MS Windows
briani 27239
Ordinalen 13 blev ikke fundet
Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 30-03-08 12:45

Jeg har lige repareret min Windows XP og installeret
alle opdateringer. Pudsigt nok var Internet Explorer
forsvundet, da jeg var færdig med denne øvelse.

Jeg har nu brugt Installer Windows komponenter til
at installere IE.

Programmet vil imidlertid ikke eksekvere, men
skriver fejlmeddelelsen "Ordinalen 13 ikke fundet
i iertutil.dll"

Det ved jeg ikke hvad betyder. Jeg kan heller ikke
eksekvere Windows update - samme fejlmeddelelse.

Hvad kan man lige gøre? Jeg orker næsten ikke at
foretage en ny reparation.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : kep

Dato : 30-03-08 12:56

"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eksekvere Windows update - samme fejlmeddelelse.
>
> Hvad kan man lige gøre? Jeg orker næsten ikke at

Hej
Måske er der noget du kan bruge her
http://www.hcma.dk/tips51to60.htm#no55

--
M.V.H.
kep

Fra : Ole C

Dato : 30-03-08 16:14

Jørgen Farum Jensen skrev blandt andet:

> Jeg har lige repareret min Windows XP og installeret
> alle opdateringer. Pudsigt nok var Internet Explorer
> forsvundet, da jeg var færdig med denne øvelse.

Og du er sikker på at der ikke kom snavs på maskinen under
opdateringerne?
Installerede du et antivirusprogram inden du tilsluttede til
internettet?

> Jeg har nu brugt Installer Windows komponenter til
> at installere IE.
>
> Programmet vil imidlertid ikke eksekvere, men
> skriver fejlmeddelelsen "Ordinalen 13 ikke fundet
> i iertutil.dll"

Og den fil kan netop være inficeret:
http://www.file.net/process/iertutil.dll.html
Filen findes i øvrigt slet ikke på min XP Home, som dog ikke har IE7
installeret.

> Hvad kan man lige gøre? Jeg orker næsten ikke at
> foretage en ny reparation.

Du kan måske prøve dette og se om det klarer problemet:
http://www.kandu.dk/Tip13074.aspx

Ellers er der nok ingen vej uden om at du må på den igen.

--
vh
Ole C

Fra : Bjarne Chr

Dato : 30-03-08 16:25

> [...]
> eksekvere Windows update - samme fejlmeddelelse.
>
> Hvad kan man lige gøre? Jeg orker næsten ikke at

Prøv at hente IE-7 manuelt og installer den
http://www.microsoft.com/danmark/windows/downloads/ie/getitnow.mspx
mvh / Bc