PCIe x16 raiser kort "flex" til PCIe x4?
Fra : Ukendt

Dato : 31-03-08 22:25

Hejsa.

Jeg har erhvervet mig et VIA Mini-itx-motherboard, samt et rigtigt
NAS-kabinet.
Nu har jeg så købt en adaptec 3405 raid-controller samt et PCIe x16 til
PCIe x16 raiser kort med 7 cm fladkabel.

Når jeg benytter raiserkortet, vil maskinen ikke starte. Den står bare
og er "tændt" med alle blæserne på fuld styrke, uden at komme videre.

Tager jeg kortet ud og monterer controllerkortet direkte i slottet på
bundkortet, virker det som det skal, men nu kan jeg ikke have kortet
siddende i kabinettet, da det er for højt.
Derfor skal raiser-kortet.

Er det mig der er helt gal på den, eller er det raiser-kortet der er defekt?
Jeg vil jo mene at jeg i denne situation har købt det rigtige
raiser-kort til bundkortet og controllerkortet.

Vil det hjælpe, hvis jeg køber et PCIe x4 raiser kort i stedet?

/Jacob