Åh Broccoli-salatan igen.
Fra : Cindy

Dato : 29-03-08 12:32

Altså foruden dressingen, så har jeg i hovedet, at der til Broccolisalat
skal bruges:

Broccoli
Rødløg
Rosiner
Pinjekærner

Alligevel forekommer det mig, at der er een eller to ting der mangler.
Kan nogen hjælpe?

Hilsen Cindy

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 29-03-08 12:56

"Cindy" <Engkabbeleje@Wiese.dk> writes:

> [...]
> Rosiner
> Pinjekærner
>
> Alligevel forekommer det mig, at der er een eller to ting der mangler.

Nogen kommer lidt ristet bacon i også.

Mvh Trine

Fra : Cindy

Dato : 29-03-08 13:03

"Trine Kornum Christiansen" skrev i en meddelelse

> Nogen kommer lidt ristet bacon i også.

Ja, det er jo rigtigt, det med bacon'en har jeg haft glemt før. Så skulle
der altså ikke være noget med flere grøntsager eller frugter.

Mange tak.

Cindy

Fra : Margrete Johansen

Dato : 29-03-08 14:16

Må vi lige få din dressing?

> Ja, det er jo rigtigt, det med bacon'en har jeg haft glemt før. Så skulle
> der altså ikke være noget med flere grøntsager eller frugter.

Prøv at skifte rosinerne ud med tranebær - bare for sjovs skyld.

Hilsen Margrete www.smagsuniverset.dk

Fra : Max

Dato : 29-03-08 15:17

Hej Cindy

> Alligevel forekommer det mig, at der er een eller to ting der mangler.
> Kan nogen hjælpe?

Bacon og kapers.

--
Mvh Max

Fra : Dido

Dato : 29-03-08 20:19

Ristede solsikkekerne i stedet for pinjekerner

Fra : Sabina H.

Dato : 29-03-08 23:25

"Cindy" <Engkabbeleje@Wiese.dk> wrote in message

> Altså foruden dressingen, så har jeg i hovedet, at der til Broccolisalat
> skal bruges:

nu vi har fat i den skønne salat, kan i så ikke komme med jeres specielle
personlige opskrifter?
overvejer nemlig at servere den til min søns nonfirmation, men har aldrig
lavet den selv, og ville gerne finde lige den helt rigtige variant ;)

på forhånd tak...

--
Knus,
Sabina

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 30-03-08 10:49

"Sabina H." <sabina@mandezonen.dk> writes:

> nu vi har fat i den skønne salat, kan i så ikke komme med jeres
> specielle personlige opskrifter?

Broccoli i små buketter der lige er kogt en anelse i saltet vand. En
håndfuld rosiner. En håndfuld ristede solsikke- eller pinjekerner.
Sprødstegt bacon. Dressingen har jeg lavet af A38, lidt dijonsennep og
en anelse mørk sirup.

Jeg har ikke brugt hverken kerner eller bacon det sidste halve års tid
på grund af galdestensanfald og det er også derfor der er brugt A38.
Men faktisk så smager det ganske udmærket alligevel. Men om 9 dage
bliver galdeblæren fjernet og så kan jeg begynde at spise normalt
igen. Og jeg glæder mig til det! En god flæskesteg kræver altså sin
sovs...

Mvh Trine

Fra : Peter Jespersen

Dato : 30-03-08 18:59

Cindy wrote:

> [...]
> Rosiner
> Pinjekærner
>
> Alligevel forekommer det mig, at der er een eller to ting der mangler.

Skift pinjekernerne ud med solsikkekerner.
Brug Balsamico, olie, et knsp fint salt (måske også lidt sukker, afhængig af
din søde tand) til dressingen.

--

Live long and prosper...