MS Windows
briani 27239
Pub-filer
Fra : Holst

Dato : 31-03-08 08:15

Jeg har modtaget et par pub-filer, jeg gerne skal have læst.

Jeg går ud fra, at det er Publisher-filer.

Hvordan læser jeg dem?

Jeg har MS Office Basic, men den indeholder jo ikke Publisher, og jeg
har også OpenOffice.org installeret, men her var der heller ikke noget,
der umiddelbart kunne åbne en sådan fil.

Jeg har foreslået vedkommende at lave det til PDF-filer, men det var
noget, han ikke havde forstand på.

Jeg skal bare kunne læse (og gerne udskrive), men behøver på ingen måde
kunne redigere i dem.

Fra : Klaus H

Dato : 31-03-08 08:20

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i en meddelelse news:47f08f7e$0$2098$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> noget, han ikke havde forstand på.
>
> Jeg skal bare kunne læse (og gerne udskrive), men behøver på ingen måde

Du er nok tvunget til at få ham til at installere en PDF-printer og så udskrive via den.
Ellers må du finde en der kan hjælpe dig med konvertering til .PDF.
Jeg mener ikke der findes en .pub-viewer.

Klaus H

Fra : Børge

Dato : 31-03-08 08:36

Holst skrev:

> [...]
> noget, han ikke havde forstand på.
>
> Jeg skal bare kunne læse (og gerne udskrive), men behøver på ingen måde

Prøv Google søg Pub Filer der er en mulighed for at downloude et gratis
prøve program.
mvh. Børge

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 31-03-08 08:38

Holst skrev:

>Jeg skal bare kunne læse (og gerne udskrive), men behøver på ingen måde
>kunne redigere i dem.

Lav dem selv om til pdf-filer på
http://12.36.119.143/doc2pdf/convert_pdf.aspx

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Holst

Dato : 31-03-08 09:42

Ivan V. Klattrup wrote:

> Lav dem selv om til pdf-filer på
> http://12.36.119.143/doc2pdf/convert_pdf.aspx

Ja, dette var jo den nemme løsning.

Der er dog kun fifty-fifty chance for, at filen faktisk dukker op i ens
mailbox. Jeg kørte tre pub-filer igennem systemet, men kun en enkelt af
dem dukkede op som PDF. Så sendte jeg de to andre pub-filer af sted
igen, og denne gang dukkede de op som PDF.

Tak for hjælpen.

Fra : Sørensen

Dato : 31-03-08 16:07

"Holst" > skrev >
> Jeg har modtaget et par pub-filer, jeg gerne skal have læst.

Du kan hente en prøveversion af publicher hos microsoft, den virker i 30
dage, herefter kan du kun åbne filer men ikke redigere i dem.
http://us20.trymicrosoftoffice.com/product.aspx?family=publisher&culture=en-US

vh.Sørensen