Kabinet til "spillefugle"
Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 01-04-08 05:53

Jeg skal igang med en gennemgribende modernisering af knægtenes
maskiner
Lidt tidligere end planlagt men så kan jeg lære at lade være med at
satse på gårsdagens teknologi :)

Anyways jeg lægger hårdt med at finde et par nye kabinetter
Der skal være lidt airflow og blæserstøj er ikke topprioritet, da de
alligevel sidder med lyttebøffer pga skype, teamspeak og den
evindelige larm fra maskingeværet ... :)

Jeg har kikket lidt på denne Antec Nine Hundred ting?
http://www.antec.com/us/productDetails.php?ProdID=15900#

Jeg satser på en opstilling med bundkort etc fra Intel
Jeg har tidligere haft MB fra Intel og det har fungeret godt

Seasonic PSU'en, diske samt MSI XT1950XT bibeholdes (1½ år gammel)
Ok det kan være at GFX også bliver skiftet det kommer lidt an hvor
langt opad prisskalaen jeg når

Resten bliver gemt værk 2x MSI MB S939, AMD +4000, DDR etc

- Peter

Fra : Tonni Madsen

Dato : 01-04-08 13:03

En af mine kammerater har et AeroCool ExtremEngine 3T som han er godt
tilfreda med, den byder på masser af luft til indmaden...

Mvh Tonni Madsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 01-04-08 22:46

Peter Lykkegaard wrote:

> Jeg har kikket lidt på denne Antec Nine Hundred ting?

For meget pop.

http://www.antec.com/us/productDetails.php?ProdID=81820

Jesper Poulsen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-04-08 01:55

Jesper Poulsen wrote:

> For meget pop.

Tjohh

> http://www.antec.com/us/productDetails.php?ProdID=81820

Hmm det ser ud til at den har ca samme airflow?
+ nemmere at installere i og det er jo ikke helt dårligt

- Peter

Fra : Mads

Dato : 02-04-08 16:05

On Wed, 2 Apr 2008 00:55:21 -0700 (PDT), Peter Lykkegaard
<plykkegaard@gmail.com> wrote:

>Hmm det ser ud til at den har ca samme airflow?
>+ nemmere at installere i og det er jo ikke helt dårligt
>
>- Peter

P180 / P182 er de bedste kabinetter som jeg nogensinde har haft
fingrene i og det er ellers blevet til nogen stykker i årenes løb.

Især P182 er flot at se på med en blanke finish og indvendigt er
det en fornøjelse at montere drevene. Desuden er kabinettet
virkelig godt støjdæmpet, har et godt airflow og 2 luftfiltre foran
som er nemme at tage af og skylle under vandhanen.

Den kasse kan varmt anbefales.

mvh Mads

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 02-04-08 22:06

Mads wrote:

> Den kasse kan varmt anbefales.

Og 3 af dem jeg gamer med i ny og næ har P180/P182

Inden længe kommer 2 mere til (jeg er den ene).

Jesper Poulsen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 05-04-08 11:01

"Jesper Poulsen"

> Og 3 af dem jeg gamer med i ny og næ har P180/P182
> Inden længe kommer 2 mere til (jeg er den ene).

Ok det ser da ud til at kabinettet kan anbefales :)

Spørgsmål:
Jeg har en Seasonic S12-500 PSU fra februar 2007 og jeg spekulerer på om
kablerne er lange nok?
Det kan vist være et issue med nogle PSU ting
Hmm og nu er der vel ikke udskiftet i kablerne igen?
Jeg har et socket 939 MB (MSI K8N-NEO4-FI)

Hvis jeg skal ud og investere i ny PSU alligevel så kan jeg jo ligeså godt
investere i et P190 i stedet?
Det er ikke så meget ekstra

- Peter

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 05-04-08 11:06

"Peter Lykkegaard" skrev

> Jeg har en Seasonic S12-500 PSU ...

Hmm vil det være et problem et bæseren sidder i bunden af den PSU?
Jeg mener den skal jo monteres i bunden af kabinettet ...

