Blinkende tekst
Fra : Lars A

Dato : 31-03-08 15:38

Hej
Hvordan laver jeg en blinkende tekst.
Mvh Lars

Fra : Holst

Dato : 31-03-08 15:49

Lars A wrote:

> Hvordan laver jeg en blinkende tekst.

<blink>Blinkende tekst</blink>

Men lad være. Der er ikke meget, der er så træls, som blinkende tekst.
Det skulle da lige være blinkende reklamer.

Brug andre alternativer til at fremhæve din tekst. F.eks. fed skrift,
anden skriftype, anden skriftfarve.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-03-08 15:59

Holst skrev:

> <blink>Blinkende tekst</blink>

   Validation Output: 1 Error
    Line 9, Column 9: element "BLINK" undefined.

<blink> virker heldigvis ikke i IE6.

--
Bertel

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 31-03-08 16:14

Bertel Lund Hansen skrev:

>    Validation Output: 1 Error
>     Line 9, Column 9: element "BLINK" undefined.
>
> <blink> virker heldigvis ikke i IE6.

Og (heldigvis) heller ikke den mere
nutidige text-decoration:blink

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 31-03-08 20:46

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i meddelelsen

> <blink>Blinkende tekst</blink>

Jeg troede, at det var noget der i sin tid var lavet specielt til Netscape
(og andre gecko-browsere som f.eks. Firefox).
I hvert fald har den mig bekendt aldrig virket i Internet Explorer og gør
det ikke i IE6 og IE7.

Både dén og den IE-specifikke <marquee> er ikke valid HTML.

Jeg hælder til en løsning a la den Bertel kommer med.
Jeg bruger selv rød (og evt. fed-) skrift til at angive fremhævninger af
særlig vigtighed.

Fra : Holst

Dato : 31-03-08 20:59

Philip Nunnegaard wrote:

> Jeg troede, at det var noget der i sin tid var lavet specielt til Netscape
> (og andre gecko-browsere som f.eks. Firefox).

Ja, er man uheldig, er der i hvert fald sider i Firefox, hvor noget
tekst blinker. Ganske forfærdelig.

> I hvert fald har den mig bekendt aldrig virket i Internet Explorer og gør
> det ikke i IE6 og IE7.

Har aldrig rigtig brugt IE, så det ved jeg ikke noget om.

> Både dén og den IE-specifikke <marquee> er ikke valid HTML.

Hvad gør <marquee>?

> Jeg hælder til en løsning a la den Bertel kommer med.
> Jeg bruger selv rød (og evt. fed-) skrift til at angive fremhævninger af
> særlig vigtighed.

Ja, Bertels forslag er udmærket. Men i bund og grund afhænger det jo nok
af sidens andre farver, skrifter og lignende. Så som jeg skrev, så vælg
fed skrift, anden skrifttype, anden skriftfarve eller lignende.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 31-03-08 21:04

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad gør <marquee>?

<marquee>Nyheder fra mitdomæne.dk * * * Denne tekst ruller vandret</marquee>

Skaber vandret rulletekst. Altså en slags "lysavis".
I de browsere der ikke understøtter koden, vises hele teksten blot.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 31-03-08 22:06

"Philip Nunnegaard" <nunnenospam@hitsurf.dk> skrev :

>Både dén og den IE-specifikke <marquee> er ikke valid HTML.

Næh, men marquee virker alligevel i stort set alle nuværende
browsere.
--
Kerim

Fra : Lars A

Dato : 31-03-08 16:20

> Hej
> Hvordan laver jeg en blinkende tekst.
> Mvh Lars

Jeg takker for oplysningerne. Jeg skal buge det til at der er nye
informationer på en hjemmeside.
Jeg skal måske finde en grafikfil "nyhed" der viser at der er noget der er
vigtigt at folk skal læse
Mvh Lars

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-03-08 16:28

Lars A skrev:

> Jeg skal måske finde en grafikfil "nyhed" der viser at der er noget der er
> vigtigt at folk skal læse

Du kan også lave en CSS-styling af en div. Den kunne sættes op
med en tydelig farve og forstørret tekst eller lignende.

Forslag ud af den blå luft:

CSS
..nyhed {
   font-size: 120%;
   color: red;
   background: yellow;
}

HTML

Der er blevet født en tigerunge i Ålborg Zoo.

--
Bertel

Fra : jopa

Dato : 31-03-08 16:35

"Lars A" <lars-arvoe@trut_i_hornet.dk> skrev

Som de andre skriver så er det en dårlig ide, men hvis du insisterer så kan
du evt lave en ani gif

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Jørn Andersen

Dato : 01-04-08 00:27

On Mon, 31 Mar 2008 17:34:59 +0200, "jopa" <admin@jp-web.invalid> wrote:

>"Lars A" <lars-arvoe@trut_i_hornet.dk> skrev
>
>Som de andre skriver så er det en dårlig ide, men hvis du insisterer så kan
>du evt lave en ani gif

Og hvis man så vil bruge en ani gif lidt intelligent, så lader man den
blinke 2-4 gange og ikke permanent.
Så er irritationen til at komme over.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 31-03-08 22:15

Lars A skrev:

> [...]
> informationer på en hjemmeside.
> Jeg skal måske finde en grafikfil "nyhed" der viser at der er noget der er

Måske kan du bruge dette tip:
http://webdesign101.dk/javascript/eksempel_3.php

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Lars A

Dato : 01-04-08 08:29

> Måske kan du bruge dette tip:
> http://webdesign101.dk/javascript/eksempel_3.php
>
> --
>
> Med venlig hilsen
> Jørgen Farum Jensen
> Håndbog i webdesign: http://webdesign101.dk/wwwbog/udgave2/
> Webdesign med stylesheets: http://webdesign101.dk/cssbog/
> .
Jeg takker for de gode ideer i er kommet med, og jeg tror jeg bruger Jørgens
tip.
Jeg har ikke kunne finde tippet i dine bøger, så jeg takker for oplysningen.
Mvh Lars Arvø

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 01-04-08 18:33

Lars A skrev:

> [...]
> tip.
> Jeg har ikke kunne finde tippet i dine bøger, så jeg takker for oplysningen.

Eksempel 12-51, side 287 i 2. udgave af Webdesign -
illustreret håndbog.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Lars A

Dato : 01-04-08 20:58

> Eksempel 12-51, side 287 i 2. udgave af Webdesign -
> [...]

Jeg sidder her med 1. udgaven af webdesign og har der fundet den.
Jeg takker.
Mvh Lars Arvø