PDF viewer med automatisk reload?
Fra : saneman

Dato : 30-03-08 00:50

Findes der andre end Kpdf som automatisk reloader en PDF når den ændre
sig? Dette er især brugbart i forbindelse med Latex.

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 30-03-08 09:41

saneman wrote:
> Findes der andre end Kpdf som automatisk reloader en PDF når den ændre
> sig? Dette er især brugbart i forbindelse med Latex.

Tror man skal holde sig til manuel reload med ctrl+r.
Nogle af programmerne kan godt opfører sig spøjst hvis man reloader dem
midt i en compiling.

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 30-03-08 12:46

On Sun, 30 Mar 2008 00:49:31 +0100, saneman wrote:

> Findes der andre end Kpdf som automatisk reloader en PDF når den ændre
> sig? Dette er især brugbart i forbindelse med Latex.

En mulig løsning med evince er at starte evince igen med samme filnavn
ved endt oversættelse af LaTeX-dokumentet. Så genlæses pdf'en i det
allerede åbnede evince-vindue.

Jeg kastede dette sammen til emacs:

; I would like to run TeX-view after compiling has finished:
(defadvice TeX-command-sentinel (after asjo-run-view-after-latex activate)
Run View after LaTeX
(TeX-view))

(TeX-view køres lidt oftere end nødvendigt, f.eks. også når View aldrig
har været kørt før, ved Print osv., men det er til at leve med for mig,
YMMV).

Mvh.

Adam

--
"Tom Cruise came into my work today." Adam Sjøgren
"Who is Tom Cruise?" asjo@koldfront.dk

Fra : saneman

Dato : 30-03-08 12:51

Adam Sjøgren wrote:

> En mulig løsning med evince er at starte evince igen med samme filnavn
> ved endt oversættelse af LaTeX-dokumentet. Så genlæses pdf'en i det
> allerede åbnede evince-vindue.

Det har jeg prøvet men så hopper den op til første side. Lidt
irreterende hvis man sidder og skriver på side 50 og et refresh så
resultere i at man hopper helt tilbage til side 1.

> [...]
>
> (TeX-view køres lidt oftere end nødvendigt, f.eks. også når View aldrig
> har været kørt før, ved Print osv., men det er til at leve med for mig,

Bruger ikke emacs men bare en simpel text editor og oversætter/previewer
fra kommando linie.

Fra : Lars Madsen

Dato : 31-03-08 09:33

> Bruger ikke emacs men bare en simpel text editor og oversætter/previewer
> fra kommando linie.

installer xpdf

oversæt første gang med pdlatex (således at du har en pdf-fil), start så xpdf via

xpdf -remote hest fil.pdf

'hest' er bare en unik frase.

kør så følgende på kommando linien

pdflatex fil.tex && xpdf -remote hest -reload

dette vil reloade xpdf når pdflatex er kørt korrekt igennem.

Jeg ville stadigvæk nok anbefale brugen af kpdf, men som du har nævnt andet
steds er det ikke videre muligt hvis man ønsker at undgå KDE.

--

/daleif (remove RTFSIGNATURE from email address)

LaTeX FAQ: http://www.tex.ac.uk/faq
LaTeX book: http://www.imf.au.dk/system/latex/bog/ (in Danish)
Remember to post minimal examples, see URL below
http://www.tex.ac.uk/cgi-bin/texfaq2html?label=minxampl
http://www.minimalbeispiel.de/mini-en.html

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 30-03-08 13:43

On Sun, 30 Mar 2008 13:51:15 +0200, saneman wrote:

> Det har jeg prøvet men så hopper den op til første side.

Det gør evince ikke på min maskine, den bliver på det samme sted ved
reload.

$ evince --version
GNOME evince 2.20.2
$

> Bruger ikke emacs men bare en simpel text editor og
> oversætter/previewer fra kommando linie.

Så er det jo super-nemt at køre en kommando mere efter oversættelsen.

Mvh.

--
"This is where the JSON (or YAML) folks are really Adam Sjøgren
missing the point by proudly pointing to the asjo@koldfront.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 30-03-08 19:19

saneman skrev:
> Findes der andre end Kpdf som automatisk reloader en PDF når den ændre
> sig? Dette er især brugbart i forbindelse med Latex.

Hvis du ikke bruger specifikke PDF faciliteter er xdvi glimrende til
formålet.