jeg kan få for 5000-6000 kr. Jeg vil jo
gerne have mest muligt .

Kent.

Fra : Nicolai

Dato : 01-04-08 19:31

> Desværre ved jeg ikke, hvad jeg kan få for 5000-6000 kr. Jeg vil jo
> gerne have mest muligt .

Ok, men du kan samle en tilsvarende maskine, som du linkede til, for ca.
3000,- kr. Så ved at gøre det selv, kan du spare 1900,- kr.

> Kent.

Nicolai

Fra : Kent \(bærbar\)

Dato : 01-04-08 19:48

"Nicolai" <example@example.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Ok, men du kan samle en tilsvarende maskine, som du linkede til, for ca.
> 3000,- kr. Så ved at gøre det selv, kan du spare 1900,- kr.

De penge ville jeg jo gerne spare, men jeg kan sgutte selv finde ud
af at samle en computer - desværre .

Kent.

Fra : Nicolai

Dato : 01-04-08 19:50

"Kent (bærbar)" <KentChr@mail.dk> skrev i en meddelelse

> De penge ville jeg jo gerne spare, men jeg kan sgutte selv finde ud
> af at samle en computer - desværre .

Hmm.. det er nu ellers ikke en videnskab og én gang skal være den første. :)

Det er lige før jeg er overbevist om, at du kan finde en guide på nettet,
hvis du skulle blive lidt usikker.

> Kent.

Nicolai

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 01-04-08 22:44

Kent (bærbar) wrote:

> Skal gerne have mig en pc til under 6000 excl. skærm.

Hvad skal den bruges til?

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-08 07:32

On Tue, 1 Apr 2008 19:24:33 +0200, "Kent \(bærbar\)" <KentChr@mail.dk>
wrote:

>Er denne pc god til prisen?
>
>http://kortlink.dk/5353
>
>Skal gerne have mig en pc til under 6000 excl. skærm.
>
>Andre bud??
Smut i Aldi og køb deres seneste stationære-tilbud. Den koster svjh.
5.500,-? Til den pris kan det ikke svare sig at bygge selv, den
opfylder dine krav både mht. hardware og brugervenlighed.

Fra : Kent \(bærbar\)

Dato : 02-04-08 11:45

"Henning" skrev i meddelelsen

> Smut i Aldi og køb deres seneste stationære-tilbud. Den koster svjh.
> 5.500,-? Til den pris kan det ikke svare sig at bygge selv, den
> opfylder dine krav både mht. hardware og brugervenlighed.

Har du set mit link?

Sælgeren dér påstår netop, at hans PC er bedre end Aldis - og til samme
pris.

Gider du kigge og så give mig din vurdering.

Kent.

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-08 13:08

>Sælgeren dér påstår netop, at hans PC er bedre end Aldis - og til samme
>pris.
Jep - bid mærke i "påstår", men uden at dokumentere det.

>Gider du kigge og så give mig din vurdering.

Som udgangspunkt leveres Aldis med komplet styresystem med licens o.a.
Det fremgår ikke rigtig nogen steder om det er en original XP der er
lagt på QXL-maskinen - hele forklaringen virker lidt suspekt.
Derudover 3 års (!) garanti. Om der e r3 eller 4G ram i maskinen er
lidt ligegyldigt, så længe du kører 32bit styresystem.

Fra : Kent \(bærbar\)

Dato : 02-04-08 16:46

> [...]
> Derudover 3 års (!) garanti. Om der e r3 eller 4G ram i maskinen er
> lidt ligegyldigt, så længe du kører 32bit styresystem.

Så vil jeg overveje Aldis.

Desværre har de den ikke længere på nettet, så det er kun hvis
jeg kan være heldig, de stadigt har nogle tilbage. Det er jo nok
tvivlsomt.

Kent.

Fra : Martin

Dato : 02-04-08 14:57

Kent (bærbar) wrote:
> Er denne pc god til prisen?
>
> http://kortlink.dk/5353
>
> Skal gerne have mig en pc til under 6000 excl. skærm.
>
> Andre bud??
>
> På forhånd tak.

Den modsiger godt nok sig selv...
"Hvis du køber et operativsystem vil der blive installeret Office 07
gratis inkl CD key"

og lidt længere nede

"Der er pre-installeret XP Pro/SP2 dansk version"

Skal man mon købe det eller ej?
Anyway, så koster en Windows licens typisk fra 800,- og op

Fra : Henning

Dato : 02-04-08 15:32

On Wed, 02 Apr 2008 15:57:01 +0200, Martin <martin@aarhof.invalid>
wrote:

> [...]
>
>"Der er pre-installeret XP Pro/SP2 dansk version"
>
>Skal man mon købe det eller ej?
>Anyway, så koster en Windows licens typisk fra 800,- og op

Det tyder ikke på der følger nogen licens med