Toshiba Satellite og Hama 54 Mbps Wireless~
Fra : Allan Madsen

Dato : 30-03-08 17:14

Hejsa

Jeg har det man ser i Emne, og er ved at prøve at installer det
Wireless PC card på computeren

Jeg har lade mig fortælle at kortet skulle være kombatibel med rt2500

Jeg har installeret en Debian 4.01r1 og fuldt vejledningen på
http://rt2x00.serialmonkey.com/wiki/index.php/Debian_rt2500_Howto

Når jeg kommer til "Compiling the Driver" ifconfig -a Ja så har jeg
intet eth1 installeret. kun irda0, lo og sit0

Jeg har prøvet at echo rt2500 >> /etc/modules og genstartet computeren.

Er der nogle der kan yde mig noget hjælp med at få det til at virke,det
er den eneste måde jeg kan få computeren på nettet, den har intet alm
netkort indbygget..

Vil også gerne at vedkommen der vil hjælpe vil gør det over MSN f.eks.

Når jeg kører dmesg ser det ikke ud til at den loader modulet....

På forhånd tak
Allan Madsen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 30-03-08 19:22

Allan Madsen skrev:

> Jeg har installeret en Debian 4.01r1 og fuldt vejledningen på
> http://rt2x00.serialmonkey.com/wiki/index.php/Debian_rt2500_Howto

Prøv at hente og starte på en live-CD. Knoppix er et godt bud, evt
Ubuntu 7.10

Fra : Allan Madsen

Dato : 30-03-08 21:23

Thorbjørn Ravn Andersen har bragt dette til os:

Hejsa

Hvad kan jeg få ud af at gør det???

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 30-03-08 22:09

Allan Madsen skrev:

> Hejsa
>
> Hvad kan jeg få ud af at gør det???

Formentlig at det bare _virker_, så du kan se at det faktisk duer.

Fra : Allan Madsen

Dato : 31-03-08 00:01

Den 30-03-2008, skrev Thorbjørn Ravn Andersen:

> Formentlig at det bare _virker_, så du kan se at det faktisk duer.
Så har jeg haft kørt en ubuntu 6.04 live der kan jeg godt få fat i det
tråd løse netkort.

Men prøver jeg at installer den eller en ubuntu 7.10 på maskine går den
bare død, ubuntu 7.10 kan jeg heller ikke køre live.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 31-03-08 04:28

Allan Madsen skrev:

> Så har jeg haft kørt en ubuntu 6.04 live der kan jeg godt få fat i det
> tråd løse netkort.

Det er da godt :) Så er der håb endnu.

> Men prøver jeg at installer den eller en ubuntu 7.10 på maskine går den
> bare død, ubuntu 7.10 kan jeg heller ikke køre live.

Det var da underligt. Det er min erfaring at det som regel er et
problem med at BIOS ikke kan leve op til de ting den påstår den kan,
hvis Liveudgaven godt kan, og at der skal et passende trylleord til i
opstartsproceduren.

Hvilken præcis model er din Toshiba?

Fra : Frank Damgaard

Dato : 31-03-08 10:07

Allan Madsen skrev:

> [...]
>
> Men prøver jeg at installer den eller en ubuntu 7.10 på maskine går den
> bare død, ubuntu 7.10 kan jeg heller ikke køre live.

Der har været problemer med nogle type trådløse chipdriver med visse kerner
og netop Ubuntu 7.10 (og til dels 7.04) er berørt.
De pågældende chipsæt's driver i linux er nu samlet i en driver i stedet for
flere små separate drivere.
bla. ralink rt73 / rt2500 er vist berørt.
nyeste kerne/driver kan måske få det til at virke

En god ide er at finde ud af præcis hvilken trådløs hardware du har ,
det gør det nemmere at slå op med f.eks.google og finde mere detaljeret info.

måske noget som:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+bug/34902/comments/177
http://rt2x00.serialmonkey.com/wiki/index.php?title=Main_Page

Fra : Allan Madsen

Dato : 31-03-08 19:00

Følgende er skrevet af Frank Damgaard:

> [...]
> det gør det nemmere at slå op med f.eks.google og finde mere detaljeret info.

Hejsa Jeg kan ikke finde kortet nogle steder.

Windows XP siger i enhedshåndtering følgende
Hawking technologies HWPG1 Wireless-G PCI Card.

Og på selve PC cardet står der:
hama
54Mbps Wireless pc card
00062767

Det er de oplysninger jeg kan finde om det...

Fra : Allan Madsen

Dato : 01-04-08 13:20

Allan Madsen frembragte:
> [...]
>
> Vil også gerne at vedkommen der vil hjælpe vil gør det over MSN f.eks.
>
> Når jeg kører dmesg ser det ikke ud til at den loader modulet....

Er der slet ingen hjælp at hente.???