Onboard netværkskort vs PCI netværkskort
Fra : Henrik Laursen

Dato : 31-03-08 14:03

Godt nok lidt weid.

Hvis jeg anvender det netværkskort der sidder i mit Asus Crosshair
motherboard oplever jeg download problemer fra NG'ere, filerne kan
være så beskadige at PAR filerne ikke kan reparere dem.

Nu har jeg kørt nogle tests med mit gamle Realtek netværkskort og
her er billedet helt anderledes, filerne er 100% komplette, så
derfor anvender jeg bare det kort for fremtiden.

Har andre oplevet det besynderlige problem med deres onboard
netværkskort ?

--
Henrik Laursen

Fra : Hans

Dato : 31-03-08 14:17

Henrik Laursen wrote:
> [...]
> derfor anvender jeg bare det kort for fremtiden.
>
> Har andre oplevet det besynderlige problem med deres onboard

Hvis du har installeret Network Management Tools sammen med resten af nVidia
driverne, kan det udmærket være det som kvæster din netværksforbindelse.

Hans

Fra : Henrik Laursen

Dato : 31-03-08 16:09

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote in

> Hvis du har installeret Network Management Tools sammen med resten af
> nVidia driverne, kan det udmærket være det som kvæster din
> netværksforbindelse.
>
> Hans

Har jeg ikke, indstalerede kun driverne til bundkortet.

--
Henrik Laursen

Fra : Hans

Dato : 31-03-08 16:40

Henrik Laursen wrote:
> "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote in

> Har jeg ikke, indstalerede kun driverne til bundkortet.

NMT er en del af driverne til bundkortets, så hvis du ikke har fravalgt
funktionen er det installeret.

Hans

Fra : Henrik Laursen

Dato : 31-03-08 21:39

> NMT er en del af driverne til bundkortets, så hvis du ikke har fravalgt
> funktionen er det installeret.
>
> Hans

Nå for den, jeg troede det var noget ekstra materiale du nævnte.
Så må jeg lige se om det er smidt ind også og evt. fjerne det software.

--
Henrik Laursen

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-08 15:58

"Henrik Laursen" <nomail@dont-like-spam.com> wrote in message

> [...]
> derfor anvender jeg bare det kort for fremtiden.
>
> Har andre oplevet det besynderlige problem med deres onboard

Det er sjældent at der er fysiske defekter i et netkort. Fejlfrit kabel og
korrekt driver løser som regel den slags symptomer du beskriver.

mvh
///M