IP-adresser hos TDC
Fra : Walter

Dato : 31-03-08 15:32

Hej gruppe
Er det her det sner, ellers send mig videre.

Jeg har TDC bredbånd. Vi har fire pc'ere på abb. men der er en router mellem
pc'erne og modemmet.

Jeg får tildelt to dyn. IP-adresser gennem abb. og har dertil mulighed for
at tilkøbe mig yderligere IP-adresser, men er det nødvendigt?

Jeg mener nemlig at jeg kun har brug for én adresse, idet routeren tildeler
de enkelte maskiner en adresse.

Så jeg skal ikke købe flere adresser?

Walter

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 31-03-08 15:47

Walter skrev:

>Så jeg skal ikke købe flere adresser?

Nej lad være med at give TDC penge for noget du ikke har brug for.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Walter

Dato : 31-03-08 15:57

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Nej lad være med at give TDC penge for noget du ikke har brug for.
>
> --
> Ivan V. Klattrup
> http://klattrup.dk

Takker ydmygt

Fra : Jan Erik Hansen

Dato : 31-03-08 17:23

Walter skrev:
> "Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Takker ydmygt

Eneste fordel der er ved flere DYNAMISKE ip adresser når man har en
router med DHCP server er at man kan anvende dem til at registrere sig
under forskellige logins på hjemmesider. Vel og mærke de hjemmesider der
logger ens ip adresse. Det kræver dog at man dropper DHCP serveren og
henter ip adressen på de enkelte maskiner hos udbyderen!

Fra : Per Rønne

Dato : 31-03-08 17:46

Walter <hemlig@nem.lig> wrote:

> Så jeg skal ikke købe flere adresser?

Kun hvis du har brug for en /statisk/ IP-adresse, som du kan knytte dit
domæne til.

Hvis man skal kunne få forbindelse til dine maskiner udefra, er det
nødvendigt. Ellers ikke.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 01-04-08 05:56

> Kun hvis du har brug for en /statisk/ IP-adresse, som du kan knytte dit
> domæne til.
>
> Hvis man skal kunne få forbindelse til dine maskiner udefra, er det
> nødvendigt. Ellers ikke.

Nej. Jeg har dynamisk ipadresse på 6 år og kan fint tilgå mine maskiner
udefra (dyndns er en dejlig ting).

Jeg ser 2 årsager til flere ip-adresser
1. Man har ikke en router og ønsker ikke at sætte en sådan op (det er ikke
tilfældet her).
2. Man hoster forskellige web-løsninger og er nød til at gøre det fra
forskellige ip-numre.

--
/Steen

Fjern alt til og med sidste underscore i domæne for email
Google er din ven

Fra : Per Rønne

Dato : 01-04-08 07:49

Steen Holm Pedersen <stonie@dont_want_nospam.dk> wrote:

> Nej. Jeg har dynamisk ipadresse på 6 år og kan fint tilgå mine maskiner
> udefra (dyndns er en dejlig ting).

Hvordan gør du det mere præcist? Jeg er nødt til at tilføje min 'faste'
IP-adresse i dandomain.dk, som jeg bruger til mail mv, men kan dog også
et andet nummer, som går uden om IP-adressen - virker ikke med
www.rqnne.dk, kun med rqnne.dk.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 01-04-08 07:57

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) crashed Echelon writing

> [...]
> IP-adresse i dandomain.dk, som jeg bruger til mail mv, men kan dog også
> et andet nummer, som går uden om IP-adressen - virker ikke med

Du sætter dine domæner til at pege på din host hos en dyndns service (der
er flere af dem af forskellige navne). Derefter skal du enten have et
program eller en router som kan registrere sig op mod dyndns servicen.

http://dyndns.dk/
http://www.dyndns.com/
http://www.dmoz.org/Computers/Internet/Protocols/DNS/DNS_Providers/Dynamic_
DNS/

--
Bjarke Andersen

Fra : Jesper Lund

Dato : 31-03-08 17:51

Jan Erik Hansen wrote:

> [...]
> logger ens ip adresse. Det kræver dog at man dropper DHCP serveren og
> henter ip adressen på de enkelte maskiner hos udbyderen!

Til gengæld bliver dine dynamiske IP adresser (som koster $$$ til TDC
hvis du skal bruge mere end to) sjældent tildelt i samme subnet, hvilket
betyder at kommunikation mellem dine PCere skal en tur rundt om TDC
centralen.

--
Jesper Lund