- Peter

Fra : Mads

Dato : 05-04-08 11:43

On Sat, 5 Apr 2008 12:05:38 +0200, "Peter Lykkegaard"
<plykkegaard@gmail.com> wrote:

>Hmm vil det være et problem et bæseren sidder i bunden af den PSU?
>Jeg mener den skal jo monteres i bunden af kabinettet ...
>
>- Peter

Nu kender jeg ikke den nævnte PSU, men jeg har samlet adskillige
maskiner i P180 og P182 kabinetter og det tykke power kabel har
altid været langt nok.
På et par PSU'er har det tynde power kabel været for kort, men jeg
har hver gang løst det problem ved at klippe kablet over og lodde
ca. 20 cm ekstra kabel imellem for så at isolere med lidt krympeflex.
Det tager et kvarters tid og fungerer perfekt.
( alternativt kan man bruge samlemuffer, men det er jo ikke så kønt )

mvh Mads

Fra : Mads

Dato : 05-04-08 11:46

On Sat, 05 Apr 2008 12:43:13 +0200, Mads <Mads@nospam.nothanks.com>
wrote:

> [...]
>Det tager et kvarters tid og fungerer perfekt.
>( alternativt kan man bruge samlemuffer, men det er jo ikke så kønt )

Hov, fik lige svaret på dit spørgsmål om kabel længden det forkerte
sted. Sorry.

Min nuværende PSU, en Corsair, har også blæseren i bunden og det
er ikke noget problem. I P182 kabinettet sidder PSU'en i en ramme og
der er masser af luft nedenunder så det går fint.

mvh Mads

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 05-04-08 11:55

"Mads" skrev

> Min nuværende PSU, en Corsair, har også blæseren i bunden og det
> er ikke noget problem. I P182 kabinettet sidder PSU'en i en ramme og
> der er masser af luft nedenunder så det går fint.

Ok fandt en OSS hos Antec der forklarer at man skal montere PSU'en med
blæseren opad

- Peter

Fra : Mads

Dato : 05-04-08 12:11

On Sat, 5 Apr 2008 12:54:36 +0200, "Peter Lykkegaard"
<plykkegaard@gmail.com> wrote:

>Ok fandt en OSS hos Antec der forklarer at man skal montere PSU'en med
>blæseren opad

Ja, det var da også en mulighed, hvis ellers skruehullerne i PSU'en så
passer med dem i kabinettet, men ellers så spændes PSU'en nu også fast
i rammen med et stort U-frmet beslag, så den sidder såmænd fast nok,
også uden at blive skruet fast i bagpladen.

mvh Mads

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 05-04-08 12:00

"Mads" skrev

> Nu kender jeg ikke den nævnte PSU,

På et standard kabinet har jeg for meget kabel ...

> men jeg har samlet adskillige maskiner i P180 og P182 kabinetter
> og det tykke power kabel har altid været langt nok.

Ok, trækker du kablerne "bagom"?
ala
http://bigrockies.com/quadfather.html

> På et par PSU'er har det tynde power kabel været for kort, men jeg
> har hver gang løst det problem ved at klippe kablet over og lodde
> ca. 20 cm ekstra kabel imellem for så at isolere med lidt krympeflex.

Ok det kan jeg fedte med ude i firmaet hvis det er

> Det tager et kvarters tid og fungerer perfekt.

Ja det gør ingen forskel i drift :)

- Peter

Fra : Mads

Dato : 05-04-08 12:19

On Sat, 5 Apr 2008 13:00:08 +0200, "Peter Lykkegaard"
<plykkegaard@gmail.com> wrote:

>Ok, trækker du kablerne "bagom"?

Ja, på P182 er der plads til at man kan få kablerne ud mellem bundkort
og ydersiden af kabinettet. Er ikke sikker, men mener at der ikke var
helt plads nok på det lidt ældre P180.

Det kommer jo også an på hvor de to strømstik er placeret på
bundkortet og hvad der lige i det tilfælde er den bedste vej mellem
PSU og stik. Vil du bagom med begge kabler er det næsten helt sikkert
at det lille kabel vil være alt for kort. Det lille kabel på min
Corsair PSU kan kun lige nå og kun den kortest mulige vej. Der er
ikke en centimeter til overs.

>ala
>http://bigrockies.com/quadfather.html

Ligner meget min maskinen. Den er dog knap så kulørt indvendigt.

mvh Mads