Midterste museknap fungere ikke
Fra : saneman

Dato : 01-04-08 09:50

Jeg bruger Ubuntu 7.10.

Jeg har skrevet noget tekst i OpenOffice som jeg markerer med musen. Men
når jeg efterfølgende vil indsætte denne tekst med midterste museknap
sker der ikke noget. Jeg har det samme problem i gedit men det fungere
fint i fx firefox og thunderbird.

Indstillinger for min mus ser sådan her ud i /etc/X11/xorg.conf:

Section "InputDevice"
Identifier "Configured Mouse"
Driver "mouse"
Option "CorePointer"
Option "Device" "/dev/input/mice"
Option "Protocol" "ImPS/2"
Option "ZAxisMapping" "4 5"
Option "Emulate3Buttons" "true"
EndSection

Nogen der har et forslag til hvad der går galt?

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 01-04-08 16:15

saneman wrote :

> Option "Emulate3Buttons" "true"
> EndSection
>
> Nogen der har et forslag til hvad der går galt?

Emulate3Buttons bruges kun hvis man har en toknapsmus, så kan man klikke
begge knapper samtidigt og det virker som en tredje.
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : saneman

Dato : 01-04-08 16:26

Thomas Overgaard wrote:

> Emulate3Buttons bruges kun hvis man har en toknapsmus, så kan man klikke
> begge knapper samtidigt og det virker som en tredje.

Har prøvet at sætte den til false:

Option "Emulate3Buttons" "false"

men det hjælper ikke.

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 01-04-08 16:43

saneman wrote:
> [...]
> Option "Emulate3Buttons" "true"
> EndSection
>
> Nogen der har et forslag til hvad der går galt?

Nogle gange virker det, andre gange skal man lige trykke en tre-fire
gange i træk. Hvis du fjerner markeringen, så forsvinder det du har i
din midterste museknap copy.