Hængsler til Thinkpad X21
Fra : Thomas Jensen

Dato : 01-04-08 08:44

Jeg skal bruge et par NYE hængsler til en Thinkpad X21 (FRU 04P3169), men
IBM ligger ikke selv inde med dem længere. Jeg blev henvist til Service
Gruppen, men de har dem heller ikke.

Jeg har prøvet at google lidt, men der dukker mest amerikanske sider op,
og priserne på porto gør det uinteressant (50-75$).

Er der nogen her der kender et sted i danmark eller europa der kunne
tænkes at ligge inde med dem? Evt. bare et sted hvor de ikke skal have
flere hundrede kroner for at sende en pakke på 50 gram...

Takker...

Thomas Jensen, Horsens

Fra : EL-Trikker

Dato : 02-04-08 19:31

Prøv "IT Relation Helpdesk" i Gjellerup (Herning) de skaffede hængsler til
min IBM R51 til ca. 250 kr. for begge to.. måske de kan hjælpe dig med
hænsler til din også.. ellers kan du prøve MK Elektronics.

//EL-Trikker

Fra : Thomas Jensen

Dato : 03-04-08 12:55

Den Wed, 02 Apr 2008 20:31:02 +0200 skrev EL-Trikker:

> [...]
> til min IBM R51 til ca. 250 kr. for begge to.. måske de kan hjælpe dig
> med hænsler til din også.. ellers kan du prøve MK Elektronics.

1000 tak. Jeg har skrevet til dem begge nu.

--
Thomas

Fra : Thomas Jensen

Dato : 03-04-08 15:09

Den Thu, 03 Apr 2008 14:37:50 +0200 skrev Kim Voss Schrader:

> Hvorfor ikke "bare" købe et par brugte hængsler i markedsgruppen?

Fordi de får metaltræthed og knækker på et tidspunkt. Det der med at
pille skærmen af og skifte hængslerne, er ikke noget jeg gider gøre hvert
halve år - så vil jeg hellere bruge et par kroner ekstra og få nogle helt
nye, der holder resten af computerens levetid.

Ja, nogen vil sikkert mene at en PIII/700MHz er at betragte som senil, og
dermed allerede mere død end levende. Men jeg regner med, når jeg har
fundet en afløser til den, at så skal den Køre linux med en eller anden
letvægts-GUI, og være computeren jeg laver eksperimenter på. Lige nu
Kører den med Gnome, og det er lige på grænsen til hvad den kan trække.
Men jeg regner skam med at den skal køre mange år endnu...

--
Thomas