MS Windows
briani 27239
Stop infrarød på bærbar?
Fra : Micky

Dato : 30-03-08 22:02

Jeg har lige fået en ny Acer Aspire 7520G hvor der infrarød modtager i.
Det vil jeg gerne have stoppet, så den ikke reagerer når jeg bruger min
fjernbetjening på det media center som vi bruger ved fjernsynet.
Det er ikke så fedt når konen sidder og ser tv via media centeret, og
samtidig starter media centeret op på min bærbar

--
/Micky

Fra : Sune Storgaard

Dato : 30-03-08 22:12

"Micky" <mickydk@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er ikke så fedt når konen sidder og ser tv via media centeret, og
> samtidig starter media centeret op på min bærbar

deaktiver den i enhedshåndtering ?
Måske ikke lige den mest handy løsning hvis du skal slå den til/fra tit.

Fra : Micky

Dato : 30-03-08 22:21

Sune Storgaard udtrykte præcist:
> "Micky" <mickydk@gmail.com> skrev i en meddelelse
>
> deaktiver den i enhedshåndtering ?
> Måske ikke lige den mest handy løsning hvis du skal slå den til/fra tit.

Jeg køre med Vista. Og når jeg går i enhedshåndtering, så kan jeg kun
fjerne den. Kan ikke vælge deaktiver

--
/Micky

Fra : Max

Dato : 30-03-08 22:22

Hej Micky

> Jeg køre med Vista. Og når jeg går i enhedshåndtering, så kan jeg kun
> fjerne den. Kan ikke vælge deaktiver

Måske et stykke sort isolerbånd kunne løse opgaven :)

--
Mvh Max

Fra : Micky

Dato : 30-03-08 22:24

Max formulerede søndag:
> Hej Micky

> Måske et stykke sort isolerbånd kunne løse opgaven :)

Jeg men vil helst undvære og klister den til med det samme.

--
/Micky

Fra : N_B_DK

Dato : 31-03-08 07:17

"Micky" <mickydk@gmail.com> wrote in message
> Max formulerede søndag:

> Jeg men vil helst undvære og klister den til med det samme.

deaktiver den i bios ?

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : Sune Storgaard

Dato : 31-03-08 21:22

> Sune Storgaard udtrykte præcist:
>
> Jeg køre med Vista. Og når jeg går i enhedshåndtering, så kan jeg kun
> fjerne den. Kan ikke vælge deaktiver

Mystisk, jeg får fint mulighed for at deaktivere min infrarøde port.
Kører vista business på en konto med administrator rettigheder og UAC kastet
i havnen.

Måske din konto ikke har rettigheder til det ? -orker ikke lige at teste
hvorden det ser ud fra en nonpriviligeret konto, prøv selv :)

Fra : Micky

Dato : 01-04-08 04:44

Sune Storgaard kom med følgende:
> [...]
>
> Måske din konto ikke har rettigheder til det ? -orker ikke lige at teste
> hvorden det ser ud fra en nonpriviligeret konto, prøv selv :)

Jeg prøver og se om jeg kan finde den i BIOS.
@N_B_DK Det er Vista Home Premium.

--
/Micky

Fra : Micky

Dato : 01-04-08 04:57

Micky har bragt dette til verden:
> Sune Storgaard kom med følgende:

> Jeg prøver og se om jeg kan finde den i BIOS.
> @N_B_DK Det er Vista Home Premium.

Der er ikke noget sted i BIOS på min bærbar hvor jeg kan slå infrarød
fra.

--
/Micky

Fra : senn

Dato : 01-04-08 17:53

"Micky" <mickydk@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Micky har bragt dette til verden:

> Der er ikke noget sted i BIOS på min bærbar hvor jeg kan slå infrarød fra.
>
> --
> /Micky

Klik på start og i søgeboksen lige ved startknappen
skriver du msconfig.exe og trykker på Enter.
På formen der fremkommer vælger du tjenester.
Find tjenesten for Infrarød eller mediecenter, og
fjern Fanen. Husk at trykke på "Anvend" knappen
inden du forlader formen.
Prøv det!.

senn