vores søn spytter
Fra : Kasper Finn Johansso~

Dato : 17-07-01 10:18

hej med jeg

vores søn er begyndt at gå og spytte på ting og os. det er meget irriterende
så vi har brug for gode ideer til hvordan vi vender vores ham af med at
spytte...

Kasper

Fra : Mette Tornager Eriks~

Dato : 17-07-01 14:28

"Kasper Finn Johansson" <finn@fremtid-nu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
irriterende
> så vi har brug for gode ideer til hvordan vi vender vores ham af med at

Hmmm, hvad med at sætte dig i respekt overfor dit barn og fortæl ham at han
ikke må ?

hilsen

Mette

Fra : Nielsen

Dato : 17-07-01 17:13

Hej..
jeg kunne tænke mig at vide, hvor gammel han er ? og hvor længe han har
spyttet - og er det i bestemte situationer ?
Hilsne Dorthe

Fra : Kasper Finn Johansso~

Dato : 17-07-01 19:26

han er snart 3 det har stået på i 14 dag 3 uger...... og ikke noget mønster
i det somjeg ser det.......

Fra : Ghita Cecilie Jallow

Dato : 18-07-01 19:50

"Kasper Finn Johansson" <finn@fremtid-nu.dk> skrev i en meddelelse
> han er snart 3 det har stået på i 14 dag 3 uger...... og ikke
> noget mønster i det somjeg ser det.......
Hej
Er han startet i børnehave, og der lært noget "nyt" nemlig at spytte ?
Eller er der evt andre unger han omgåes som gør det samme ?
De er meget hurtige til at efterabe i den alder.

--
Ghita Cecilie

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 18-07-01 23:37

"Kasper Finn Johansson" <finn@fremtid-nu.dk> skrev i en meddelelse
> han er snart 3 det har stået på i 14 dag 3 uger...... og ikke noget
mønster
> i det somjeg ser det.......

Hvad med at aflede hans opmærksomhed - f.eks.
ved at prøve at lære ham at fløjte?
Han kan da umuligt bruge munden til begge dele
på samme tid, og måske vil han glemme at spytte,
hvis han bliver så "stor", at han kan fløjte?

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Kasper Finn Johansso~

Dato : 20-07-01 08:15

han er ikke begyndt i børnehave og har ikkelært "noget nye" hvad det angår
tror jeg......

moderen siger at han måske har "arved" det fra mig ;O(

hummm tak for rådene er gået i gang ... så må vi jo se hvor dan det går.

Fra : Bess

Dato : 17-07-01 20:33

"Kasper Finn Johansson" <finn@fremtid-nu.dk> wrote in message
> [...]
irriterende
> så vi har brug for gode ideer til hvordan vi vender vores ham af med

Hej Kasper

Hvis han gør det "med vilje" ville jeg, når han ikke er ældre, prøve at
belønne undladelse. Når han er så lille skal det så også være hurtig
belønning inden for en tid han kan overskue - f.eks.: hvis du ikke
spytter i en time så får du, ja hvad I nu vælger.

Noget helt andet er at jeg ofte har oplevet at børns spytterier er tics,
evt. som et symptom i Tourettes syndrom.

mvh
Bess

Fra : P&B

Dato : 18-07-01 06:21

Hejsa..

Jeg har bare en hurtig bemærkning.

Vores spyttede også meget på et tidspunkt og holdt faktisk hurtigt op igen.
Har hørt fra flere,at det gør deres også,så jeg er kommet til det svar at
det er en del af deres udvikling.

MVH.
Bente

Fra : Kim Østrup

Dato : 19-07-01 21:40

Hejsa

Vi oplevede at vores 2 3/4 år gamle dreng spyttede i ca. 1 måneds tid -
vi ignorerede det sådan da - stoppede det selvfølgelig indendørs - men
undlod "at gøre en sag ud af det". Han holdt op af sig selv.

Mvh

Kim

P&B <bentehansen76@post.cybercity.dk> skrev i en

Fra : JØRGEN ANDERSEN

Dato : 20-07-01 23:51

Hejsa

Vores dreng der fylder 3 på søndag har også spyttet og gør det også lidt
endnu en gang imellem. Tror de bare har fundet ud af at man kan, og så skal
ekspermentere med det.
Stop det indendørs og lad ham spytte løs i haven (eller andet sted) hvor
det ikke kan genere. Så går det snart over

MVH

Conny

Fra : Brian Kristiansen

Dato : 23-07-01 20:43

"JØRGEN ANDERSEN" <j.and@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa

.. Så går det snart over

Ja, man bliver skide tør i munden af a rende rundt og spytte hele tiden

mvh
brian

Fra : JØRGEN ANDERSEN

Dato : 23-07-01 21:46

> Ja, man bliver skide tør i munden af a rende rundt og spytte hele tiden

Nemlig *LOL*

MVH
Conny