Hvor køber I Red Hat support?
Fra : Erik

Dato : 01-04-08 08:35

Jeg er admin for en hel del Red Hat Enterprise servere men da jeg ikke er
certificéret indenfor RHEL, har jeg til tider nogle tekniske problemer, som
jeg godt kunne bruge hjælp til. Jeg har tidligere haft Linux support ved IBM
men det var lidt dyrt og deres support guru fandt andet arbejde, så jeg
valgte at opsige den.

Har I erfaringer med nogle som er rigtigt gode til RHEL hvor man evt. kan
tegne et abonnement eller et titurs kort eller lignende (ikke på timebasis)?

Fra : Jan Birk

Dato : 02-04-08 06:13

> [...]
> tegne et abonnement eller et titurs kort eller lignende (ikke på timebasis)?

Det koster ca. 2000,- pr. år hos Redhat selv.

/Jan

Fra : Erik

Dato : 02-04-08 08:59

> Det koster ca. 2000,- pr. år hos Redhat selv.

Det er (så vidt jeg ved) per licens. Jeg vil ikke købe support per licens vi
har (vi har mange).

Fra : Jan Birk

Dato : 02-04-08 10:46

> Det er (så vidt jeg ved) per licens. Jeg vil ikke købe support per licens vi
> har (vi har mange).

Det er korrekt. Jeg har een licens pr. OS version og flytter så via RHs
eget system, rundt på licenserne efter (support) behov.

På den måde behøver det ikke at blive rasende dyrt for en virksomhed.

/Jan

Fra : Erik

Dato : 02-04-08 10:57

> Det er korrekt. Jeg har een licens pr. OS version og flytter så via RHs
> eget system, rundt på licenserne efter (support) behov.
>
> På den måde behøver det ikke at blive rasende dyrt for en virksomhed.

Det er selvfølgelig en måde at gøre det på, men er ikke sikker på, at den
går her i firmaet.
En dansk telefon/email support ville være at foretrække.

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 02-04-08 10:56

Erik <erik@gmail.REMOVE.com> wrote:

> En dansk telefon/email support ville være at foretrække.

Har du prøvet at snakke med Liga Lindist (http://www.liga.dk/)?

Med venlig hilsen / Best regards
Allan Willems Joergensen

"I think that's a lot of buffalo-bagels." -- Col. Potter

Fra : Erik

Dato : 02-04-08 11:05

> Har du prøvet at snakke med Liga Lindist (http://www.liga.dk/)?

Red Hat Enterprise Linux (*)
(*)Support på Red Hat produkter er begrænset til Red Hat Network services i
henhold til kundens aftale

Jeg antager at det betyder, at man skal købe support hos Red Hat også.

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 02-04-08 11:03

> Jeg antager at det betyder, at man skal købe support hos Red Hat også.

Det var derfor jeg mente at du skulle snakke med dem :)

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 25-04-08 08:10

"Erik" <erik@gmail.REMOVE.com> writes:

> Har I erfaringer med nogle som er rigtigt gode til RHEL hvor man evt. kan
> tegne et abonnement eller et titurs kort eller lignende (ikke på timebasis)?

På min tidligere arbejdsplads købte de support fra Casalogic, den er de
vist godt tilfreds med. Jeg nåede at arbejde sammen med et par af
gutterne derfra før jeg stoppede, og de var yderst kompetente.

--
Jacob - www.bunk.cc