tænde - slukke laserprinter?
Fra : Karsten

Dato : 31-03-08 21:17

hej - har lige investeret i en ny farvelaserprinter, men
er lidt i tvivl om den evt. ta'r skade af at "bare" blive tændt,
og så printe hvorpå slukkes igen , eller om printer/toner
har bedst af at forblive varm ?
vil nødigt ødelægge toner, de er jo ret kostbare
mvh. Karsten

Fra : Max

Dato : 31-03-08 21:22

Hej Karsten

> vil nødigt ødelægge toner, de er jo ret kostbare

Det er såmændt ikke toneren du skal tænke på, der er
værre ting i en printer der kan ødelægges. Men hvorfor
slukke den, den går vel selv i dvale når den ikke bruges
og starter så når du har brug for det. Ude i det virkelige
liv bliver printere aldrig slukket, de køre 365 dage om
året og holder såmændt deres tid ud uden problemer.

--
Mvh Max

Fra : Henrik Laursen

Dato : 31-03-08 21:49

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in

> [...]
> liv bliver printere aldrig slukket, de køre 365 dage om
> året og holder såmændt deres tid ud uden problemer.

Sikkert for at spare strøm, noget der står standby eller i dvale
sluger bare en masse unødvendig strøm og den slags kan mærkes
på tegnebogen når elregningen skal betales.

Men det er ikke helt korrekt det du skriver, for der er egentlig
ret mange der slukker for deres printere når de ikke anvendes.
Jeg kender f.eks ikke en eneste der lader sin printerstå tændt
24 timer i døgnet og det inkluderer enda firmaer.
Jeg gør det heller ikke med min Canon Pixma, jeg slukker den
altid hvis den ikke skal bruges alligevel.

--
Henrik Laursen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 31-03-08 23:58

Henrik Laursen wrote:

> Jeg kender f.eks ikke en eneste der lader sin printerstå tændt
> 24 timer i døgnet og det inkluderer enda firmaer.

Min farvelaser er tændt i døgndrift. Det er min PC også. Det skal være
til rådighed når jeg har behov for det. Punktum.

Jeg skiftede min gamle Athlon XP 3200+ ud med en Athlon 64 3500+ og
købte desuden en Xerox Phaser 6120. Min elregning er faldet til trods
for at mit PC-udstyr altid er tændt (og det et år siden jeg købte stort
ind). Min elregning i efteråret var markant mindre end et år forinden.

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Lund

Dato : 31-03-08 21:35

Max wrote:

> Det er såmændt ikke toneren du skal tænke på, der er værre ting i en
> printer der kan ødelægges. Men hvorfor slukke den, den går vel selv i
> dvale når den ikke bruges og starter så når du har brug for det.

Strømforbrug i dvale er ofte 8-10W, og det synes jeg er for meget. Jeg
kan acceptere det for en STB (der har en funktion i "dvale"), og
naturligvis ADSL modems samt routers (som jeg aldrig slukker), men ikke
en printer.

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 31-03-08 23:59

Karsten wrote:
> hej - har lige investeret i en ny farvelaserprinter, men
> er lidt i tvivl om den evt. ta'r skade af at "bare" blive tændt,
> og så printe hvorpå slukkes igen , eller om printer/toner

Det tager den ikke skade af.

> vil nødigt ødelægge toner, de er jo ret kostbare

Den eneste måde du kan ødelægge toneren på, er ved at hælde vand i.

Jesper Poulsen

Fra : Karsten

Dato : 01-04-08 13:24

Jesper Poulsen <nospam@ingensteder.dk>skrev:

>Den eneste måde du kan ødelægge toneren på, er ved at hælde vand i.

OK - tak skal I ha' for info, så har jeg fred i sindet :)
mvh. Karsten